Catalina Bucuroiu a construit, alaturi de Laura Teposu, Libris.ro. Ea are 32 de ani, terminand Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor si are si un master in Economia Turismului si al Serviciilor, la ASE. Mihai Bucuroiu are 35 de ani si a terminat ASE, avand de asemenea un master, in Geopolitica.

INCA un magazin de produse naturiste?

Piata de produse naturiste a crescut (destul de) mult in ultimii ani si implicit si concurenta. De ce considera antreprenorii ca magazinul Vegis este diferit?

In primul rand, cei doi considera ca esential in succesul unui astfel de business este dinamica – “Saptamanal la Vegis.ro aducem zeci de produse noi, avem promotii diferite si campanii prin care educam publicul privind produsele mai putin cunoscute”.

Sezonalitatea vanzarilor din domeniul nostru arata ca a doua jumatate a anului are o pondere ceva mai mare in vanzarile totale.

Apoi, ERP-ul din spatele magazinului online “nu da rateuri”, astfel incat, sustin cei doi, ce apare pe site, exista si in stoc, in depozitul fizic din Brasov, “lucru care ne permite livrare in 48 de ore a comenzilor catre orice punct al tarii, prin Fan Courier si Cargus”.

Anul acesta compania a investit de asemenea intr-un call center cu 10 linii disponibile.

Cumpara romanii produse naturiste?

Judecand dupa cifra de afaceri a companiei, raspunsul pare a fi pozitiv.

“Sezonalitatea vanzarilor din domeniul nostru arata ca a doua jumatate a anului are o pondere ceva mai mare in vanzarile totale, insa primele 6 luni ale 2016 ne-au adus totusi o crestere de 40% fata de anul trecut. Am inregistrat in primele 6 luni vanzari de 775.000 euro. Estimam sa atingem minim 50% evolutie pana la sfarsitul anului, bazat pe investitiile facute anul acesta intr-o noua platforma de eCommerce, in noul call center, in automatizarea depozitului si nu in ultimul rand in urma actiunilor de PR/marketing efectuate”, spun antreprenorii.

Provocari in industrie

Una dintre principalele provocari este neincrederea oamenilor in produsele naturiste, faptul ca nu sunt foarte informati si ca toate beneficiile trebuie explicate cat mai mult.

“Apoi, o problema generala in online, unde sunt o multime de site-uri fantoma, clientii nu sunt convinsi ca vindem produse originale si ca vor primi ceea ce vad pe site. Neincrederea aceasta, intretinuta de site-uri care chiar activeaza in zona gri, ramane o problema a online-ului romanesc, cu care ne confruntam si noi destul de frecvent”, puncteaza Catalina Bucuroiu.

Pentru a gestiona aceste situatii, cei doi investesc in site, astfel incat produsele sa dispuna de o documentatie cat mai bogata, clientii sa fie foarte bine informati si astfel sa ia cea mai buna decizie pentru ei.

“Lucram cu cei mai seriosi curieri din piata, avem o taxa de livrare de 9,9 lei sau gratuit daca valoarea comenzii depaseste 150 lei si livrand din stoc reusim sa ii surprindem cu rapiditatea cu care le livram produsele a doua zi direct la ei acasa”.

Citeste si:

O alta problema este lipsa de interes a producatorilor romani de produse naturiste. In 2016 sunt inca putin producatori care inteleg ca trebuie sa acorde o atentie diferita mediului online si sa sprijine magazinele online care aloca bugete importante de marketing pentru a le face conoscute produsele. “Unii ne considera chiar si competitori, nu au departamente specializate pentru online, nu ofera detalii despre produse si nu ofera un suport magazinelor online. Exista insa si multi care au inteles cat de important este online-ul in anul 2016 investesc in acest domeniu, beneficiaza de o promovare sporita si astfel de vanzari mai mari si o notorietate crescuta a produselor”.

Angajati

Compania are o echipa de 12 persoane – practic, anul trecut a inregistrat vanzari medii de 100.000 de euro per membru al echipei. Pana la finalul anului urmaresc sa mai angajeze patru oameni, pentru a largi echipele de call-center, marketing si procesare a comenzilor.
Importurile sunt realizate din Marea Britanie, Polonia, Germania, Vegis.ro lucrand insa si cu majoritatea producatorilor autohtoni si cu distribuitorii de produse naturiste din tara. “Analizam in prezent si posibilitatea extinderii gamei de produse printr-o productie interna”.

Cum a evoluat piata de produse naturiste si ce prefera romanii

Comparativ cu pietele dezvoltate, precum Marea Britanie, care da tonul pe aceasta nisa, antreprenorii considera ca avem o intarziere de circa 5 ani.

“Perspectivele acestui domeniu sunt insa fantastice. In Romania suntem practic abia la inceput. Desi avem o lunga istorie de produse naturiste, plante de leac si remedii traditionale mostenite din mosi stramosi abia acum se vede o deschidere reala pentru tot ce inseamna un stil de viata mai sanatos. Romanii devin din ce in ce mai atenti la ce produse folosesc, fie ca vorbim de alimente ecologice, cosmetice bio sau produse de curatenie”.

2015 a fost probabil cel mai dinamic an pe aceasta piata. Romanii au devenit mai deschisi si mai receptivi la produsele naturiste si practic, tendintele internationale in materie de nutritie, foarte orientate catre produsele sanatoase, au fost importate.

„Mai mult decat atat, romanilor le place sa experimenteze si sa varieze, sunt deschisi la nou si incearca tot felul de produse, pulberi din plante din Asia sau America de Sud, vestitul ulei de cocos pe care il folosesc acum de la gatit la tratamente cosmetice pentru ten sau par, sau celebra miere de Manuka, un antioxidant natural fantastic din Noua Zeelenda sunt doar cateva exemple de produse care acum cativa ani erau necunoscute in Romania si care acum sunt foarte populare. Uleiul de cocos si mierea de Manuka sunt chiar in top 5 cele mai vandute produse pe Vegis.ro”.

Concurentii online ai Vegis.ro sunt Bioportal.ro, Plantum.ro sau Republica Bio.

Consideri ca piata produselor naturiste va continua sa se dezvolte in Romania? De ce (nu)? Te invitam sa comentezi.