Honda Motor Co, al doilea fabricant de autoturisme din Japonia, a redus cu 62% previziunile de profit pentru acest an financiar, in contextul in care yenul s-a apreciat la un maximum al ultimilor 13 ani in fata dolarului si vanzarile de autoturisme au scazut in America si Europa, scrie Bloomberg.
Compania estimeaza un profit net de 185 miliarde yeni (2,08 miliarde dolari) in anul finaciar ce se incheie pe 31 martie, fata de previziunea anterioara de 485 miliarde yeni. Profitul operational s-ar putea ridica la 180 miliarde yeni, in comparatie cu previziunea anterioara de 550 miliarde yeni.

Compania ar putea anunta pentru prima oara in ultimii 11 ani o pierdere operationala semestriala, in contextul in care recesiunea mondiala afecteaza vanzarile din Statele Unite, Japonia si Europa.

Aprecierea yenului cu 26% in fata dolarului si cu 30% in fata euro din acest an a redus profiturile Honda, determinand compania sa reduca numarul locurilor de munca si salariile, si sa se retraga din competitia de Formula 1.

"Aprecierea yenului este un mare dezavantaj pentru Honda si pentru alti producatori auto din Japonia, pentru ca sunt deja afectati de incetinirea economica mondiala", a spus Koichi Ogawa, manager in cadrul Daiwa SB Investments Ltd. "Scaderea castigurilor grupurilor auto va adanci recesiunea".

"Mediul se inrautateste pe zi ce trece si nu se vad semne de revenire", a declarat presedintele grupului, Takeo Fukui, in cadrul unei conferinte din Tokyo. "Trebuie sa reactionam la o scadere drastica a vanzarilor".
Vanzarile Honda din Statele Unite, principala piata, au scazut cu 32% in noiembrie, cel mai mare declin din 1981, ceea ce a dus la reduceri mai drastice ale productiei. In Europa, vanzarile din noimbrie au scazut cu 34%, dupa ce inasprirea creditarii si cresterea somajului au afectat increderea consumatorilor.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri