Volvo, constructor renumit pentru inovațiile din domeniul siguranței la bord, și-a construit o reputație solidă prin modelele sale fiabile care oferă o calitate premium, reputație ce caută să și-o păstreze și după tranziția către vehicule electrice. Astăzi, se pare că Grupul Geely a găsit rețeta optimă pentru Volvo, căci comenzile pentru crossoverul electric EX30 sunt atât de multe încât clienții trebuie să aștepte chiar și patru luni, iar cei care-și doresc SUV-ul mare EX90 stau deja la coadă de doi ani, scrie Automotive News.

„Când mi-am început cariera la Volvo, în urmă cu două decenii, o regulă era sfântă: dacă ți-ai comandat o mașină astăzi, peste trei luni o ai în fața casei”, a explicat Alex Zurhausen, șeful departamentului de comerț online pentru Volvo Germania. În 2024, însă, mulți clienți așteaptă chiar și patru luni sau mai mult pentru o mașină a brandului suedez, timpii de așteptare fiind similari cu ceea regăsim în cazul modelelor exclusiviste Ferrari.

În trecut, modelele speciale veneau cu o listă de așteptare pe doi ani, iar cele care erau mai „obișnuite” impuneau o perioadă de numărat zilele de circa șase luni. În prezent, un Ferrari nou îți va fi livrat, dacă locuiești în vest, în circa 3-4 luni, dacă există un slot liber pe linia de producție, deși alte modele cum este Purosangue sunt sold-out până în 2025 cel puțin.

Din cauza problemelor cu software-ul, cei care și-au comandat printre primii un Volvo EX90 vor fi așteptat ceva mai bine de doi ani până să-și primească mașina, iar platforma Volvo din Germania sugerează că dacă-ți comanzi un EX30 astăzi nu-l vei avea mai devreme de luna iulie. „Este o reușită care arată punctul în care se află Volvo, faptul că ne-am dezvoltat atât de mult încât clienții noștri acceptă să stea să aștepte atât de mult pentru o mașină; deși nu suntem Ferrari”, a punctat Zurhausen.

Acesta a spus că Volvo reușește să-și păstreze clienții în ciuda acestor timpi de livrare destul de mari deoarece „avem produsele potrivite la momentul potrivit”. Germania este a patra cea mai mare piață din lume pentru Volvo, iar anul 2023 a fost cel mai bun pentru suedezi pe cel mai mare consumator de mașini noi din UE. Doar acolo s-au vândut peste 45.000 de mașini, „iar rezultatele financiare au fost cele mai bune din istorie [deși n-am depășit] recordul de 52.000 de unități [vândute în 2019]”, a spus oficialul Volvo.

Sursa foto: Volvo

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri