FAN Courier

FAN Courier

Neculai Mihai, director general FAN Courier

In 2013 am luat in calcul doua scenarii de business: cel optimist, care care va aduce FAN Courier o crestere de 10%, in cazul in care piata revine pe crestere si un scenariu prudent, in care previziunile noastre merg pe o crestere de maxim 5% determinata de instabilitatea pietei de marfuri si servicii. Se pare ca suntem in primul scenariu, cel optimist pentru ca estimam o crestere de 14%.

Principalul motor de crestere a fost online-ul, domeniul care a avut o tendinta de crestere general valabila anul acesta si credem ca va continua si in 2014. In functie de evolutia pietei – curs valutar, evolutia pretului la carburanti etc, preconizam o crestere moderata de 10% a cifrei de afaceri.

Principalele piedici din piata de curierat ar putea fi anul viitor lipsa predictibilitatii fiscale si juridice, introducerea de noi taxe si lipsa infrastructurii. Sintagma care va caracteriza economia romaneasca in 2014 este in opinia lui Mihai, "instabilitate economica".

FAN Courier se asteapta ca anul viitor sa isi revina consumul, investitiile straine, finantarea si programele guvernamentale.

TNT Romania

TNT Romania

Bogdan Dragotoiu, director de vanzari si marketing TNT Romania

2013 a fost pentru noi un an cu evenimente importante, precum inaugurarea unui nou hub international la Timisoara si lansarea serviciului livrare garantata, la nivel national. Printre tendintele pe care le remarcam este nivelul tot mai ridicat de exigenta al beneficiarilor de servicii de curierat – companii sau persoane fizice - in directia obtinerii unor solutii de calitate, personalizate.

2014 se prefigureaza a fi un an de consolidare a cresterii, in care procentul de crestere a PIB-ului real se va regasi cu siguranta, cu un multiplicator, in ritmul de crestere al industriei de curierat. Componentele B2B si B2C vor avea, fiecare, un impact si asteptam in continuare o crestere sustinuta a pietei de comert electronic. Este important ca, in zona comertului online, companiile romanesti au inceput sa isi extinda zona de vanzari si pe pietele vecine Romaniei, astfel incat parteneriatul cu un curier care poate sa asigure variante de livrare integrate, la nivel national si international, devine o componenta esentiala in dezvoltarea profitabila a vanzarilor acestor companii.

Provocarile cu care ne-am confruntat in 2013, legate de impactul cresterii costurilor combustibilului asupra costurilor operationale sau de fluctuatiile inca existente in zona Euro si in alte arii economice relevante, vor continua sa se manifeste, cu o mare probabilitate, si in 2014. Impactul negativ poate fi surmontat de catre companiile active in piata prin regandirea mix-ului logistic, in ideea alegerii alternativelor care sa asigure deplina transparenta atat in ceea ce priveste termenul si garantiile de livrare la timp, cat si in ceea ce priveste costurile.

DPD Romania

DPD Romania

Alin Gherman, director comercial DPD Romania

2013 a fost un an bun pentru DPD, asa cum a fost pentru intreaga piata de curierat. Nu as spune ca a fost neaparat mai bun decat 2012. De peste 3 ani, odata cu dezvoltarea comertului electronic in Romania, curierii cresc intr-un ritm similar. Insa odata cu timpul, vine si experienta. In 2013 am fost mult mai bine pregatiti decat anul trecut.

Anul acesta am avut parte, practic, de doua editii Black Friday: 22 si 29 noiembrie, la care s-au adaugat zilele de 30 noiembrie, respectiv 1 decembrie cu promotii si vanzari online intensive, deci s ilivrari intensive pentru DPD. Experienta capatata la editiile anterioare Black Friday a fost un avantaj imens pentru noi.

Pentru DPD Romania, 2014 va fi inca un an de crestere. Obiectivul pe 2013 a fost sa atingem un plus de 18% fata de anul precedent, lucru care, putem spune, s-a intamplat deja.

Cresterea comertului electronic a avut un impact masiv in evolutia curieratului, fiind unul dintre principalele motoare de crestere ale acestei piete de peste 3 ani. Loc de crestere mai este, inca nu avem in Romania marii retaileri online internationali. Cand si gigantii, ca Amazon, vor incepe sa vanda aici, cand cumparatorul va avea optiunea sa isi aleaga singur si independent curierul pentru livrarea sa, vom trece la o noua etapa si va trebui sa fim pregatiti.

Cea mai mare piedica pentru orice business din Romania, nu doar curierat, este instabilitatea acuta a sistemului economic, juridic si social. Daca ne raportam la semnalele actuale ale guvernantilor, cred ca termenul potrivit este dezechilibru.

Fastius Curier

Fastius Curier

Ciprian Pulpa, director executiv Fastius Curier

In piata de curierat, cel mai evident trend de crestere a volumelor a fost generat de clientii din mediul online. Comertul electronic este in crestere, iar Fastius Curier are tot mai multe solicitari din partea magazinelor online. In 2013, ne-a crescut cota pe acest segment, dezvoltand colaborari care cu siguranta se vor intensifica in 2014.

Pentru 2014, ne asteptam la o perioada de asezare a pietei, cele mai multe companii isi vor consolida pozitia. Din punct de vedere economic, previziunile sunt greu de realizat, majoritatea companiilor prefera sa fie optimiste, insa fara un curaj exagerat, care ar putea genera vulnerabilitate. Este greu de estimat daca economia reala va progresa cu adevarat, este greu de estimat daca se va relansa consumul. Exista sperante, insa trecutul recent ne face sa fim moderati in asteptari.

Ca si in ultimii ani, ne vom confrunta cu lipsa infrastructurii adecvate si cu lipsa unei predictibilitati foarte necesare in afaceri. Ne asteptam la orice "surprize" - modificari de taxe, legislatie etc.

Anii in care Romania si-a permis, dupa intrarea in Uniunea Europeana, sa faca pasi marunti, se cam termina. Nu ne mai permite nimeni sa gresim atat de mult, economia romaneasca trebuie sa se integreze cu adevarat in economia Europei, trebuie sa conteze tot mai mult pe pietele internationale, in cat mai multe domenii.

Speram ca investiiile sa fie principalul motor pentur 2014, investitii sanatoase in afaceri sanatoase care sa genereze plusvaloare si locuri de munca.

DHL Romania

DHL Romania

Daniel Kearvell, directorul general al DHL Romania

Putem afirma ca anul 2013 a fost unul mai bun pentru DHL. La sfarsitul lunii noiembrie numarul de expedieri / volumele DHL au crescut cu 14% fata de aceeasi perioada din 2012 (ianuarie -noiembrie). In acelasi timp am observat ca anul acesta a fost unul mai bun si in activitatea partenerilor nostri, care si-au extins operatiuniunile in Romania, au venit cu investitii noi ori linii de productie.

Atentia DHL s-a indreptat anul trecut in special pe clientii din categoria intreprinderilor mici si mijlocii, pentru care DHL a dezvoltat atat la nivel regional cat si local solutii si servicii dedicate. De asemenea, a fost lansat cardul de fideliatate si s-au facut investitii in centrele de expedieri. DHL Express a inaugurat anul acesta primul centru de expedieri situat intr-un shopping mall si deschis inclusiv in weekend, cel de la Baneasa Shopping City. De asemenea au fost deschise birouri de expedieri in parteneriat cu retaileri la nivel national.

In 2014 estimam o crestere de doua cifre atat in ceea ce priveste volumul expedierilor, cat si al cifrei de afaceri. Aceasta crestere va fi sustinuta de investiile pe care vom continua sa le facem in special in capacitatea operationala si pentru imbunatatirea timpilor de tranzit.
Vom continua de asemenea programele noastre dedicate dezvoltarii segmetului IMM.

Cargus

Cargus

Gian Sharp, CEO Cargus

Anul 2013 nu a fost doar mai bun, dar a fost si un definitoriu in istoria companiei. Cargus a fost achizitionat de Abris Capital Partners si a efectuat investitii majore, astfel incat sa sustina cresterea companiei pe piata autohtona. Investitiile depasesc 4 milioane de euro si au ajutat Cargus sa isi imbunatateasca produsele existente, sa lanseze unele noi - Express BOX, sa isi extinda flotala 900 de vehicule, sa isi imbunatateasca infrastructura IT si sa devina un partener mai bun pentru sectorului de comert online.

Veniturile lui Cargus au crescut in conformitate cu investitiile, planurile si asteptarile noastre si estimez ca firma a obtinut in semestrul doi al anului 2013 o crestere de 40% in comparatie cu aceeasi perioada din 2012.

Am observat schimbari in comportamentul consumatorilor din Romania care au fost vizibile pe pietele occidentale de ceva timp. Clientul roman evolueaza si are asteptari mai mari pentru compania de curierat – livrarea a doua zi nu mai este suficienta. Toti jucatorii mari si medii fac asta, unii pentru mai putin, altii pentru mai mult. Directia pe care am ales-o este cea a serviciilor complete si inovative – mai multa transparenta pentru clientul normal, solutii integrate pentru clientii B2B, in special retailerii online si clientii lor.

2014 va fi un alt an de crestere pentru Cargus, in special datorita investitiilor facute anul acesta, dar si multumita unor produse noi si incitante pe care le pregatim. Ne asteptam ca aceste evolutii sa ne asigure o cresterea veniturilorde peste 20% in comparatie cu 2013.

Cred ca economia romaneasca va incepe sa aiba dinamism, avand in vedere experinta autoritatilor si a sectorului privat in a lucra intr-o perioada de recesiune. Pentru Cargus, vad oportunitati semnificative in sectorul comentului online si in vanzarile B2B. In 2014, economia va trece de la o stare de precautie la una deexpectativa si optimism.

Evolutia consumului va fi foarte importanta pentru Cargus. Migratia consumatorilor din offline catre online este un factor-cheie pe care il luam in considerare in 2014 pentru ca va influenta cel mai mult piata de curierat.