Comisia Europeana spune ca producatorii auto cresc emisiile in mod artificial, astfel incat limitele viitoare sa fie mai usor de indeplinit. Producatorii de masini ar putea deja sa manipuleze noile teste privind emisiile WLTP, a avertizat Comisia Europeana (CE).

Producatorii auto au fost insarcinati cu reducerea emisiilor cu 15% intre 2020 si 2025, insa CE declara ca exista un "risc clar", care stabileste o "crestere artificiala" a emisiilor pentru 2020, ceea ce face mai usor sa arate o reducere in 2025, scrie Autoexpress.

Financial Times sustine ca a vazut un document de informare din partea Centrului Comun de Cercetare al Comisiei (JRC), care arata ca exista 114 seturi de date care indica faptul ca producatorii de masini configureaza vehiculele de testare in asa fel incat WLTP-ul masurat sa fie umflat.

Trucuri folosite de producatorii auto

Desi nu au fost desemnate companii individuale, CE crede ca producatorii prezinta masini cu baterii consumate in mod deliberat, ceea ce inseamna ca in timpul incarcarii acestora, masinile arata un consum mai mare de carburant, deci si emisii mai mari.

Sistemele de oprire-pornire a autovehiculelor sunt, de asemenea, dezactivate, pentru a determina o crestere "semnificativa" a emisiilor de CO2.

JRC declara ca "valorile inregistrate de masuratorile WLTP" de catre producatorii de automobile au fost cu 4,5% mai mari decat cele obtinute la testele independente, in timp ce unele emisii au fost cu 13% mai mari.

Producatorii auto au avertizat anterior ca WLTP este departe de a fi perfect, iar unul dintre sefii Mercedes spune ca n regulament nu se stipuleaza cand trebuie sa se faca schimbari de viteze in timpul testelor pe sosea (RDE).

Foto: Orlando_Stocker / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri