Fiat își continuă drumul către decarbonizarea totală, iar noul 600e este dovada că italienii pot face și o mașină mai mare pe baterii. Rival direct al lui Hyundai Konda sau Kia Niro, fratele mai mare al lui 500 împarte platforma cu Jeep Avenger, dar vine cu un design cu influențe retro și o autonomie de peste 400 de kilometri.

Primul Fiat 600 a fost prezentat în anul 1955, iar borna de un milion de exemplare a fost atins la mai puțin de șase ani de la lansare. În plus, Fiat a vândut licențe în stânga și în dreapta astfel că micul model care cântărea doar 585 de kilograme a fost asamblat în Iugoslavia (până în 1985), în Argentina (până în 1982), dar și în Spania (până în 1973). Acum, 600 a crescut considerabil, a pus (destul de multe) kilograme în plus și a căpătat și baterii, pe lângă un motor electric.

Construit pe platforma e-CMP, aceeași ca în cazul lui Jeep Avenger, Fiat 600e are și aceeași baterie de 51 kWh, legăturile de rudenie în cadrul grupului Stellantis întinzându-se și până la Peugeot e-2008. Inițial, va fi disponibil doar un motor electric cu 156 de cai putere și 260 Nm, iar mașina va putea parcurge cam 409 kilometri (regim WLTP, mixt sau 604 kilometri pur urban) cu o încărcare. Fiat a anunțat că viteza maximă de încărcare va fi de 100 kW. Kia Niro, de pildă, oferă o autonomie similară, dar o putere de încărcare mai redusă (80 kW).

Bateria ar trebui să se încarce până la 80% în doar 30 de minute la un charger care să profite de întreaga putere de încărcare, dar performanțele accestea nu sunt mimate de cele dinamice. Pe lângă greutatea sporită, 600e are nevoie de nouă secunde pentru a prinde 100 km/h cu start de pe loc, iar viteza maximă este de doar 150 km/h. Puterea motorului se îndreaptă doar către puntea față, dar vestea bună e că Fiat pregătește o variantă Abarth pentru 2024.

Cum arată Fiat 600e

Cel de-al doilea Fiat electric nu este atât de miniatural pe cât ai crede, căci măsoară cu opt centimetri mai mult decât Avenger. Mașina măsoară 4,17 metri, având un portbagaj cu o capacitate de 360 de litri (cu cinci litri peste), respectiv 1.231 de litri dacă se rabatează bancheta. Ampatamentul este de 2,56 metri, iar lățimea este de 1,78 metri. Cu o înălțime de doar 1,52 metri și linii rotunjite, 600e „vorbește” în cheia de design ultra-cunoscută a lui 500e, dar cu un aer mai impunător.

Partea frontală este dominată de farurile rotunde, cu o jumătate de semicerc cu LED-uri goală. Din față nu lipsește nici o grilă de mici dimensiuni, lateralele fiind marcate de elemente de plastic negru. Spatele este simplu cu stopuri care par învechite din start. Asta poate și pentru că au aceeași formă cu ale lui 500, o mașină care a fost lansată, în forma sa originală cu motor termic, în anul 2007. Măcar vei avea steagul Italiei imprimat pe partea inferioară a barei spate.

Printre opționale se numără jantele de 18 inci, la care te poți uita în timp ce mașina se încarcă la priza de acasă, adică aproximativ șase ore. Poți sta și înăuntru, iar alegerea aceasta este cea mai bună căci interiorul este, probabil, cel mai aspectos punct al mașinii. Briza retro-chic bate și aici, dar ai și tehnologie modernă: un ecran de 7 inci înlocuiește vechile ace din bord, iar ecranul central de infotainment măsoară 10,25 inci. Conexiunea wireless cu Android Auto și Apple CarPlay sunt standard.

În plus, ai o zonă de wireless charging pentru telefon, cât și porturi USB Tip A și Tip C (față și spate). Modurile de condus nu sunt multe (Normal, Eco și Sport), iar pasagerii mai înalți ar trebui să aibe grijă când se așează pe locurile din spate căci forma de buburuză este semi-incompatibilă cu un spațiu generos pentru cap. La capitolul siguranță, 600e punctează cu Adaptive Cruise Control, Automatic Emergency Braking, dar și Blind Spot Monitoring. O cameră cu vedere de 180 de grade este opțională, la fel ca și un „driver attention monitor”.

Acestea din urmă vor împinge, însă, prețul peste cel sugerat de 35.950 euro. Spunem sugerat deoarece nu avem, încă, lista de prețuri pentru România (acel preț este pentru Italia), dar mașina ar trebui să ajungă în showroomuri în toamnă. O altă informație interesantă este aceea că noul model nu va fi disponibil în gri, căci Fiat a decis să nu mai producă nicio mașină gri vreodată.

Sursa foto: Fiat

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri