Cum arata noua imagine turistica a Romaniei

Cum arata noua imagine turistica a RomanieiNoul brand invita la explorarea "gradinii carpatice" in culori vii, predominant nuante de verde, dar si albastru, galben si portocaliu, care amintesc de natura, soare si mare, potrivit Mediafax.

In centrul logoului apare scris "Romania" intr-un font rotund, parca scris de mana, fiecare litera fiind colorata in doua-trei nuante de verde. Semnul diacritic al literei "a" este colorat cu nuante de galben si portocaliu.

Deasupra brandului, in partea dreapta, apare un element grafic asemanator unei frunze de-a lungul unei ape curgatoare.

Sloganul "explore the Carpathian garden" este plasat in partea de jos a imaginii, scris intr-un font mai comun, de culoare verde si inclinat spre dreapta, au declarat surse din domeniul turistic, care au precizat ca fundalul este alb, fara alte elemente distinctive.

Intreaga imagine are un aspect fluid, cu exceptia sloganului din partea de jos.

Crearea si promovarea brandului turistic, finantate din fonduri europene, fac parte dintr-un proiect de promovare a potentialului turistic al Romaniei, pentru care sunt alocati 75 milioane de euro pana la finalul anului 2013.

Obiectivul general al brandului de turism este crearea unei imagini pozitive a Romaniei prin realizarea si afirmarea brandului turistic national, prin cresterea atractivitatii Romaniei in strainatate ca destinatie de turism si indirect de afaceri.

Brandul trebuie sustinut de o strategie consecventa, chiar daca portocaliul se shimba in rosu

Brandul trebuie sustinut de o strategie consecventa, chiar daca portocaliul se shimba in rosuPaul Marasoiu, CEO al Peacock Hotels / Global Hotel Management - companie de consultanta in proiecte de investitii hoteliere si director regional pentru Romania, Moldova si Bulgaria al lantului international Golden Tulip, a fost unul dintre oamenii care au contribuit activ la noul brand turistic care se lanseaza astazi. “Cred ca rezultatul final este unul foarte bun, pentru ca cel mai bun produs turistic pe care il are Romania in prezent este natura. Sloganul "Explore the Carpathian garden" este o paralela cu Gradina Edenului. Noul brand nu se adreseaza turismului de masa, ci celui individual”, a declarat, pentru Wall-Street, Paul Marasoiu (foto).

El crede ca noul brand de tara al Romaniei este sustinut si de un produs competitiv. “Produsul, adica natura exista, si nu este meritul nostru. Romania trebuie sa fie foarte atenta cum vinde acest produs de acum inainte, nu cum s-a vandut pana in prezent, ca in bazar”, a mai adaugat consultantul.

Brandul de tara este, in opinia acestuia, doar un prim pas catre obiectivul final si anume, atragerea unui numar mare de turisti straini pe plaiurile mioritice. “Lansarea brandului trebuie urmata de o promovare foarte buna. Cred ca principala problema a turismului romanesc post decembrist este politizarea. Avem nevoie de consecventa in urmarea unei strategii, indiferent daca portocaliul se schimba in rosu sau alta culoare”, a mai adaugat Marasoiu.

Primele rezultate vor aparea, in opinia sefului Golden Tulip, incepand de anul viitor. “Cred ca intr-un an vom avea primele cresteri pe incoming, iar in trei ani, diferenta fata de momentul actual va fi mai mult decat vizibila. Tarile pe care ar trebui sa le targetam sunt cele din Europa de Vest, in primul rand, dar nu trebuie neglijate nici Polonia sau Ungaria”, mai spune Marasoiu.

Primele rezultate - Cel mai devreme 5 ani se vor vedea

Primele rezultate - Cel mai devreme 5 ani se vor vedeaCompania de consultanta Fivestar Hospitality a fost, de asemenea, implicata in proiectul de lansare a noului brand de tara al Romaniei.

“Primele rezultate ale noului brand de tara se vor vedea, cel mai devreme, in 5 ani. Pe langa o promovare foarte buna, Romania va avea nevoie de produs”, a declarat, pentru Wall-Street, Sorin Ionescu (foto), managing partner al companiei de consultanta Fivestar Hospitality.

El a tinut sa mentioneze ca, lansarea unui logo insotit de un slogan, nu este, nici pe departe, sinonim cu un brand de tara. “Un logo aratos insotit de cateva vorbe nu inseamna brand de tara. Trebuie insotit de o promovare sustinuta si de un produs competitiv. Pe partea de balneo, de exemplu, produsul lasa foarte mult de dorit”, a mai declarat consultantul.

Nu textul este important, ci ceea ce ascunde in spatele lui

Nu textul este important, ci ceea ce ascunde in spatele luiIn opinia lui Cristian Francu (foto), CEO al agentiei de turism Klever Travel, brandul de tara este o promisiune, care trebuie confirmata de ceea ce turistul gaseste la fata locului. “Brandurile de tara sunt promisiuni. Si important nu este textul in sine ci ceea ce se ascunde in spatele lui. Ceea ce asteapta cu nerabdare turistul care vine in Romania, trebuie sa coincida cu ceea ce gaseste, de fapt, aici”, spune seful Klever Travel.

Potrivit lui Francu, cel mai potrivit slogan pentru ceea ce este astazi Romania, din punct de vedere turistic, “Romania – authentic traditions, unspoiled sceneries”.

Reprezentantul Klever Travel considera ca Romania mai are inca mult de lucuru in ceea ce priveste calitatea serviciilor si infrastructura de transport. “Putem pregati un turist sa descopere exact ceea ce cauta: natura, mancare buna, femei frumoase, castele si orase medieval. Important este sa se intoarca in tara sa impresionat si sa recomande prietenilor aceasta experienta”, mai spune Francu.

S-au mai lansat si alte branduri care, din lipsa de promovare, au disparut

S-au mai lansat si alte branduri care, din lipsa de promovare, au disparutSimona Veteleanu (foto), proprietarul agentiei de turism TravelBiz, considera ca el mai important lucru, dupa lansarea brandului, este promovarea. “S-au mai lansat si alta branduri ale Romaniei, care, din lipsa de promovare, au disparut. Daca aceasta lansare este urmata de o promovare unitara, primele rezultate ar putea veni chiar anul viitor”, a declarat, pentru Wall-Street, sefa TravelBuz.

In viziunea acesteia, Romania ar trebui sa targeteze turisti din tarile nordice, in special in extra-sezon, Franta si Germania, pe segmentele de turism balneo si cultural. “Pe langa tarile europene, care sunt, indiscutabil, tinta principala, cred ca ar trebui sa ne focusam mai mult pe SUA pentru ca, in ultima vreme, dolarul s-a intarit putenic fata de euro s transportul ariean catre State este din ce in ce mai ieftin”, explica Veteleanu.

Brandul trebuie sustinut de produs si servicii

Brandul trebuie sustinut de produs si serviciiIn opinia Madalinei Pacuraru (foto), managing partner al agentiei de turism HasHas Travel, brandul de tara al Romaniei nu este inca sustinut de un produs competitiv, iar serviciile in industrie lasa de dorit. “Daca nu ai un produs competitiv, turistii dezamagiti de ceea ce gasesc la fata locului, nu se mai intorc. O alta problema in industrie o reprezinta calitatea slaba a serviciilor”, a afirmat reprezentanta HasHas Travel.

In viziunea lui Pacuraru, cel mai bun produs pe care il are Romania in prezent este turismul cultural. “Cred ca turismul cultural va prinde cel mai bine pentru ca Romania are multe de oferit pe acest segment. Franta, Germania, Spania si tarile nordice sunt principalele piete pe care ar trebui sa ne promovam”, a mai spus Madalina Pacuraru.

Branduri de tara de succes la nivel international

Branduri de tara de succes la nivel internationalIn opinia oamenilor de turism din Romania, cel mai de succes model de lansare si promovare al unui brand de tara este cel al Croatiei. “De la brandul de tara, pana la promovare sau produs, lucrurile s-au intamplat cu o viziune si o strategie foarte bine planuite, in cazul Croatiei”, este de parere consultantul Sorin Ionescu. In asentimentul lui Ionescu este si Paul Marasoiu. “Exista multe similitudini intre Romania si Croatia. Croatii au venit cu un brand de tara foarte bun care a fost sustinut de un produs valoros si de o strategie pe termen lung”, explica si reprezentantul Peacock Hotels.

Sloganul turistic al Croatiei este “Mediterranean As It Once Was”.

Alte model de succes sunt, in opinia oamenilor din industrie, Turcia – Turkey Wellcomes You, Cipru – Love Cyprus, India – Incredible India, Spania – Where people live passionately sau America Centrala – So much diversity in so little space.

Ce ne sfatuiesc croatii

Ce ne sfatuiesc croatiiNikola Racic, actualul presedinte al Skall International si fost director adjunct al oficiului de turism din Croatia (1992 - 2001), crede ca Romania are un potential imens in industia turistica. “Ca stat membru al Uniunii Europene, Romania are sansa unei dezvoltari considerabile a industriei turistice. Bucurestiul este un oras frumos, care poate poate deveni atat centru de afaceri cat si cultural. In plus, Romania beneficiaza si de litoral, dar si de orase medievale, castele sau drumul vinului”, a declarat, pentru Wall-Street, Nikola Racic (foto).

In opinia acestuia, intreaga tara poate deveni un produs turistic competitiv la nivel international, fiecare zona promovandu-si specificul sau. “Este foarte important ca raportul calitate-pret sa fie unul corect. Pentru a atrage turisti din Croatia, un zbor direct este esential”, a mai spus oficialul croat.

Potrivit lui Racic, turismul, facut in mod profesionist, nu este afectat foarte mult de criza. “Turismul croat nu a fost afectat in mod semnificativ de recesiune, Croatia fiind una dintre putinele tari mediteraneene care nu a raportat un declin spectaculos. In 2009, Croatia a fost vizitata de 10,9 milioane de turisti”, a mai spus croatul.