10. Southwest Airlines

10. Southwest AirlinesLoc ocupat in industria de profil: 3

Scor: 6,08


La fel ca pentru majoritatea companiilor aeriene, un punct-cheie in planul de business al Southwest Airlines este un pret cat mai scazut la carburanti.

Compania low-cost a scumpit recent biletele, ca urmare a cresterii pretului petrolului la peste 100 dolari/baril.

9. Procter & Gamble

9. Procter & GambleLoc in industria de profil: 1

Scor: 8,10


Compania de produse de larg consum a fost nevoita sa faca o serie de schimbari majore pentru a se adapta unei piete pline de provocari. P&G a luat decizia de a suprima 1.600 de posturi, cu scopul de a face economii de 240 de milioane de dolari.

Compania va continua sa se orienteze spre cresterea afacerilor din strainatate, care genereaza 37% din totalul vanzarilor.

8. Starbucks

8. StarbucksLoc in industria de profil: 2

Scor: 7,85


De la intoarcerea sa in cadrul companiei, Howard Schultz a reusit sa restabileasca imaginea companiei pe care a fondat-o si a reusit sa o duca pe noi culmi, afisand profituri si venituri record.

In 2011, el s-a evidentiat prin decizia de a crea noi joburi.

7. Berkshire Hathaway

7. Berkshire HathawayLoc in industria de profil: 1

Scor: 7,34


Berkshire Hathaway ramane una dintre cele mai admirate companii din Fortune 500 datorita CEO-ului sau, Warren Buffett. Intr-un sondaj, cititorii Fortune l-au votat de Buffett drept omul de afaceri al anului 2011.

Buffett a declarat in repetate randuri ca oamenii bogati ar trebui sa plateasca taxe mai mari decat cele din prezent.

6. FedEx

6. FedExLoc in industria de profil: 2

Scor: 7,31


Compania de curierat nu a scapat de dificultatile recesiunii. In primul trimestru al lui 2012, compania a venituri de peste 10,5 miliarde de dolari.

Compania incearca sa-si eficientizeze operatiunile in contextul scumpirii carburantilor.

5. IBM

5. IBMLoc in industria de profil: 1

Scor: 7,79


In 2011, compania si-a sarbatorit cea de-a 100-a aniversare cu un profit-record de 15,9 miliarde de dolari, in crestere cu 7% fata de anul precedent.

O mare parte din rezultat s-a datorat cresterii de venituri din tarile BRIC - Brazilia, Rusia, India si China.

4. Coca-Cola

4. Coca-ColaLoc in industria de profil: 1

Scor: 6,69


Industria racoritoarelor este incercata de criza, insa Coca-Cola reuseste sa se mentina pe pozitii. In ciuda scaderii vanzarilor in America de Nord, compania continua sa detina cea mai mare "felie" din piata.

In plus, brandul Coca-Cola creste pe plan global, in vreme ce compania inregistreaza cresteri moderate si pe segmentul bauturilor necarbogazoase still.

3. Amazon

3. AmazonLoc in industria de profil: 3

Scor: 7,45


Spre deosebire de alte companii, Amazon nu ezita sa-si sacrifice profiturile pe termen mediu si lung. Compania are planuri de a deschide 17 noi centre de procesare a achizitiilor.

Anul trecut, compania de vanzari online a lansat tableta Kindle Fire.

2. Google

2. GoogleLoc in industria de profil: 1

Scor: 7,74


Pentru Google, anul trecut a fost unul de tranzitie. Eric Schmidt a predat stafeta de CEO cofondatorului Larry Page in aprilie, iar compania a bifat cateva achizitii importante, printre care si cea a Motorola Mobility.

1. Apple

1. AppleLoc in industria de profil: 1

Scor: 8,42


Valoarea de piata a Apple a depasit saptamana aceasta, la bursa de la New York, nivelul de 500 miliarde de dolari, de 50 de ori mai mult fata de capitalizarea din urma cu zece ani a companiei.

Astfel, compania fondata de Steve Jobs se alatura astfel clubului exclusivist al companiilor ale caror capitalizari au depasit la un moment dat 500 miliarde de dolari pe bursa de la New York, alaturi de Microsoft, ExxonMobil, Cisco si General Electric.

Surse foto: companiile.