Investigația pornită de Comisia Europeană în cursul anului trecut pentru a arăta dacă producătorii chinezi de mașini electrice primesc beneficii care contravin principiilor pieței libere continuă. Conform informațiilor disponibile, primele concluzii vor apărea în noiembrie, dar primele taxe ar putea să se aplice mașinilor aduse din China chiar mai repede, vorbindu-se și despre sancțiuni retroactive, scrie Automotive News.

Conform Comisiei, întreaga investigație este menită să vină în apărarea intereselor constructorilor europeni. Se pare că există probe ce sugerează că însuși guvernul chinez susține financiar producătorii care exportă mașini pe Bătrânul continent. Astfel, Comisia a anunțat că va începe să înregistreze toate transporturile de EV-uri din China care vor să intre în spațiul comunitar începând cu această săptămână.

Asta înseamnă că, în situația în care investigația dovedește practicile incorecte ale constructorilor din China, aceștia ar putea să fie loviți cu taxe retroactive. Oricum, UE ar putea să înceapă să perceapă un TVA mărit pentru aceste mașini începând din iulie. Camera de Comerț a Chinei cu UE a declarat că este dezamăgită de aceste vești și a argumentat că o creștere a cererii pentru electricele din China arată, pur și simplu, că europenii își doresc să cumpere tot mai multe automobile de acest tip.

La începutul săptămânii, Comisia a publicat un document în care se arată că există deja destule dovezi că producătorii chinezi erau subvenționați de stat. În plus, importurile ar fi crescut cu 14% year-on-year de când investigația a demarat oficial în luna octombrie. Totuși, comisarii europeni au declarat că nu pot estima valoarea unor taxe retroactive.

Printre metodele în care guvernul lui Xi ajută constructorii de mașini electrice se numără inclusiv transferuri directe de fonduri sau scutiri de la plata unor taxe și impozitve. „Circumstanțele critice” menționate de Comisie se susțin pe numărul mare de importuri din China ce au „aterizat” pe piața europeană: 177.839 de mașini în perioada octombrie 2023 - ianuarie 2024, respectiv o creștere cu 11% doar în perioada octombrie 2022 - septembrie 2023.

Tot oficialii europeni sunt de părere că o continuare în același ritm a importurilor de EV-uri din China ar putea să aibă un efect negativ asupra mărcilor locale prin reducerea vânzărilor lor. Asta ar putea lovi „angajații din acest sector prin scăderea producției”. În alte anchete desfășurate pe sectoarele de trotinete electrice și cabluri de fibră optică, oficialii europeni au descoperit subvenții între 4% și 17%. Sunt deja state europene care au luat propriile măsuri pentru a limita importurile din China.

Franța, de pildă, nu va mai acorda subvenții la achiziția de EV-uri dacă acestea vin din statul asiatic. Această măsură afectează direct Dacia Spring, iar China a reacționat printr-o anchetă proprie anti-dumping în exporturile franceze de coniac.

Sursa foto: BYD Europe

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri