In Romania, daca achizitionezi online, pretul transportului variaza de la gratuit la 20-25 de lei, prin curier, in functie de retailer. Cum pot concura companiile internationale cu acest pret? wall-street.ro a facut mai multe scenarii de cumparare de la nume mari (sau in crestere) din fashion-ul european si, poate surprinzator, a observat ca in unele cazuri transportul poate fi chiar mai ieftin sau similar cu cel de la nivel national.

Un studiu recent al Eurostat arata ca 30% dintre e-cumparatori au achizitionat bunuri sau servicii din spatiul UE, in crestere cu 5 puncte procentuale fata de 2012. „Vanzarile transfrontaliere pot reprezenta un indicator privind functionarea eficienta a pietelor, ca tot unitar, si daca clientii profita de game mai largi de produse si preturi mai mici”, conform raportului Eurostat.

Romania, ULTIMA in Europa la achizitii online. Ce se cumpara?

Romania, ULTIMA in Europa la achizitii online. Ce se cumpara?

Hainele si echipamentele sportive au fost, in 2015, cele mai populare categorii in Uniunea Europeana, 60% dintre cei care au cumparat online achizitionand unul sau mai multe produse din aceste nise. De aceea, am ales sapte magazine online care livreaza si in Romania, din afara tarii.

Notam faptul ca multe nume mari, precum Otto, Zalando sau Vente-Privee NU livreaza deloc in tara.

ASOS

ASOS este unul dintre cele mai mari magazine online de fashion din lume, succesul companiei venind in special datorita serviciilor bune si a gamei largi de produse.

Am cumparat de la ASOS si am gasit 8 exemple de best practice

Am cumparat de la ASOS si am gasit 8 exemple de best practice

Transportul pana in Romania este de 3 euro, daca ai achizitionat sub 30 de euro, sau gratuit, daca ai cumparat de peste 30 de euro. Daca doresti insa in 24 de ore, pretul urca la 20 de euro.

FarFetch

Magazinul online FarFetch, fondat in 2008 si cu birouri in mai multe orase de pe mai multe continente, aduce in magazin mai multe selectii ale unor producatori independenti de haine si accesori, din Europa si America de Nord. In aprilie, compania a atras o investitie de 66 milioane de dolari pentru a se extinde in Brazilia, SUA si Asia.

Citeste si:

Pretul transportului este, insa, destul de mare - 20 de euro.

Vinted.com

Este un business diferit, pornit in Vilnius, Lituania, in 2008. Initial era o platforma exclusiv pentru desktop insa de atunci a intrat si pe mobile si in alte sase state. In ianuarie, Vinted a primit o investitie Serie B de 27 de milioane de dolari. Compania ofera produse second-hand, vandute direct de utilizatori.

Transportul pana in Romania difera in functie de tara de origine a produselor sau a greutatii/volumului, similar cu Etsy.com, “fratele mai mare” al Vinted. Pentru un singur produs, transportul variaza de la 2 euro la circa 10 euro.

NEXT

Business-ul britanic Next poate fi redirectionat si in limba romana – nu este perfect tradus sau adaptat, insa marele plus este faptul ca transportul este gratuit. Un minus ar fi timpul ridicat de livrare - dupa cum vedeti in screen shot-ul de mai jos, poate dura saptamani.

PanacheKids

Business-ul britanic specializat pe haine de copii a prins avant in zona de online, avand peste 90 de branduri pentru copii. Business-ul a fost fondat in anii ’70 si are design-uri unice.

Pretul transportului variaza de la circa 10 euro la peste 30 de euro, in functie de optiunea aleasa.

VestiaireCollective.com

Business-ul nascut in Paris, Franta, a fost construit de Sebastien Fabre si Sophie Hersan, in 2009. VestiaireCollective este un marketplace online cu focus pe achizitii si vanzari de produse de lux la mana a doua. In septembrie anul trecut, startup-ul francez a atras o investitie de 20 de milioane de dolari de la Conde Nast, alaturi de alti investitori.

Transportul, din pacate, ar putea respinge pe multi - peste 30 de euro, pana in Romania, desi prima comanda este gratuita.

Sursa foto: Shutterstock: conrado