"Exista o subvalorificare a potentialului de transport al Dunarii”, a declarat presedintele. Seful statului a precizat ca pe Rin se transporta circa 350 milioane tone marfuri pe an, iar fluviul are 700 de kilometri navigabili, in timp ce pe Dunare se transporta circa 70 de milioane de tone marfa, in conditiile in care lungimea navigabila a acesteia este de 2.200 km, scrie NewsIn.

Realizarea canalului Rin - Main - Dunare ar fi benefica si pentru mediu, pentru ca ar reduce poluarea cauzata de transportul rutier.

Seful statului a precizat ca Dunarea maritima si cea fluviala au cate trei porturi, ca exista santiere navale in toate aceste porturi, subliniind potentialul mare de dezvoltare al transportului fluvial.

Traian Basescu a participat, joi, la conferinta cu tema “Dezvoltarea portuara. Construirea coridorului logistic Constanta - Rotterdam”. Conferinta de presa este prilejuita de participarea a doua nave militare olandeze, HNLMS Johan de Witt si HNLMS Rotterdam, la exercitiul “Cooperative Lion 2009”.