Bugatti se numără printre cei mai exclusiviști producători din lume. Hypercar-urile produse de constructorul deținut de Rimac sunt cele mai rapide din lume, dar și printre cele mai scumpe. Tocmai de aceea nu este surprinzător faptul că doar procesul de vopsire durează sute de ore pentru fiecare mașină care iese pe porțile uzinei din Molsheim.

Bugatti este un constructor legendar, având o istorie vastă care include multiple modele de curse celebre, care au reușit să câștige unele dintre cele mai importante curse din lume Grand Prix-ul de la Monaco, cursa de 24 de ore de la Le Mans sau Targa Florio. Anii 2000 au adus cea de-a doua revenire a brand-ului Bugatti, după cea ratată din anii '90 sub bagheta italianului Romano Artioli, omul din spatele Lotus-ului Elise. Odată cu Veyron, un hypercar construit cu banii gigantului Volkswagen, Bugatti s-a impus ca un nume de referință printre producătorii de mașini ultra-rapide.

În ciuda vitezelor amețitoare de modelele Bugatti, procesul de construire a mașinilor mărcii deținute, actualmente, de Rimac este oricum, dar nu rapid. În 2022, compania a livrat doar 80 de Chiron-uri, o creștere față de în urmă cu doar câțiva ani când nu ieșeau mai mult de 45 de mașini anual de pe porțile fabricii din Molsheim. Cum Chiron este o mașină care poate sări de 4 milioane de euro, procesul de fabricație este laborios, începând de la monococa construită de Dallara și până la vopsea.

Bugatti a detaliat, recent, procesul specific de vopsire la care este supus fiecare Chiron, un proces care durează undeva între 600 și 700 de ore deoarece fiecare componentă a caroseriei este vopsită manual, fără a se utiliza roboți. Practic, Bugatti vopsește o mașină în timpul în care BMW sau Mercedes-Benz construiește, de la A la Z, patru sau chiar cinci automobile. Un producător de volum mare, ca Toyota, construiește chiar mai multe mașini în 700 de ore. Motivul este că tehnicienii de la Bugati sunt atenți la mai multe capitole chiar de dinainte de vopsire.

Pașii de vopsire a unui Bugatti

Prima etapă o reprezintă analizarea, cu ochiul liber, a caroseriei și a tuturor pieselor ce urmează să fie vopsite. Cei de la Bugatti sunt atenți la orice imperfecțiune de la nivelul elementelor de caroserie, atingând toate piesele pentru a simți orice asperitate care ar putea dăuna vopselei. După această analiză 100% umană, în cadrul căreia nu sunt folosite tehnologii de ultimă generație. Urmează, apoi, două straturi de grund și doar această primă parte durează aproximativ 100 de ore.

Un Bugatti Chiron în stadiile finale de pregătire, post-vopsire. Foto via Bugatti

Totul este adus într-o stare soră cu perfecțiunea printr-un proces repetat de șlefuire și lăcuire prin care suprafețele sunt pregătite pentru primele straturi de vopsea. Trebuie spus că diverse componente ale mașinii sunt realizate din diverse materiale, iar Bugatti ține cont de acest lucru, pregătind fiecare suprafață pentru a evita situația în care nuanța vopselei diferă de pe o componentă pe alta..

Vopsirea este realizată de o echipă complexă, iar diversele piese ale caroseriei sunt atent observate după vopsire, iar în rarele situații în care nuanțele diferă, se cere revopsirea. Dacă toate componentele arată cum trebuie și respectă standardele de calitate, urmează un proces de patru zile de lustruire cu diverse instrumente. Tocmai de aceea întregul proces este atât de îndelungat, dar trebuie menționat că vorbim despre niște automobile personalizabile până la cel mai mic detaliu, mulți clienți optând pentru procedura cunoscută drept „Paint To Sample”, adică vopsirea cu o nuanță unicat, iar asta necesită o atenție sporită.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri