DHL Romania

DHL RomaniaDHL Express Romania a inregistrat in primele 6 luni o crestere de 14% a volumelor (numarul de expedieri) fata de aceeasi perioada a anului trecut, potrivit lui Daniel Kearvell, directorul general al DHL Romania.

"Credem intr-o revenire a pietei, intrucat in fiecare luna am reusit sa semnam in medie 70 de contracte noi – aceasta insemnand clienti noi pentru DHL Express Romania, si potential de crestere. Majoritatea contractelor noi semnate sunt cu companii din segmentul IMM. Acest trend ascendent a fost sustinut de investitiile pe care DHL le-a facut in ultima perioada, dar si campaniile pe care le derulam. In luna iunie, DHL a inaugurat doua centre noi de expediere – DHL Servicepoints – unul in Sibiu iar cel de-al doilea – in Baneasa Shopping City", a precizat Kearvell.

In prima jumatate a anului, DHL a lansat doua produse noi disponbilie exclusiv in centrele de expedieri: DHL Receiver Paid, dedicat importurilor ocazionale – un produs unic pe piata – si DHL Express Easy Domestic, destinat trimiterilor pe teritoriul Romaniei.

"DHL va continua sa investeasca si in a doua parte a anului. Ca noutate absoluta ne propunem ca in a doua jumatate a anului sa extindem aria punctelor de vanzare a serviciilor DHL prin parteneriate incheiate cu retaileri, pentru expedieri in regim de urgenta de documente sau colete. Primul parteneriat se va concretiza in luna iulie si punctul de vanzare DHL va fi situat in Centrul vechi din Bucuresti", mai spune Kearvell.

Procesul planificat de DHL in 2013, prin care centrele de expedieri din tara vor fi modernizate va continua.

„Cred ca exista numeroase oportunitati in mediul de afaceri din Romania si sunt optimist in ceea ce priveste investiile viitoare. Romania are un potential de crestere mai mare fata de alte state din Europa. Doua dintre segmentele pe care Romania ar putea sa creasca ar fi turismul si resursele naturale. Din ce am discutat cu cei mai multi dintre cei 5.000 de clienti ai DHL Romania, acestia nu sunt interesati de afaceri in turism deoarece reprezinta mai putin de 1% din economia tarii. Eu consider insa ca turismul poate fi folosit ca o unealta de promovare a tarii, care in final sa duca la atragerea unor investitii”, a mai spus Kearvell.

TNT Romania

TNT RomaniaPiata de curierat ar putea creste cu 10% anul acesta, considera Bogdan Dragotoiu, sales & marketing manager TNT Romania.

"Consideram ca ne aflam intr-o perioada de crestere, in special in zona curieratului national, in timp ce fluxurile internationale sunt inca marcate de fluctuatiile existente pe principalele piete europene si asiatice. Chiar si in aceste conditii, consideram a fi un semnal pozitiv cresterea continua din ultima perioada a exporturilor Romaniei. Per total, ne asteptam la o crestere de peste 10% a pietei locale, cu mentiunea ca aceasta devine tot mai eterogena, in ceea ce priveste serviciile oferite, dar si standardele de calitate ale acestora, ceea ce face cu atat mai importanta alegerea unui partener de incredere in domeniul serviciilor de curierat", a declarat Dragotoiu.

TNT Express Romania a inregistrat un numar de transporturi in crestere cu peste 20%, ca urmare a noilor parteneriate si solutii express. Capacitatile operationale de procesare au sporit, inclusiv prin inaugurarea unui nou hub la Timisoara, la inceputul acestui an.

"Credem in continuarea acestei dinamici, mai ales ca noile proiecte din zona comertului online aduc un impuls suplimentar atat in aria nationala, cat si in tranzactiile cu alte piete din UE, aflate in proximitatea Romaniei sau la distanta de aceasta", mai spune Dragotoiu.

TNT a lansat in iunie solutia de livrare nationala garantata, in ziua urmatoare preluarii. Compania are in vedere in perioada urmatoare lansarea unor noi solutii dedicate pietelor verticale. Un astfel de produs se adreseaza transporturilor de bunuri periculoase, inclusiv probe biologice trimise la testare, care pot fi expediate in regim de curierat express de TNT Romania – o premiera la nivel national.

Cargus

CargusCargus a inregistrat anul acesta o crestere organica, livrarile au crescut in primele 6 luni cu 20% fata de anul 2012, datorita dezvoltarii comertului electronic, spune Gian Sharp, directorul general Cargus.

"Am inceput anul acesta ca unul dintre cei mai importanti jucatori de pepiata de curierat intern si am reusit sa ne consolidam pozitia si mai mult prin achizitionarea afacerii de curierat si a bazelor de date ale clientilor TCE Logistics. Aceasta achizitie, impreuna cu o crestere organica, ne situeaza intr-o pozitie semnificativ superioara fata de cea din 2012", a precizat Sharp.

Potrivit managerului Cargus, "a doua jumatate a anului este intotdeauna cea mai profitabila pentru business-ul in care activam. Lucram la dezvoltarea unor servicii cheie, strategice si la imbunatatirea caracteristicilor produselor pentru a ne spori (castiga, mari) cota de piata".

In iulie, Cargus introduce rute noi de transport si distributie a coletelor in weekend, ceea ce va permite nu doar ridicarea expedierilor sambata, ci si efectuarea livrarilor in zilele de duminica (sau luni in functie de optiunea clientului), contribuind la sustinerea comertului electronic in Romania.

Cargus a lansat anul acesta serviciile Express Box si Express Dox. Compania a investit aproximativ 4 milioane de euro in inbunatatirea produselor si a infrastructurii, precum si dezvoltarea unor capacitati existente, precum livrarea in 24 de ore in 6862 de locatii din Romania, extinderea livrarilor fara suprataxe catre 2550 locatii, extinderea numarului de localitati in care efectueaza livrari sambata la 370 locatii.

Sameday Courier

Sameday CourierIn primele 6 luni, piata de curierat a avut o evolutie relativ constanta (usor pozitiva), spune Lucian Baltaru, actionarul Sameday Courier.

Sameday Courier a inregistrat in primul semestru o crestere de aproximativ 30% a cifrei de afaceri comparativ cu perioada similiara a anului trecut ajungand, astfel, la o valoare de 2,6 milioane lei. O contributie importanta la crestere au avut segmentele de servicii noi lansate in acest an – divizia de servicii postale adresate cu confirmare de primire si la divizia de food delivery.

"Ma astept la o mentinere a trendului crescator pe cifra de afaceri si la o consolidare a profitabilitatii companiei, noi aflandu-ne acum la finalul unui ciclu de investitii demarate la jumatatea anului trecut pe partea de rebranding si infrastructura IT, investitii ce au pus o presiune insemnata pe profitabilitate", a mai spus Baltaru.

Sameday pregateste un serviciu cu valoare adaugata, ce presupune livrarea programata in ziua urmatoare, intr-un interval fix de doua ore.



FAN Courier

FAN CourierFAN Courier a inregistrat o crestere a cifrei de afaceri cu aproximativ 10% dupa primele sase luni ale anului, estimeaza Adrian Mihai, unul din cei trei actionari ai companiei.

"Pentru a doua jumatate a anului, obiectivul nostru este de a mentine procentul de crestere, astfel ca estimam de asemenea un 10% ca si procent de avans al afacerilor", a precizat Mihai.

In ultimii doi ani, FAN Courier a lansat pe piata romaneasca serviciile de curierat rapid, Express Loco care asigura livrarea in interval de timp cuprinse intre 1 si 6 ore, Collect Point care permite clientilor sa trimita colete si plicuri si dupa ora 18.00, fara sa mai astepte curierul.

Cel mai nou serviciu, lansat in luna aprilie, este Print&Go, prin care furnizeaza companiilor din Romania servicii de tiparire, envelopare si expediere a corespondentei, in completarea serviciului de transport rapid.

"Avand o viziune mai optimista in general, consider ca Romania va avea in anul 2013 una dintre cele mai ridicate rate de crestere, aceasta previziune bazandu-se pe indicatori care indica semnale pozitive dinspre agricultura si gradul de ocupare a fortei de munca. Datele statistice arata o scadere accentuata a ratei somajului fata de 2012, ceea ce inseamna ca s-au creat locuri de munca iar economia se misca", a mai spus managerul FAN Courier.