Ford a prezentat primele imagini și informații oficiale cu Explorer-ul electric, SUV cu care vrea să ia cu asalt piața din Europa. Modelul are un design total nou, are o platformă Volkswagen sub „piele” și va ajunge pe piață cu prețuri ce vor începe de la mai puțin de 45.000 de euro.

A trecut mai bine de un an de la anunțul că Ford și Volkswagen își extind parteneriatul pentru dezvoltarea de automobile electrice. Rodul legăturii create între doi dintre giganții lumii auto încep să apară, Ford prezentând noul Ford Explorer electric, model care utilizează platforma MEB a Volkswagen, aceeași folosită și de ID.3 și ID.4.

Trebuie spus din prima că acest nou SUV de clasă medie nu are nicio legătură cu generația a șasea a Explorer-ului cu motor cu ardere internă, acel model continuând o tradiție începută tocmai în 1991. Explorer-ul electric vine cu un design aparte, rodul muncii lui Liviu Tudoran, designer român care face parte din echipa Ford de șapte ani și care a avut câștig de cauză în cadrul unei competiții interne pentru proiectarea design-ului exterior al acestui model, sub îndrumarea lui Jordan Demkiw, Exterior Design Manager la Ford.

Partea frontală a lui Explorer electric este dominată de lipsa unei grile centrale, farurile ascuțite fiind conectate de o bucată fumurie pe care scrie „Explorer”. Tot botul pare, oarecum, că inspiră același limbaj ca al unui model rival Kia, cu acea gură de aer în partea inferioară. Profilul este zvelt, iar conceptul „floating roof” nu putea lipsi, deși avem parte de niște detalii interesante sugerate pe stâlpul C. Evazarea aripilor este pronunțată, dând lui Explorer o linie puternică care te conduce către spate, locul unde găsim legăturile vizuale cu Explorer-ul cu motor cu ardere internă - cel puțin în zona stopurilor. Clienții vor putea opta pentru jante cu diametru între 19 și 21 de inch.

Portbagajul lui Explorer are o capacitate de aproximativ 450 de litri, mai mare decât al lui Mach-E, dar mai mic cu 100 de litri față de cel al lui ID.4. Bancheta din spate este, însă, rabatabilă, ceea ce poate mări spațiul de depozitare din spate până la 1.400 de litri. Rămânând în interior, Ford se laudă cu ecranul de 15 inch de pe consolă care rulează sistemul SYNCMove. Poziția ecranului poate fi schimbată (sunt 20 de poziții din care poți alege), unghiul la care stă ecranul putând fi schimbat cu maximum 30 de grade. În spatele acestui ecran se află „My Private Locker”, un spațiu de depozitare destinat telefonului mobil sau portofelului. Există un alt spațiu de depozitare și în partea de jos a consolei centrale, dar și sub scaune, cu un volum de 17 litri (adică îndeajuns de mare să acomodeze un laptop de 15 inch).

Deasupra consolei centrale se află un soundbar cu lumină ambientală incorporată - unul dintre detaliile interesante din această mașină. Ford spune că-și dorește ca cei care intră într-un Explorer electric să simtă o ambianță de calitate ridicată, astfel că materialele din zonele care vor fi atinse de pasageri sunt moi.

Cu ce performanțe vine noul Ford Explorer

Cel mai ieftin Ford Explorer electric, cu un preț de pornire de sub 45.000 de euro, va avea 168 de cai putere pe puntea spate. Acesta va folosi o baterie de 55 kWh (dintre care 52 kWh folosibili) pentru o autonomie de 350 de kilometri. Va exista, apoi, o versiune cu 282 de cai putere (tot cu un singur motor electric, tot pe puntea spate) și o baterie mai mare de 82 kWh (dintre care 77 kWh folosibili). Această versiune va avea o autonomie de 540 de kilometri și se laudă cu o putere mare de reîncărcare (130-150 kWh, la același nivel cu Volkswagen-urile similare).

Vârful de gamă are două motoare electrice pentru un total de 335 de cai putere, dar aceeași baterie și putere de încărcare ca varianta menționată anterior. Cum sunt mai multe motoare, autonomie scade la „doar” 490 de kilometri cu o încărcare, dar mașina este cu 40 de cai putere mai puternică decât Volkswagen-ul ID.4 GTX. În regim fast-charging la putere maximă, încărcarea bateriei de la 10% la 80% va dura 25 de minute.

Două nivele de echipare vor fi disponibile la lansare: Explorer și Explorer Premium. Ford nu a explicat, în detaliu, care vor fi toate diferențele, dar știm că echipări ca scaunele și volanul încălzite vor fi standard, la fel ca și keyless entry, clima bi-zonică și conectivitatea cu Apple Carplay și Android Auto. În schimb, modelul Premium va oferi piele sintetică Sensico, iar printre opționale se numără și un plafon panoramic.

Pe partea de siguranță, merită menționat că noul Explorer este primul Ford din Europa cu noua tehnologie Lane Centring și că pachetul standard include 12 senzori, cinci camere video și trei radare. Livrările ar trebui să demareze înainte de finele acestui an.

Sursa foto: Ford

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri