In primul rand, este important sa stii exact ce tip de sala sa faci si ce vrei sa oferi clientilor – este un pas critic. “Piata se maturizeaza, nu mai este un «hei rup» ca acum cativa ani. Trebuie sa te gandesti foarte bine cum aloci spatiul, programul, aparatura. Trebuie sa stii si programul, inainte de orice altceva”, spune Lupu Rodica, fondatoarea salii. Ea a reusit sa atraga fonduri europene pentru deschiderea salii, fiind un ONG. “A durat mai bine de doi ani pana am primit toate aprobarile si am deschis sala”.

Banii nu sunt putini, investitia initiala ridicandu-se la cateva sute de mii de euro. “In cazul Social Gym, investitia a depasit 200.000 de euro. Trebuie luate in calcul si cheltuielile cu chiria”.

O alta provocare este personalul – atragerea unor oameni de buna calitate, sa fie si pasionati de sport si performanti. “Pe partea de antrenori am cautat fie sportivi de performanta, orice sport, fie persoane care si-au dorit sa fie antrenori si aveau experienta”, spune, la randul sau, Andrei Mutu.

In ceea ce priveste concurenta, aceasta vine din doua parti – numar de sali si serviciile oferite. “Desi cresterea este pe ambele coordonate, avand in vedere numarul redus de oameni care merg la sala de fitness, loc este inca foarte mult”.

Romanii nu au inca educatie pe zona de fitness

In Romania, inca nu exista educatie pe zona de fitness, de a participa la clase de grup dedicate, a te implica in anumite programe de grup. In continuare avem mentalitatea prin care consideram ca a alerga in parc acopera toata partea de sport si este benefic pentru oricine.

“Daca esti o persoana care vrea sa slabeasca, nu este sanatos doar sa alergi! Persoanele mai corpolente, sunt predispuse la accidentari – corpul, incheieturile, trebuie sa suporte greutatea suplimentara, este un stres muscular. Ai nevoie de antrenori pentru un plan de antrenament coerent, sanatos”, avertizeaza managerul salii Social Gym. “Speram sa importam din experienta buna a celor din vest si sa prevenim problema obezitatii, prezenta in SUA”.

O parte pozitiva este ca numarul de biciclete creste. “Din pacate, soferii inca nu au o mentalitate, constiinta, ca afara, asa ca a fi pe bicileta este periculos”.

Motive pentru care romanii NU merg la sala

Peste 50% din oameni renunta sa mearga la sala din probleme financiare, spune fondatoarea Social Gym. In cazul acesteia, abonamentul full time fitness este de 99 de lei.

O alta problema o reprezinta lipsa de timp. “In Romania, persoanele nu mai au timp – este ceva in spatiul romanesc, o forma de stres fals care ne face sa credem ca nu avem timp. Oamenii nu stiu sa isi gestioneze programul”, considera Rodica.

Social Gym are 120 de membri activi si, din februarie, a integrat programe pentru copii. Compania doreste sa ajunga la circa 400 de membri activi. Totodata, Social Gym ia in calcul implementarea unor programe si pentru seniori. “Inainte se spunea ca cei mai in varsta nu trebuie sa faca sport la sali de fitness, intrucat pot aparea complicatii. Este un lucru foarte fals”, puncteaza Andrei Mutu.

Piata globala de fitness valoreaza circa 85 miliarde de dolari, In Romania fiind de circa 300 de milioane de dolari. Pe cele doua piete principale, SUA si UK, media de numar de membri intr-un club este undeva la 2.000. “La noi, media este undeva la 5-600 de membri. Mai avem deci mult de crescut si loc mai este”, spune Rodica Lupu.

Afla mai multe informatii in interviul video WALL-STREET 360.