Nu este usor sa conduci o companie intr-un climat economic instabil, dar este si mai greu atunci cand nu gasesti nici macar suficienti angajati. In ultima perioada, auzim afirmatii potrivit carora somajul a scazut in Romania, insa trebuie sa avem in vedere si contextul. Peste 3 milioane de romani din populatia activa a tarii au plecat peste hotare, asa ca putem spune mai degraba ca a plecat forta de munca, decat ca a scazut somajul.

Romania se afla pe locul 2, dupa Siria, in topul migratiei populatiei. In consecinta, este clar ca orice masuri luate de stat sunt fie insuficiente, fie ineficiente si nu contribuie cu nimic la oprirea exodului fortei de munca. In aceste conditii, poate fi dificil, dar nu imposibil sa lucrezi. Iata ce solutii ai la dispozitie pe o piata cu o forta de munca redusa:

Imbunatateste recrutarea

Cu cat petreci mai mult timp cu recrutarea candidatilor pentru un post, cu atat mai mult va suferi compania ta. Fiecare post care ramane neocupat inseamna si pierderi financiare. Acestea reprezinta banii pe care acel angajat ar putea sa ii genereze pentru companie daca postul ar fi ocupat.

Tocmai de aceea, e foarte important sa incerci sa eficientizezi cat mai mult procesele de selectie din cadrul companiei. Un software pentru recrutare poate fi de mare ajutor in aceasta situatie pentru ca iti va sprijini eforturile, reducand timpul cu selectarea candidatilor potriviti.

Cauta noi bazine de recrutare

Daca metodele traditionale nu mai dau roade la fel de bune, trebuie sa incerci strategii noi. Spre exemplu, campusurile universitare pot fi o buna sursa de candidati pentru companiile mari care duc lipsa de personal calificat. De asemenea, un parteneriat cu o universitate poate fi o solutie foarte buna pentru problema recrutarii, intrucat se poate transforma intr-o sursa sigura de candidati si interni pentru compania ta.

Foloseste retelele de socializare

Retelele de socializare sunt o metoda de recrutare mai putin ortodoxa, insa foarte eficienta. Cu ajutorul retelelor de socializare, ajungi foarte usor la potentialii candidati, iar campaniile de recrutare pot fi demarate foarte repede. Mai mult, datorita filtrelor, poti alege caracteristicile publicului catre care livrezi anunturile tale de recrutare. Poti filtra dupa varsta, oras si nivelul de educatie al utilizatorilor, lucru care iti da un mare grad de control asupra recrutarii. Astfel, vei economisi atat bani, cat si timp in procesul de selectie, iar postul vacant va fi ocupat mult mai repede.

Investeste in angajati

In unele cazuri, se poate intampla ca recrutarea sa mearga mult mai lent decat ti-ai dori, lucru care, la randul sau, va conduce la pierderi financiare. Uneori, asteptarea poate sa insemne si pierderea unor oportunitati importante, lucru pe care nu il poti permite. Conform HCM Works, poate fi mai eficient sa trimiti un angajat existent la un training de specializare, decat sa astepti pana cand postul se ocupa de la sine. In acest fel, vei tine clientii multumiti, dar vei beneficia si de pe urma expertizei capatate de angajatul tau, care va pune noile abilitati dobandite in folosul companiei.

Foloseste colaboratori

Exista unele situatii urgente, in care, pur si simplu, nu ai deloc timp pentru recrutare. Spre exemplu, se poate intampla ca un angajat sa isi dea subit demisia si sa lase in urma un volum mare de munca. Intr-o situatie de acest fel, recrutarea iese din discutie, pentru ca dureaza prea mult, iar clientul nu va fi dispus sa astepte.

Din fericire, nu esti lipsit de optiuni. Poti continua munca cu colaboratori, pe care va trebui sa ii platesti la norma, in functie de volumul si dificultatea sarcinii. Vestea buna e ca vei putea negocia suma pe care o platesti, iar site-urile de freelanceri au sisteme foarte bune de rating dupa care te poti ghida atunci cand alegi colaboratorii cu care vei lucra.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri