Opel a prezentat noua generație Grandland, primul model al mărcii care beneficiază de platforma Stellantis STLA Medium, concepută special pentru EV-uri. Modelul are o autonomie de până la 700 de kilometri, dar și un interior cu materiale reciclabile și un sistem de iluminare moștenit de la conceptul Opel Experimental. Va exista, de asemenea, și o versiune plug-in hybrid și una hibridă clasică.

Noul SUV propune, în premieră pe un model de serie, numeroase caracteristici de design prezentate pentru prima dată pe conceptul Opel Experimental. Printre aceste caracteristici se numără vizorul 3D cu logo-ul Blitz iluminat și inscripția „OPEL“ iluminată permanent în partea din spate. Printre alte elemente importante se numără sistemul de iluminare Intelli-Lux Pixel HD cu peste 50.000 de elemente individuale.

Opel Grandland ascunde platforma STLA Medium, nativă BEV, și noul design plat al pachetului de baterii, care acceptă o baterie de 98 kWh. Acest lucru va permite modelului Grandland Electric să parcurgă până la aproximativ 700 kilometri în ciclu WLTP. De asemenea, sunt garantate, de asemenea, opriri scurte la boxe pentru reîncărcare. La o stație publică de încărcare rapidă, este nevoie de numai 26 minute pentru a reîncărca la 80% din capacitatea bateriei, dar nu se menționează de la ce procent se începe (probabil vorbim de o încărcare de la 20% la 80%).

Odată cu acesta, fiecare Opel, fără excepție, este acum disponibil în variantă electrică. Este un pas important în ofensiva noastră electrică. Noul Grandland a fost proiectat și dezvoltat la Rüsselsheim și va fi construit la Eisenach. Prin urmare, noul Grandland ne va consolida poziția în importantul segment C-SUV“, a declarat directorul general al Opel, Florian Huettl, conform unui comunicat.

Cum arată noul Opel Grandland

Datorită lungimii suplimentare de 173 mm (17 centimetri), înălțimii suplimentare de 19 mm și lățimii suplimentare de 64 mm față de predecesorul său, noul model se poziționează în vârful gamei Opel (Lungime: 4650 mm; lățime: 1905 mm; înălțime: 1660 mm). Cele mai mari jante disponibile pe Grandland sunt cele de 20 de inci, iar elementele caroseriei vopsite în piano black (plafonul, difuzorul spate, zonele pragurilor) dau o imagine mai sportivă mașinii.

Noul Grandland îmbrățișează designul „Opel Compass“ pe care l-a introdus conceptul Experimental. Acesta se bazează pe principiile pliului central, toate elementele fiind organizate pe orizontală, cu emblema „Electrified Blitz“ în centru.

Pe baza situației din trafic, obiectele care se apropie și cele care vin din sens opus sunt detectate de o cameră video, iar lumina Intelli-Lux Pixel Matrix HD decupează aceste obiecte cu o precizie mai mare decât tehnologiile Matrix Light standard și oferă un model de lumină mult mai strălucitor și omogen - asigurându-se în același timp că ceilalți participanți la trafic nu sunt deranjați.

Ampatamentul lung de 2.784 mm și hayonul abrupt evidențiază spațiul sporit din habitaclu și portbagaj. Scaunele din spate pot fi rabatate 40:20:40 și, astfel, creează un volum de încărcare de până la 1.641 de litri.

Interiorul lui Opel Grandland, conceput pe o temă orizontală

Din punct de vedere arhitectural, amenajarea interioară accentuează tema orizontală, cu linii care traversează planșa de bord până la portiere, sporind senzația de lățime și spațiu, în timp ce ecranul central de 16″ ușor orientat spre șofer și consola centrală înaltă generează o senzație de sportivitate.

În spatele volanului, un panou de bord lat și complet digital, oferă informații esențiale, permițând șoferului să se concentreze asupra condusului și, în combinație cu head-up display-ul Intelli-HUD, să rămână atent la drum. Șoferii au, de asemenea, posibilitatea să declanșeze manual sau automat Pure Mode. Acesta reduce conținutul de pe panoul de informații pentru șofer, de pe head-up display și de pe ecranul central și asigură o distragere și mai redusă a atenției de la condus pe timp de noapte sau pe ploaie.

Încărcătorul wireless pentru smartphone este amplasat în spatele sticlei Pixel Box, astfel încât dispozitivele pot fi încărcate în timp ce sunt depozitate în siguranță. Vizibilitatea constantă a smartphone-ului ajută, de asemenea, la asigurarea faptului că acesta nu este uitat în vehicul la plecarea din Grandland. În total, noul Grandland oferă peste 35 litri de compartimente de depozitare în interior - de la Pixel Box la buzunarele pentru telefoane din spătarele scaunelor față și până la compartimentul mare de depozitare de sub consola centrală, care include și o priză de 12V.

Opel oferă și două versiuni hibride ale lui Grandland pe lângă cea 100% electrică

Clienții care preferă alte sisteme de propulsie în locul unei opțiuni pur electrice vor găsi, de asemenea, ceea ce își doresc în portofoliul de propulsoare complet electrificate. Noul Grandland Plug-in Hybrid cu o autonomie de până la 85 kilometri în modul pur electric și Grandland Hybrid cu tehnologie de 48 de volți.

Modelul electric este construit pe o arhitectură de 400v și folosește, aparent, o putere de încărcare de până la 136 kW prin fast-charging. Modelul-soră Peugeot e-3008, primul care a fost lansat pe platforma Stellantis STLA-Medium are o baterie mai mică (73 kWh față de 98 kWh pentru Opel) și se încarcă în circa 30 de minute de la 20% la 80% față de aproximativ 26 minute pentru Grandland.

Nu se știu încă date cu privire la performanțele dinamice. Pe partea de sisteme inteligente de șofat, Opel oferă sistemul Intelli-Drive 2.0, care integrează numeroase sisteme electronice și le combină cu asistarea semiautomată la schimbarea benzii de rulare și adaptarea recomandată a vitezei, este, de asemenea, disponibil opțional. Dacă banda de rulare vizată este liberă, asistentul direcționează Grandland pe banda dorită prin mișcări ușoare ale direcției.

Sursa foto: Opel

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri