Romanii au fost la un pas de a fi obligati sa aloce 1.000 lei pentru un set de anvelope de iarna, ceea ce ar fi dus piata de anvelope la o crestere de pana la 30%, potrivit jucatorilor din domeniu.
"Cred ca in urma adoptarii acestei ordonante va exista o crestere de 20%-30% pe partea de retail. Va pot da un exemplu din Suedia, unde dupa adoptarea legii care prevedea obligativitatea echiparii masinilor cu anvelope de iarna, numarul masinilor astfel echipate a crescut cu 10%", a declarat Alexandra Petculet, directorul comercial Primat Gold Impex, importator si distribuitor de anvelope.

Piata de anvelope pentru autoturisme va creste cu 500.000 de unitati pe an, in cazul obligativitatii romanilor sa aiba masinile echipate cu pneuri de iarna in sezonul rece, sustine Marian Baluta, market manager al Continental Automotive Products, producator de anvelope ce detine opt unitati de productie in Romania, trei centre de cercetare si de dezvoltate in Timisoara, Sibiu, Carei, Arad si Iasi.

"Evolutia pietei de anvelope in 2011 va depinde si de ceilalti factori economici care ar putea afecta puterea de cumparare a populatiei dar, in conditii normale putem aprecia ca aparitia unei astfel de obligativitati ar putea duce la cresterea pietei de anvelope turisme cu aproximativ o jumatate de milion de bucati/an", considera Baluta.

Fabrica de anvelope de la Timisoara ar fi putut face fata unei cereri mari de pneuri de iarna. "Continental are o structura flexibila a sistemul de productie, fiecare fabrica fiind echipata sa poata introduce in fabricatie oricand produse noi sau marci diferite din gama produselor Continental, de aceea poate in general raspunde solicitarii unui volum mai mare de anvelope din partea clientilor. In cazul unor anumite marimi de anvelope care se solicita mai rar pe piata, se poate intampla sa dureze mai mult intre comanda si livrarea produselor", a precizat reprezentantul Continental din Romania.

Baluta mai spune ca "dupa un mic recul in 2009, vanzarile de anvelope de turisme in 2010 pe piata romaneasca au cunoscut o crestere de aprox 25%, iar Continental a urmat acest trend".

In acest an, compania Primat Gold a inregistrat o cresterea a vanzarilor pe segmentul anvelope de iarna. "Cel mai probabil acest lucru se datoreaza ofertei noastre speciale, pentru un set de anvelope de iarna cumparat oferim hotel gratuit-depozitarea anvelopelor de vara. De obicei acest serviciu este taxat cu suma de 50-100 lei in service-urile noastre din Fundeni si Soseaua Odai", a mai spus reprezentantul Primat Gold.

O cerere spontana de anvelope ar fi fost greu de satisfacut, intrucat vanzarile realizate de Primat Gold au depasit estimarile initiale, considera Petculet.

Potrivit informatiilor Primat Gold, in Austria in perioada 1 noiembrie-15 Aprilie anvelopele de iarna sunt obligatorii pentru camioane si autocare iar pana pe 15 Martie pentru autobuze. In Germania anvelopele de iarna sunt obligatorii in zona muntoasa Bavaria.

In Norvegia, Islanda, Suedia si Finlanda ( din 1 Decembrie pana la sfarsitul lunii februarie) , Letonia , Slovenia (anvelopele de iarna sunt obligatorii pe drumurile cu zapada si gheata) , Republica Ceha ( se realizeaza prin postarea de semne pe drumuri, autostrade in conditii de zapada ), Croatia ( minim 2 anvelope) Estonia ( din 1 Decembrie pana la sfarsitul lunii februarie) ,Bosnia, Georgia ( in anumite zone muntoase) anvelopele de iarna sunt obligatorii pentru cetatenii tarilor respective.

In general in restul tarilor europene anvelopele de iarna nu sunt obligatorii cu exceptia drumurilor unde exista marcaje in acest sens insa in cazul unui accident pot exista probleme la plata asigurarii daca masina nu a fost echipata corespunzator cu conditiile de mers.

Primat Gold importa si comercializeaza toata gama de anvelope tip camion turism, 4x4, marcile Goodyear, Dunlop, Michelin, Continental, Pirelli, Bridgestone, Vredestein, Sava, Kormoran, Barum, Debica, Tigar, Kleber.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri