Rolls-Royce îți va vinde noul său coupe electric denumit Spectre contra unei sume ce sare cu ușurință de 400.000 de euro. Dacă, însă, vrei ca britanicii să-ți construiască, după propriile tale specificații, o mașină, atunci trebuie să te pregătești să plătești o sumă echivalentă cu o treime din valoarea mult-visatelor spitale regionale care ar fi trebuit să răsară în România. Diferența este că La Rose Noire există, face parte dintr-o serie de patru decapotabile one of one și chiar poți rula cu ea pe șosea.

Cum este să plătești 1 milion de dolari pentru o mașină? Noi nu știm, dar cam atât trebuia să scoți din buzunar acum două decenii pentru a-ți asigura un loc pe lista scurtă a celor care se pot numi posesori de Bugatti Veyron, la acea vreme singurul automobil de stradă care prindea peste 400 de km/h. Acum, când marjele de profit parcă nici nu mai cunosc conceptul de orizont, Rolls-Royce îți va construi o mașină pe comandă, dar îția va cere să amanetezi rezervele din visteria unei mici țări asiatice. Primul exemplu: Rolls-Royce La Rose Noire.

Cu o vopsea perlă care-și schimbă culoarea, făcând trecerea de la roșu închis la negru, acest model a fost inspirat din trandafirii „Black Baccara”, culoarea interesantă a acestora fiind replicată pe mașină. Procesul de vopsire este deosebit de laborios, căci după primul strat de vopsea urmează cinci straturi de lac transparent, fiecare combinate cu o nuanță puțin diferită de vopsea roșie.

Conform celor de la Rolls-Royce, un nou proces de vopsire a fost dezvoltat in-house special pentru a vopsi această mașină, iar pentru rafinarea acestuia a fost nevoie de 150 de încercări până ce rezultatul coincidea cu dorințele clienților și cu rigorile producătorului. Numele nuanței este „True Love”, iar vopseaua este acoperită cu un alt strat de lac închis denumit „Hydroshade”.

Trebuie spus și că aplicarea lacului închis nu s-a petrecut așa cum ne-am aștepta. În schimb, componentele caroseriei au fost înfundate în niște cuve cu electroliți de crom și astfel se aplică acest strat, un lac similar fiind folosit în interior, unde suprafețele au fost lustruite manual pentru a li se conferi o strălucire specială. Partea centrală a capotei, dar și hardtopul sunt negre, în stilul mărcii. Acest acoperiș are o lunetă care se poate opaciza doar prin apăsarea unui buton.

La interior, impresionează planșa centrală de bord cu lemn care conține 1.603 triunghiuri separate ce compun modelul în două culori de la interior care imită căderea frunzelor de trandafir în adierea vântului. În mijlocul bordului tronează nu un ecran ci un cronograf unicat de 43 de milimetri Audemars Piguet Royal Oak. Acesta poate fi scos din bord, caz în care locașul său este acoperit cu un capac retractabil de titaniu, și purtat la încheietură.

Pe lângă ceasul unic, cerut de proprietari, aceștia au avut posibilitățile să comande și șampanie specială pentru a marca momentul livrării Rolls-ului unicat. Șampania, venită de la podgoriile Champagne de Lossy se află într-o cutie specială cu sigla Rolls-Royce. De ce ar merita să comanzi o șampanie specială? Ei bine, orice mașină de 30 de milioane de euro merită o șampanie. Dacă ne uităm pe topul celor mai scumpe mașini clasice vândute la licitație anul trecut, vedem că ocupantul poziției secunde s-a vândut pentru „doar” 23,8 milioane. Deci Rolls-Royce La Rose Noire este, cu adevărat, ceva aparte. Clienții l-au primit în cadrul unei ceremonii programate în cadrul Monterey Car Week, în California.

Sursa foto: Rolls-Royce

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri