Marketizator a realizat o cercetare pentru a afla in ce masura magazinele online din Romania sunt optimizate pentru obtinerea unei rate de conversie cat mai mare. Cresterea ratei de conversie a oricarui magazin online este influentata in mod direct de un site imbunatatit si personalizat, care duce la mai multe vanzari si leaduri.

Analiza este realizata pe un esantion format din cele mai importante 179 magazine online din Romania, care vand produse si servicii din urmatoarele categorii: auto, articole sportive, birotica si papetarie, electronice, jucarii pentru copii, bijuterii & accesorii, home & deco, carti, food, nutritie si suplimente alimentare, bauturi, flori, cosmetice si marketplace) Chestionarul de audit este impartit in trei sectiuni, pentru a analiza rata de conversie pe pagina de produs, pagina de cos si optimizarea generala a site-ului.

In majoritatea categoriilor prezentate, cel mai bun scor a fost inregistrat pe pagina de cos, cu o valoare medie intre 53% si 56%, ceea ce denota ca website-urile se indreapta catre o directie pozitiva, insa mai raman suficiente aspecte ce trebuie sa fie imbunatatite. Produsele din categoria marketplace ocupa locul fruntas, cu un procentaj de 56,04%. La polul opus, se afla categoria food, cu un scor de 38,60%.

Citeste si:

Pagina de produs are un grad de optimizare sub 50%. Exceptie face categoria de florarii online, cu un scor de 56,20%. Gradul cel mai scazut de optimizare pe pagina de produs a fost identificat in industria magazinelor online auto, cu o valoare de 23,60%.

Gradul de optimizare generala are un procentaj scazut, cu valori ce variaza intre 21% (categoria food) si 38,40% (categoria flori). Cele mai multe valori sunt inregistrate in intervalele 22%-24% (auto-24%, jucarii copii- 22,60%, bauturi- 23,80%, bijuterii & accesorii-23,56%) si 27%-28% (articole sportive- 27,20%, marketplace 28,58%).

“Sincer, am plecat cu destul de multa reticenta in realizarea acestei platforme de analiza a site-urilor romanesti de e-commerce. Insa, marketerii magazinelor online au folosit foarte rapid acest instrument si asta denota in primul rand interes pe acest subiect. Rezultatele nu sunt cele mai satisfacatoare, este clar ca liderii se diferentiaza si prin platforme foarte bine optimizate, insa avem si surprize, de la jucatori mai mici. Este bine ca jucatorii din e-commerce-ul din Romania au inteles ca degeaba ai trafic, daca nu il si monetizezi”, considera Valentin Radu, CEO Marketizator.

Quiz-ul Marketizator este un serviciu gratuit si poate fi aplicat pentru orice magazin online. Prin intermediul acestui quiz vor fi identificate punctele forte si punctele slabe ale site-ului din punct de vedere al designului, continutului si alte elemente ce afecteaza decizia de cumparare. In urma completarii quiz-ului, va fi primit automat un raport ce contine scorul de optimizare si sfaturi de imbunatire a fiecarei sectiuni a website-ului analizat.