Faptul ca romanii importa masini rulate din tarile din Vest nu ar fi ceva negativ, insa mai mult de jumatate dintre acestea au peste 8 ani vechime.
Iata cum vrea statul sa taxeze masinile poluante fara a introduce o noua taxa auto:
- ITP cu pret diferit in functie de norma de poluare a vehiculului
Ministrul Mediului a spus la finalul anului trecut ca ar trebui introdusa componenta de mediu la taxarea ITP. Actuala forma nu reglementeaza distinct si nu aplica principiul "poluatorul plateste".
- Impozit in functie de norma de poluare
Este luata in calcul si modificarea impozitului pe mijloace de transport, prin introducerea componentei de mediu, aceasta urmand sa contina emisia de CO2, norma de poluare, tipul de combustibil folosit, capacitatea cilindrica si, eventual vechimea autovehiculului.
Majoritatea statelor UE implementeaza un mecanism de impunere a unor taxe, contributii sau impozite pentru prevenirea poluarii provenite de la autovehicule.
Citeste si:
- Vinieta in Bucuresti pentru masini cu norma de poluare Euro2 sau mai mica
Primarul Bucurestiului vrea sa interzica in centru autoturismele nonEuro, Euro1 si Euro2, iar in restul zonelor vor plati o vinieta pentru poluare. Sunt discutii si pentru a taxa vehiculele Euro3. Proiectul se numeste "Oxigen pentru Bucuresti".
In prezent, ITP-ul costa intre 80 si 150 de lei in functie de service, iar impozitul anual in Bucuresti este destul de mic, sub 60 lei pentru masini cu motorizari sub 1.600 cmc.
Sursa foto: disq / Shutterstock
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: