De asemenea, Elena Udrea (foto) a precizat, la un seminar pe tema brandului turistic al Romaniei, ca nu se bazeaza pe litoral in atragerea turistilor.

"Nu ne bazam pe litoral in acest moment, dar asta nu inseamna ca litoralul nu este destinatie de turism. Dar asa cum este trendul pe piata internationala, Romania poate fi competitiva cu o alta forma de turism, precum Delta Dunarii, turismul cultural, turismul balnear si circuite de turism combinate. (...) A fost o vreme, in urma cu 20 de ani, cand litoralul romanesc era vizitat de turistii straini. Speram sa promovam turismul ca acei turisti straini care veneau frecvent pe litoral sa se reintoarca", a spus ministrul dezvoltarii regionale si turismului.

Udrea a mentionat ca pentru turismul balnear trebuie sa se gaseasca solutii in ceea ce priveste infrastructura de cazare.

"Trebuie sa facem ca aceasta infrastructura, care tine de patrimoniul istoric si cultural, sa reintre in circuit. Cei mai multi dintre proprietari sunt datori la stat si sunt in executare silita cum ar fi Baile Herculane si Borsec. Anul trecut am facut o strategie si deja avem investitii in toate centrele balneare", a declarat Udrea.

Udrea a mai aratat ca promovarea brandului pentru turismul din Romania din bani europeni este foarte importanta.

"De suma de 75 milioane euro vom achizitiona strategia de promovare a brandului si pachetele media. Ultimul lucru pe care vreau sa il fac este sa am un cuvant decisiv legat de acest brand. Romanii si industria turistica romaneasca vor beneficia de acest brand.", a conchis Udrea.

Asocierea THR- Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA - Taylor Nelson Sofres SA va realiza brandul turistic al Romaniei pentru 894.970 de euro, bani alocati Romaniei in acest scop de catre Uniunea Europeana, prin Programul Operational Regional - Domeniul Major de Interventie 5.3 "Promovarea potentialului turistic si crearea infrastructurii, in scopul cresterii atractivitatii Romaniei ca destinatie turistica".