Oficialii marcii japoneze au demarat pe plan european o strategie de reorganizare a retelei de dealeri, a declarat Ianculescu. Planul prevede existenta unor dealeri regionali puternici care sa aiba in orasele mai mici companii satelit care sa distribuie automobilele marcii prin concesiuni care necesita investitii mai reduse, a explicat directorul Nissan pentru Romania la la deschiderea concesiunii Nissan Serus din vestul capitalei.

"Aceasta e o strategie care se aplica pe cativa ani, nu vine cineva maine si spune: gata se aplica! (...) Noi nu putem lua nicio hotarare fara cei de la Nissan (...) dar cu siguranta nu vom aplica noua strategie in 2007", a declarat pentru NewsIn, Ianculescu.

Acesta mai spus ca "sunt cateva activitati care vor costa mult mai ieftin. Nu mai e nevoie ca fiecare dealer sa multiplice stocurile, transmiterea pieselor de schimb se face rapid intre companii, cand unul ramane in pana, ia de la celalalt". Directorul a mai spus ca investitia necesara pentru deschiderea unei concesiuni Nissan in capitala este de patru milioane euro, in provincie de 2,5 - 3 milioane euro, in timp ce la un dealer satelit se poate investi sub un milion de euro. "Tocmai aici este finetea proiectului, sa fii prezent, dar la un pret mic, pentru ca la un pret mare poti fi prezent peste tot", a precizat Nicolas Ianculescu.

Directorul Nissan in Romania a spus ca automobile marcii sunt comercializate in tara prin 24 de dealeri, iar pentru urmatorii ani nu exista planuri de extindere, deoarece compania considera ca a acoperit orasele mari si nu vrea sa existe firme care sa faca investitii mari in orase de dimensiuni reduse unde si vanzarile sunt scazute.

Anul trecut, in Romania, s-au vandut aproape 3.000 de masini Nissan, iar in 2007 compania se asteapta la o valoare asemanatoare, deoarece doua modele care in 2006 au reprezentat jumatate din vanzarile marcii nu vor mai fi pe piata.

Centru Renault in valoare de opt milioane de euro

Citeste si:

Serus, dealer Renault si Nissan, va investi opt milioane euro, intr-un centru Renault, pentru companiile care vor sa cumpere flote auto, pe care il va deschide, in iulie in zona bucuresteana Militari, a declarat directorul general, Matache Rusea. "Business - center-ul va fi langa Carrefour Militari pe un teren de trei hectare, iar suprafata construita va fi de 7.000 metri patrati", a declarat, pentru NewsIn, directorul general Serus, la inaugurarea primei concesiuni Nissan a companiei, pe bulevardul Timisoara, in vestul capitalei.

Serus a investit, pentru concesiunea Nissan, patru milioane euro care se intinde pe 4.650 metri patrati, dintre care showroomul ocupa 1.350 metri patrati, iar constructia acestuia s-a finalizat la inceputul anului. Rusea a spus ca tinta de vanzari pentru concesiunea Nissan este 250 de unitati pentru intreg anul, iar, in primele patru luni, s-au vandut deja 50 de unitati. "Daca piata va merge pentru Nissan la fel de bine ca si pana acum, ne gandim sa mai construim o concesiune nu departe de viitorul business center din zona Militari pe un teren de 18.900 de metri patrati", a declarat Rusea care a precizat ca o decizie va fi luata in acest an.

Serus a devenit dealer Nissan in 2006, insa compania este din 1992, distribuitor al automobilelor franceze Renault. Compania a deschis in urma cu opt ani o concesiune Renault tot pe bulevardul Timisoara, peste drum de showroomul Nissan inaugurat oficial marti.

Serus a vandut anul trecut 3.100 de masini Renault, in timp ce cu un an inainte vanduse 3.500 de unitati. Rusea a precizat ca tinta de vanzari pentru anul curent este de peste 3.000 de unitati. "Piata romaneasca nu e una normala deoarece creste foarte puternic de la an la an. In Vest, piata nu creste cu 20 - 30% pe an, insa si piata noastra va ajunge la un palier de la care va creste cu 5 - 10% anual", a spus directorul general Serus.

Acesta a adaugat ca firma a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 15 milioane euro, precizand ca aceasta valoare ar fi putut fi mult mai mare, insa nu cuprinde si valoarea automobilelor vandute, deoarece Renault - Nissan Romania gestioneaza si incaseaza aceste valori.

Scoaterea de pe piata a doua modele mentine vanzarile Nissan la nivelul din 2006