Vânzările de mașini noi au fost pe un trend ascendent în luna aprilie, după contractarea pe care piața a străbătut-o în primele luni ale anului. Deși românii au cumpărat mai multe mașini noi față de aceeași perioadă a anului trecut, tot vehiculele rulate sunt mai populare, se arată într-un comunicat ACAROM.

După o lună martie dezamăgitoare, în care piața s-a prăbușit cu 25%, aprilie dă semne că vânzările își revin. Programele ANOFM-ului, Rabla Clasic și Rabla Plus 2024, care s-au consumat extrem de repede, au ajutat o mărire a interesului față de mașinile noi, cu un volum de 13.276 unități comercializate în a patra lună a anului curent.

Pe primele patru luni din 2024, înmatriculările de autoturisme noi au atins valoarea de 46.504 unități, un nivel similar cu cel din aceeași perioadă din 2023, respectiv 46.831 unități. Practic, creșterea de 34% din aprilie 2024 a ajutat la recuperarea terenului pierdut în primul trimestru al acestui an, dar anul 2023 păstrează un mic avans pe perioada ianuarie-aprilie.

Raportul dintre mașinile noi și cele second-hand este, însă, în favoarea celor rulate. Conform cifrelor oficiale, pentru fiecare mașină nouă vândută în primele luni ale anului, s-au comercializat alte trei rulate. Revenind la modelele noi, Dacia rămâne pe primul loc în clasamentul constructorilor.

Care sunt cele mai populare mărci în primele 4 luni din 2024

  1. DACIA - 13.549 unități
  2. TOYOTA - 3.996 unități
  3. SKODA - 3.417 unități
  4. VOLKSWAGEN - 2.787 unități
  5. HYUNDAI - 2.714 unități
  6. RENAULT - 2.710 unități
  7. FORD - 1.965 unități
  8. MERCEDES-BENZ - 1.872 unități
  9. BMW - 1.727 unități
  10. SUZUKI - 1.619 unități

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri