Cine va conduce operatiunile de la Urlati

Cine va conduce operatiunile de la UrlatiAre 58 de ani, dintre care 15 i-a petrecut alaturi de Procter&Gamble. Dupa ce a ocupat pe rand functii precum product planner pentru Europa Centrala si de Est (1997-1998) si manager de operatiuni la fabrica din Rakona (1994-1997), Luc Viaene (foto) a fost numit director al fabricii P&G din Urlati.

“Pentru mine numirea in functia de director al fabricii din Urlati este ca un vis. Cred ca e un ideal pentru fiecare om care lucreaza in acest domeniu sa participe la toate fazele unui asemenea proiect, de la designul fabricii pana la conducerea acesteia in plin proces de functionare”, a declarat, pentru Wall-Street, Luc Viaene.

Incepand din aceasta vara va locui in Romania impreuna cu familia sa. Viaene se declara impresionat de potentialul si calitatile profesionale ale romanilor.

“Este placut sa descoperi o tara noua. Cunosc poporul roman intrucat am vizitat destul de des fabrica P&G din Timisoara. Fac acest lucru de aproape zece ani. Luand in considerare potentialul si calitatile romanilor sunt increzator in capacitatea de a construi la Urlati o institutie puternica”, afirma Viaene.

In ceea ce priveste asteptarile pe care le are pentru acest proiect, Luc Viaene precizeaza ca prioritare sunt indeplinirea angajamentelor facute-costurile de finalizare a fabricii, realizarea obiectivelor de vanzari sau livrarea la timp a unor produse de calitate catre consumatori si clienti. In acest sens, directorul fabricii de la Urlati sustine ca P&G va continua discutiile cu autoritatile guvernamentale pentru ca transformarea acestui proiect in locatie-cheie sa devina un obiectiv posibil in urmatorii ani.

“Pe termen scurt, imi propun sa finalizez in timp procesul de recrutare, sa ii pregatim pe angajati conform celor mai inalte standarde. Pe termen lung, imi propun sa transformam acest proiect intr-o fabrica competitiva si performanta”, adauga Viaene.

Compania va trece prin doua etape majore de recrutare: martie-iunie 2009 si ianuarie-martie 2010. Investitia in noul centru de productie se ridica la peste 100 mil. dolari si va genera 300 de locuri de munca.

In actualul context economic, oficialul P&G considera drept incorecta decizia de stopare a investitiilor.

“Companiile ar trebui sa isi evalueze in permanenta planurile de business, sa anticipeze cel mai bun moment pentru a investi, sa-si cunoasca bine consumatorul. Cred ca cel mai prost lucru pe care il poti face in vremuri ca acestea este sa stopezi toate investitiile. Atunci nu progresezi, nu cresti”, declara Luc Viaene.

Inceperea productiei la Urlati, programata pentru primavara lui 2010

Inceperea productiei la Urlati, programata pentru primavara lui 2010Forta de munca, locatia strategica, relatia cu autoritatile locale si evolutia favorabila a fabricii de detergent de la Timisoara sunt cateva din motivele pentru care P&G a ales Romania pentru a-si continua planurile de dezvoltare, sustine Daniel Myers (foto), vicepresedintele de productie al companiei.

Potrivit lui Myers, P&G a analizat initial si alte locatii din jurul Timisoarei si a Bucurestiului, optand in cele din urma pentru terenul de 26 ha din Urlati, parte a Parcului Industrial Ploiesti. Locatia se afla la 80 de km de Bucuresti, respectiv 25 de km fata de Ploiesti si a fost cesionata pentru o perioda de 49 de ani.

Proiectul va beneficia de o investitie in infrastructura de 3,5 mil. euro din partea Consiliului Judetean Prahova.

Investitia P&G a atras in zona Urlati si alti furnizori, Plastipak semnand un precontract de cesiune pentru o unitate de productie ambalaje. Terenul are 6 ha si a fost cesionat tot pentru o perioada de 49 de ani.

In prima faza, fabrica P&G de la Urlati va produce exclusiv produse de ingrijire a parului (Pantene, Wash&Go si Head&Shoulders), compania luand in calcul si dezvoltarea altor categorii de produse in cadrul acestei locatii.

“Productia locala ne va ajuta sa optimizam costurile astfel incat ne vom putea concentra pe marketing si dezvoltarea altor produse. In functie de felul in care va evolua economia, de modul in care se va dezvolta business-ul la nivel local, exista posibilitatea de a lansa si alte marci de ingrijire a parului”, a declarat Daniel Myers.

Acesta a explicat ca, pentru inceput, 50% din produse se vor adresa pietei interne, urmand ca treptat exporturile sa vizeze 90% din productie.

Pentru anii ulteriori deschiderii fabricii de la Urlati, compania estimeaza o crestere de minim 15% overall business.

Potrivit lui Myers, criza financiara nu va afecta investitiile proiectate pentru Romania.

“Nimeni nu a anticipat profunzimea crizei financiare pe care o traversam. Insa P&G a demonstrat ca este puternica din punct de vedere financiar. Anul acesta investitiile in productie, la nivel global, se ridica la aproximativ 1,5 miliarde de dolari. De asemenea, am anuntat in 2008 inceperea constructiilor pentru alte 3 noi locatii, in Mexic, Thailanda si Brazilia”, spune Daniel Myers.

Procter&Gamble, in cifre

Procter&Gamble, in cifreCu o traditie de aproape 170 de ani, Procter&Gamble a fost infiintata in Statele Unite, desfasurandu-si in prezent activitatea in peste 180 de tari.

Portofoliul companiei include produse din categorii precum detergenti, produse de igiena feminina, scutece pentru copii, produse de infrumusetare si produse alimentare.

In cei 17 ani de prezenta pe piata din Romania, P&G a avut o contributie de peste 400 mil. dolari la bugetul de stat prin impozite pe salarii, impozite pe profit, TVA si taxe vamale. In plus, in 2008 compania a investit peste 2 mil. dolari in educatie, programe de calificare si dezvoltare pentru angajati.

De asemenea, P&G a investit anul trecut in publicitate peste 20 de milioane de dolari.

Cifra de afaceri raportata pentru 2007 s-a ridicat la aproximativ 400 mil. dolari, compania investind peste 40 mil. dolari in fabrica de detergenti din Timisoara.

Totodata, P&G a deschis in 2006 Centrul Regional de Servicii, care ofera servicii de achizitii tuturor sediilor P&G din Europa, cu tranzactii anuale de peste 150 mil. dolari, corespunzand unei investitii de peste 9,5 mld. Dolari. Centrul are in prezent aproximativ 150 de angajati.