Adu-l la curent cu noutatile pe angajat!

Adu-l la curent cu noutatile pe angajat!Din punct de vedere juridic nu exista dispozitii legale exprese cu privire la drepturi si obligatii ale salariatului, respectiv angajatorului, la intoarcerea din concediul de odihna.

"In realitate insa, din ansamblul normelor legale, se pot extrage cateva elemente pe care salariatul trebuie sa le realizeze si anume: deschiderea telefonului mobil si verificarea corespondentei. Din punct de vedere legal pe perioada efectuarii concediului de odihna salariatul are dreptul sa inchida telefonul de serviciu si orice alta tehnologie prin intermediul careia isi exerctita atributiile. Angajatorul, pe durata efectuarii concediului de odihna de catre salariat, nu are dreptul sa il sune pe salariat decat in cazuri de exceptie, prevazute, in opinia mea, in Regulamentul Intern", spune avocatul Costel Gilca, managing partner al casei de avocatura Gilca & Vasiliu.

Potrivit acestuia, la intoarcerea din concendiul de odihna, salariatul ar trebui sa isi verifice corespondenta si sa raspunda in functie de importanta acestora, in masura in care mesajele nu au fost redirectionate catre alti colegi.

"Pentru o integrare completa in atmosfera companiei este necesar ca salariatul sa se informeze cu privire la noutatile aparute in companie pe perioada vacantei sale. De preferat ar fi ca aceasta informare sa fie realizata de catre seful ierarhic superior nemijlocit singurul care are poate sa transmita oficial noutatile si eventualele modificarisurvenite in companie pe durata efectuarii concediului de odihna", a explicat Gilca.

Organizeaza evenimente interne de socializare!

Organizeaza evenimente interne de socializare!“Pentru a intra in ritm dupa vacante, organizam evenimente interne, care imbina socializarea cu planificarea si anuntarea obiectivelor pentru ultima parte a anului. In acelasi timp, inceputul toamnei este un moment foarte bun pentru a anunta concursuri si programe incentive pentru angajati, pentru a-i energiza in ultima partea a anului", spune Pierre Gagnoud, general manager in cadrul companiei emitente de tichete valorice Edenred.

Sfat practic : pentru eficienta unui asemenea program incentive, trebuie prevazute premii si pentru castigatori, dar si pentru ceilalti angajati, pentru ca toti sa fie motivati. Cardurile si tichetele cadou sunt cea mai buna solutie pentru a avea premii de valori variabile, fiindca ofera flexibilitate companiei, libertate de alegere angajatului si asigura in acelasi timp si memorabilitatea premiului oferit.

Restarteaza orele de training si evenimentele de work-life balance!

Restarteaza orele de training si evenimentele de work-life balance!"Ne implicam in proiecte sociale, colegii nostri pot face actiuni de voluntariat (de exemplu, proiectul Lumina pentru Ursici – o echipa de voluntari din cadrul bancii noastre va monta panourile solare achizitionate de UniCredit Tiriac Bank pentru aceasta asezare care pana acum nu a avut electricitate)", a declarat Alina Dragan, vicepresedinte executiv responsabil de Divizia Resurse Umane, in cadrul UniCredit Tiriac Bank.

De asemenea, potrivit acesteia, odata cu reintoarcerea din concediu, in cadrul companiei reincep si orele de training, atat soft skills cat si technical skills.

UniCredit Tiriac Bank organizeaza regulat evenimente in zona de work-life balance, pe teme precum: parenting, coaching, dezvoltare personala; sanatate.

"De exemplu, organizam saptamanal sedinte de pilates in sediul nostru, invitatii pe care le lansam pentru participarea la maratoane si alte evenimente sportive", a adaugat ea.

In plus, compania organizeaza lansari de carte sau dezbateri.

Valorifica entuziasmul cu care vin din vacante!

Valorifica entuziasmul cu care vin din vacante!"Incercam in prima faza de dupa vacantele angajatilor sa transformam experientele lor din vacante in provocari personale la locul de munca. Ei isi povestesc experientele, ii incurajam sa si le transforme (o parte dintre ele) in obiective la locul de munca, atat individual, cat si impreuna cu echipa din care fac parte si ii ajutam sa sa si le indeplineasca", spune Calin Ile, director al hotelului Ibis Bucuresti Gara de Nord.

Ulterior, angajatilor Ibis li se stabilesc noi obiective. Obiectivele pe termen scurt si mediu sunt comunicat, discutate si analizate, pentru ca acum angajatii sunt dispusi sa se investeasca mai mult (fiind odihniti, reacomodati si ambitiosi) in atingerea lor, afirma Calin Ile.

"Personal, cred ca cel mai bun mod de a beneficia de angajati revigorat, implicati si eficienti dupa vacanta este sa le valorifici entuziasmul cu care vin din vacante, in special prin puterea exemplului pe care trebuie sa il dai ca manager. Cu cat vor vedea mai repede ca managerul depaseste starea de letargie si inertie din vacanta si se investeste in proiecte noi, cu atat mai repede se vor implica si ei. Pe scurt, valorificam experientele lor de vacanta, ii implicam repede in proiecte si obiective noi, si ii ajutam in realizarea acestor noi provocari personale si de echipa rezultate din cele precizate inainte (experientele de vacante si proiectele noi propuse)", a precizat Ile.

Nu amana lucrurile!

Nu amana lucrurile!

Industria turismului este un pic atipica din punctul de vedere al programarii vacantelor, spune Javier Garcia del Valle, CEO Happy Tour Group, care precizeaza ca angajatii din acest domeniu isi iau vacante in alte perioade decat in plin sezon turistic, cand deservesc clientii.

Astfel, potrivit acestuia, cele mai populare luni de vacanta pentru angajatii din turism sunt septembrie, octombrie, ianuarie si februarie.

"Oricum ar fi, regula de baza pe care o aplic chiar si eu, este ca cea mai buna metoda de a-ti reveni de la programul de vacanta si de a-ti intra in ritm este sa nu amani lucrurile. De obicei, primele doua zile sunt dedicate rezolvarii lucrurilor restante din perioada vacantei, urmand ca din a treia zi activitatea sa reintre in normal", a precizat Javier Garcia del Valle.

Reitereaza obiectivele, colaboreaza si fii un model pentru angajati!

Reitereaza obiectivele, colaboreaza si fii un model pentru angajati!

1. Reiterarea obiectivelor. Angajatii trebuie sa aiba o imagine clara si actualizata asupra asteptarilor pe care managerul si compania le au de la ei si asupra obiectivelor pe care trebuie sa le atinga. Ajuta-i sa aiba o viziune clara asupra rolului lor si deleaga-le responsabilitati care ii vor readuce in mediul de business mai rapid, spune Iuliana Manza, PR in cadrul companiei Hart Consulting.

2. Lucrul eficient in echipa si colaborarea. Asigura-te ca echipa ta lucreaza impreuna, ca fac schimb de idei, ca se sustin si se motiveaza unul pe altul. Cum ajungi aici? Trebuie sa intelegi modul in care functioneaza echipa ta: rolurile informale ale membrilor echipei, comportamentele disfunctionale la nivel de echipa in situatii de stres, precum si identificarea ancorelor valorice comune ale membrilor echipei cu scopul de a creste intelegerea interpersonala, a stilurilor de lucru proprii si ale colegilor, a ceea ce fiecare aduce in echipa, a cauzelor conflictelor din echipa

3. Role modelling. In procesul de revigorarea a angajatilor dupa vacante, rolul managerului este vital. Ca manager, trebuie sa fii un model pentru membrii echipei. Tu trebuie sa fii cel care stabileste, prin propriul exemplu, un standard de comportament la locul de munca.

Evidentiaza aspectele pozitive si pe cele negative consumate in vacanta!

Evidentiaza aspectele pozitive si pe cele negative consumate in vacanta!"Statisticile spun ca primele trei zile de munca, dupa reintoarcerea din vacanta, sunt dezastruoase! Unii specialisti spun ca si coeficientul de inteligenta se reduce in primele trei zile de munca, acest lucru pana la reacomodarea cu vechile rutine si eforturi", spune Petre Nicolae, managing partner in cadrul companiei de training si consultanta CBC Romania.

Potrivit acestuia, cu totii ramanem cuplati la cateva aspecte pe care, din pacate, nici macar nu le constientizam, cum ar fi: lipsa presiunii asupra modului in care folosim timpul, trezitul de dimineata sub presiunea ajungerii la birou, finalizarea sub presiune a unor task-uri sau proiecte,etc.
Cele mai dese forme de manifestare ale stresului post vacanta sunt: cefaleea, cheful de nimic, reactii intarziate, uitatul la ceas, dorinta de a ajunge mai repede acasa, intelegerea grea a mesajelor celorlalti, capacitati fizice si psihice reduse, prelungirea pauzelor de orice fel.

Ce trebuie facut astfel incat aceasta perioada sa fie minimizata sau redusa la maxim?

In primul rand, ca manager, trebuie actionat in urmatoarele directii:
1. Consumat evenimentul “Vacanta”. Pentru acest lucru trebuie provocata o discutie care sa ii epuizeze angajatului acest subiect. Evidentierea aspectelor pozitive, dar si a celor negative consumate in vacanta.
2. Analizat pe scurt cu angajatul care este stadiul task-urilor sale, al indeplinirii obiectivelor.
3. Restabilit in mod concret ce trebuie facut in continuare pentru indeplinirea obiectivelor pana la sfarsitul anului.