"Aceste rezultate se datoreaza in principal introducerii celui de-al treilea zbor zilnic, pe perioada de vara, precum si serviciului de online-boarding care le permite calatorilor British Airways sa tipareasca permisele de imbarcare in propriile locuinte", declara Emil Delibashev (foto), director commercial al British Airways pentru Romania, Bulgaria si Republica Moldova.

Gradul de ocupare al aeronavelor companiei britanice a fost, anul trecut, de aproximativ 80%, peste media din industrie. „Luand in considerare criza din industria aviatica, dorim sa mentinem rata medie de ocupare la nivelul inregistrat anul trecut sau macar la nivelul maxim pe de piata, de 77%”, mai declara reprezentantul operatorului aerian.

Un alt obiectiv al British Airways este mentinerea cotei de piata de peste 50% pe care o are pe ruta Bucuresti-Londra. „Chiar daca pe perioada de iarna vom renunta la cel de-al treila zbor zilnic pe aceasta ruta, odata cu orarul de vara vom reintroduce cel de-al treilea zbor zilnic cu un orar imbunatati”, spune Delibashev care adauga ca tot in 2009 British Airways va introduce pe aceasta ruta aeronave cu o capacitate sporita, Airbus A320, de pana la 156 de pasageri.

Citeste si:

Chiar daca, la nivel de grup, operatorul britanic a recurs la reduceri de personal, aceste masuri nu vor fi luate si pe piata locala. „Romania este o piata in crestere pentru noi si intentionam sa pastram echipa comerciala din prezent, deci reducerile de personal nu sunt incluse pe agenda noastra curenta”, mai spune oficialul liniei traditionale.

Avand in vedere crestere inregistrata pe piata locala, British Airways ia in considerare toate oportunitatile legate de introducerea celei de-a doua destinatii din Romania, in vestul tarii.

Reprezentantul companiei birtanice a mai adaugat ca principala consecinta a crizei finaciare va fi o consolidare a industriei aviatice. ”Aviatia comerciala este intr-adevar o industrie ciclica, iar singurul rezultat al acestei crize inspaimantatoare va fi reprezentat de consolidarile avansate din sector. In ceea ce ne priveste, urmarim consolidarea relatiilor comerciale cu Iberia si American Airlines, in speranta ca vom fi lideri in consolidarea globala. Ne aflam intr-o situatie financiara mai buna pentru moment, avand rezerve monetare care sa ne protejeze in cazul in care „furtuna” va dura inca 6 sau 12 luni, pana la urmatoarea revigoare din cadrul ciclului”, sustine acesta.