The Group

The GroupHoldingul fondat in 2005 de catre Mihaela Nicola, Zoltan Szigeti si Bogdan Nicola a fost si anul trecut lider pe piata de comunicare, cu afaceri de circa 112 milioane de euro si un profit net in jurul a cinci milioane de euro, conform Ministerului de Finante. Astfel, holdingul a fost pentru al cincilea an consecutiv cel mai mare jucator in domeniu.


" 2011 a fost pentru noi un an de consolidare businessului. Cifra de afaceri a The Group a crescut ca urmare a dobandirii unor clienti noi si evolutiei in unele discipline. Am inregistrat un profit mai mic decat in 2010, numai cinci milioane euro, pentru ca am realizat mai multe investitii ale caror rezultate se vor vedea in anii ce vin", a explicat Mihaela Nicola, cofondator si CEO al grupului format din 17 agentii.


Leo Burnett

Leo BurnettLeo Burnett si-a marit anul trecut businessul cu in jur de cinci milioane de euro, la aproximativ 61,2 milioane de euro, ajungand astfel pe locul al doilea in topul grupurilor de comunicare. In 2010 s-a clasat pe locul al treilea, dupa The Group si Ogilvy Romania.

“Ma asteptam ca anul trecut sa fie mai bun si mi-am dat seama ca nu o sa fie asa cand SUA a fost retrogradata (n.red. Standard&Poors a diminuat in august anul trecut ratingul SUA de la AAA la AA+). Au fost clienti care dupa aceea si-au modificat substantial bugetele. Atunci am inteles ca doar asa va fi. De fapt, cel mai greu este atunci cand iti dai seama ca asa este realitatea”, afirma in urma cu trei luni pentru Wall-Street.ro, Stefan Iordache, directorul operational al grupului Leo Burnett.

Grupul fondat de fratii Ioana si Stefan Iordache are aproximativ 100 de clienti, printre care Procter&Gamble, Bergenbier, Petrom, Samsung, Kraft Foods, H&M, Fiat, Medas sau ING.



Ogilvy Romania

Ogilvy RomaniaGrupul condus de Manuela Necula a inregistrat o scadere de aproximativ cinci milioane de euro anul trecut, cu un business de 58,7 milioane de euro Ogilvy trecand asfel pe locul al treilea in top, dupa The Group si Leo Burnett. In 2010, Ogilvy s-a situat pe locul al doilea, cu afaceri de 63,9 milioane de euro.

Pe de alta parte, grupul a avut un profit de aproape 1,1 milioane de euro, mai mic cu in jur de 0,7 milioane de euro fata de 2010. De asemenea, in 2011, agentia de relatii publice Ogilvy PR si-a adancit pierderile la aproximativ 320.000 de euro.


McCann Erickson

McCann EricksonAnul trecut a fost unul foarte bun pentru grupul condus de Bogdan Enoiu, avand in vedere ca McCann Erickson si-a majorat si cifra de afaceri si profitul net si numarul de angajati.

Si nu doar indicatorii financiari au crescut, ci si numarul de premii din portofoliul grupului, agentia BV McCann Erickson obtinand in 2011 noua premii (printre care doua Grand Prix-uri) la Cannes Lions, cel mai important festival de publicitate din lume. Astfel, a devenit prima agentie din Romania care a castigat Marele Premiu in cadrul acestui eveniment. De asemenea, a fost aleasa agentia anului la festivalul de publicitate Golden Drum de la Portoroz (Slovenia).

“Nu cred ca putem avea din punct de vedere creativ un an mai bun ca acesta. Am avut un an absolut perfect din punctul acesta de vedere”, a declarat pentru Wall-Street.ro, Bogdan Enoiu la finalul lui 2011.



Lowe Romania

Lowe RomaniaLowe, grupul ale carui baze au fost puse in 1993 de catre Veronica Savanciuc (foto) si Paul Radu, a avut anul trecut o cifra de afaceri de 52,3 milioane de euro, in usoara crestere fata de 2010. De asemenea, grupul si-a majorat usor profitul si numarul de angajati.

Daca 2011 a fost un an stabil, in schimb, 2012 este un an cu multe modificari, avand in vedere ca de la inceputul anului grupul a anuntat cateva schimbari de management, a lansat o agentie de marketing pe dispozitive mobile, a relansat businessul Medic One si a repozitionat structura companiei de relatii publice GolinHarris.

“Business-ul grupului Lowe a avut o evolutie pozitiva anul trecut, in ciuda faptului ca piata a continuat sa scada. Toate agentiile din grupul nostru au castigat clienti noi in portofoliu, iar acest fapt a dus la o usoara crestere a cifrei de afaceri a grupului, fata de anul anterior", a afirmat Octav Popescu, vicepresedinte al grupului de comunicare Lowe.

Printre clientii castigati de grup in 2011 se numara Bergenbier S.A, Kruk International, Lidl si UPC.

"Procentual avem un profit redus, deoarece ca am preferat sa investim in oameni (ne-am consolidate echipa de specialisti seniori ai grupului), in calitatea si diversificarea serviciilor ( in special digital, mobile, BTL, discipline intre care exista sinergie si pentru care cererea in piata creste de la an la an), si, deci, in conditii mai bune pentru clienti”, a mai spus Popescu.


Centrade Saatchi&Saatchi

Centrade Saatchi&SaatchiCele noua agentii din Centrade Saatchi&Saatchi au inregistrat anul trecut 53,8 milioane de euro, in crestere cu aproximativ 5% comparativ cu 2010.

De asemenea, profitul net al grupului a fost in jurul a 1,7 milioane de euro, mai mult cu 0,2 milioane de euro fata de anul anterior. De asemenea, numarul de angajati a ajuns la 224 de persoane.

In septembrie anul trecut compania de media Zenith Media SRL s-a divizat, iar operatiunile s-au mutat la o noua entitate, Zenith Media Communications, in prezent in grupul Centrade Saatchi&Saatchi existand doua agentii de media.

"Sunt foarte multumit ca, desi in timp de criza, afacerea si profitabilitatea grupului nostru au crescut. Am schimbat strategia si am pus un mai mare accent pe zonele de business care genereaza crestere intr-un ritm mai rapid", a declarat Radu Florescu, directorul general al Centrade Saatchi&Saatchi.



BBDO Romania

BBDO RomaniaAnul 2011 a fost unul in care cele sapte agentii conduse de Nora Marcovici au inregistrat o scadere nesemnificativa a cifrei de afaceri, dar, au trecut pe profit. Practic, daca in 2010, grupul BBDO Romania avea pierderi de aproape 400.000 de euro, in schimb, anul trecut acesta raporta un profit net in jurul a 135.000 de euro.

De asemenea, grupul si-a micsorat numarul de angajati cu in jur de 50 de persoane, scazand la 193 de persoane.



Publicis

PublicisPublicis, grupul condus de Teddy Dumitrescu, si-a mentinut anul trecut cifra de afaceri si profitul la un nivel asemanator celui din 2010, insa grupul a inregistrat o scadere semnificativa a numarului de angajati.

Practic, Publicis a pierdut anul trecut mai bine de 60 de angajati, ajungand astfel la circa 100 de salariati.


Mercury 360

Mercury 360Businessul condus de Radu Miu (foto) s-a transformat intr-un grup in 2011 dupa ce la finalul anului trecut Mercury360, cea mai mare agentie de publicitate independenta, a lansat Outbox, o companie de new media care s-a desprins din divizia de direct marketing si digital a Mercury360.

Compania a fost lansata in noiembrie anul trecut, insa datele financiare pentru 2011 nu au fost publicate inca pe site-ul Ministerului de Finante.

Adrian Pavelescu, directorul general al Outbox, estimeaza ca noua companie va ajunge anul acesta la o cifra de afaceri in jurul a un milion de euro si la o profitabilitate de aproximativ 10-15%.


Havas

HavasHavas, grup aflat sub managementul lui Adrian Dura, si-a diminuat anul trecut businessul cu in jur de doua milioane de euro, iar cifra de afaceri a scazut cu aproximativ 20.000 de euro.

Pe de alta parte, numarul de angajati a ramas intact, conform datelor raportate la Ministerul de Finante.