Locuitorii din regiunea Bucuresti - Ilfov sunt cei care trimit cele mai multe colete in strainatate, circa 73,5% din totalul livrarilor internationale ale DPD Romania. Acestia sunt urmati de clujeni, cu aproximativ 6,5% din colete, timisoreni, cu peste 2,5%, ieseni, cu 1,8% din total, si brasoveni, cu o pondere de circa 1,4%.

In ceea ce priveste tarile in care s-au trimis cele mai multe pachete din Romania, de la inceputul anului si pana in prezent, Ungaria conduce clasamentul, cu peste 22,5% din livrarile internationale ale DPD Romania. A doua tara in care s-au expediat cele mai multe colete este Germania, cu aproape 14% din total, urmata de Marea Britanie si Italia, fiecare cu o pondere de circa 7% dintre pachetele expediate din Romania, si Franta, cu peste 5% dintre livrari. Potrivit companiei, aceste ponderi se vor pastra pana la finele anului.

Coletele expediate de romani la nivel international cantaresc, in medie, 9 kilograme, iar majoritatea exporturilor facute de persoanele fizice constituie obiecte personale, conform datelor companiei.

”Tot mai multi romani au ales sa trimita coletele in afara tarii prin DPD Romania, iar asta s-a reflectat in livrarile internationale inregistrate de la inceputul anului si pana in prezent, care au crescut cu 30% fata de aceeasi perioada din 2015. In aceeasi perioada am inregistrat si o majorare cu circa 25% a livrarilor si pe plan intern. Insa, volumele cele mai insemnate la nivel international se inregistreaza la finele anului, in preajma sarbatorilor de iarna. Avansul livrarilor externe incepe de Black Friday, iar varful expeditiilor se inregistreaza de Craciun, cand foarte multi romani trimit cadouri celor de peste hotare”, declara Lucian Aldescu, CEO DPD Romania.

Citeste si:

Potrivit CEO-ului DPD, spre sfarsitul lunii noiembrie si pe parcursul lui decembrie, volumul livrarilor internationale creste cu 35 - 40% fata de restul anului.

In ceea ce priveste volumul livrarilor internationale, cele mai multe, circa 65% dintre coletele trimise in strainatate in acest an, au fost generate de companii din sfera B2B, iar restul de jucatori din sectorul B2C.

Principalii concurenti ai DPD sunt FAN Courier sau Sameday Courier.