2005 a fost unul din anii cei mai grei din istoria GM, fiind marcat de performantele slabe din America de Nord, a declarat Rick Wagoner, directorul executiv de la General Motors Corp. Conducerea General Motors doreste sa reduca costurilor structurale in acest an cu 4,8 miliarde de euro. In acest sens, GM va inchide o serie de fabrici si va disponibiliza peste 30 000 de angajati.
Nici Ford nu sta mai bine la capitolul financiar. In primele noua luni ale anului 2005, Ford, al treilea producator de automobile din lume a inregistrat pierderi de 1,3 miliarde de euro, anuntand de asemenea ca va disponibila aproximativ un sfert din forta de munca din USA.
GM si Ford scad, Toyota si Nissan cresc
Producatorii asiatici de automobile profita din plin de scaderea vanzarilor in SUA inregistrata de GM si Ford. In 2005 Toyota a vandut 2,26 milioane autovehicule, in crestere cu 10,1% fata de 2004 iar Nissan a inregistrat cel mai bun an in SUA cu 1.076.670 unitati comercializate, cifra care se transpune intr-o crestere de 9,6 procente.
In Statele Unite producatorii autohtoni de autovehicule detin o cota de 57 %, in timp ce cei asiatici detin 36,5 % din piata, potrivit BBCNews. Dupa ce in 2005 Toyota a depasit pe cei de la DaimlerChrysler in ceea ce priveste vanzarile pe piata nord americana, analistii se asteapta ca in anul acesta Toyota sa devina cel mai mare producator de automobile din lume.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: