Audi a cucerit, la a treia și ultima încercare, celebrul rally-raid Dakar cu un prototip electrificat pilotat de spaniolul Carlos Sainz, campion mondial de raliuri în 1990 și 1992. Victoria lui Sainz, care a mai triumfat la Dakar de alte trei ori cu Volkswagen, Peugeot și Mini, a fost confirmată în momentul în care mașina lui Sebastien Loeb s-a defectat. Francezul, în schimb, va pilota pentru echipa de uzină Dacia din 2025.

La 61 de ani, Carlos Sainz este cel mai vârstnic câştigător al Raliului Dakar, cursă ajunsă anul acesta la cea de-a 46-a sa ediţie. El este tatăl pilotului de Formula 1 Carlos Sainz Jr (Ferrari). Aceasta a fost și ultima ocazie pe care Audi a avut-o să se impună la Dakar, germanii anunțând că închid programul de rally-raid după ediția 2024 a Dakar.

Supranumit "El Matador", experimentatul pilotul iberic s-a instalat în fruntea clasamentului general la finalul etapei a şasea şi a reuşit să-şi gestioneze avansul pe parcursul celei de-a doua săptămâni de cursă graţie coechipierilor săi de la Audi, suedezul Mattias Ekstrom şi francezul Stephane Peterhansel. Sainz a pilotat modelul Audi RS Q e-tron, o bestie ce utilizează un motor turbo de 2 litri pe post de generator pentru bateriile din care-și trag „seva” cele patru motoare electrice, câte unul pentru fiecare roată. Motorul termic este luat de pe Audiul de Clasă 1 din DTM din urmă cu câțiva ani, iar întreg sistemul dezvoltă 670 cai putere.

Carlos Sainz, învingător la 61 de ani

Dublu campion mondial de raliuri, Carlos Sainz a încheiat ediţia din acest an a Raliului Dakar cu un avans de 1 h 20 min 25 sec faţă de belgianul Guillaume de Mevius (Overdrive), ocupantul locului secund. Pe treapta a treia a podiumului s-a situat francezul Sebastien Loeb (Prodrive), la 1 h 25 min 12 sec.

În ultima etapă, desfăşurată în circuit la Yanbu, s-a impus Guillaume de Mevius, cronometrat pe 175 km în 1 h 44 min 50 sec, urmat de lituanianul Vaidotas Zala (X-Raid), la 12 sec, şi de francezul Guerlain Chicherit (Overdrive), la 20 sec. Francezul Loeb a forțat în ultimele zile ale raliului reducerea ecartului față de Sainz - cu care s-a luptat și pe probele speciale din WRC -, dar problemele tehnice l-au obligat să se mulțumească cu ultima treaptă a podiumului de la clasa Auto.

Echipajul Carlos Sainz / Lucas Cruz și echipa Audi Sport alături de prototipul Audi RS Q e-tron

Carlos Sainz l-a egalat astfel în palmares pe finlandezul Ari Vatanen, ambii având câte patru victorii în Raliul Dakar. Cei doi sunt devansaţi doar de francezul Sephane Peterhansel (8 victorii la clasa auto) şi de qatarianul Nasser Al-Attiyah (5 victorii). Trebuie spus că, pe lângă Loeb, și Nasser Al-Attiyah va face parte din formația de uzină Dacia, care va concura la Dakar în 2025 când unul dintre rivalii principali va fi Ford.

Clasamentul final al Raliului Dakar 2024:

1. Carlos Sainz (Spania/Audi) 48h 15' 18''

2. Guillaume de Mevius (Belgia/Overdrive) 49h 35' 43''

3. Sebsatien Loeb (Prodrive) 49h 40' 30'

4. Guerlain Chicherit (Franţa/Overdrive) 49h 51' 17''

5. Martin Prokop (Cehia/Jipocar) 50h 32' 01''

Sursa foto: Audi

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri