Piata muncii se va schimba complet, iar diferentele vor fi date in special de reprezentantii Generatiei Z, adica tinerii nascuti intre anii 1996-2010, care sunt pe care sa intre in piata muncii si sa "puna pe masa" cu totul alte prioritati, valori si nevoi, decat au predecesorii lor. Companiile trebuie sa se pregateasca sa ii primeasca in locurile de munca pe care le au disponibile, iar cel mai bun mod este prin a incepe sa ii cunoasca indeaproape.

Iata cateva atribute ale Generatiei Z, care vor schimba complet piata fortei de munca

Generatia Z are nevoie de interactiune umana la locul de munca

Desi sunt prima generatie complet digitalizata, tinerii Generatiei Z tanjesc dupa interactiune la locul de munca. De fapt, cercetarile arata ca 90% dintre acestia recunosc ca isi doresc sa aiba parte de interactiune cu colegii la locul de munca. Asadar, joburile ideale trebuie sa combine tehnologia cu elemente umane. De exemplu, daca esti angajator si ai salariati din Generatia Z care lucreaza in totalitate de acasa, poti apela la discutii video, in locul unor conversatii la telefon, scrie Forbes.

De asemenea, este bine sa iti faci timp sa le oferi feedback sau sa ii intrebi cum evolueaza proiectele la care lucreaza. Toate acestea vor face minuni la nivelul productivitatii lor.

Această generatie cauta un loc de munca cu un mediu colaborativ, prietenos si isi doreste sa dezvolte relatii de colegialitate la job, relatii care depasesc contactul online sau prin social media.

Au o nevoie puternica de echilibru intre viata personala si viata profesionala

Aproape 40% dintre tinerii Generatiei Z au ca prioritate balanta munca-viata atunci cand aleg o companie. Daca esti angajator si vrei sa aduci un echilibru in companie, ia masuri pentru a reduce rata de burnout a angajatilor.

Iata cum poti combate burnout-ul la locul de munca daca esti angajator

  • fa periodic sondaje pentru a evalua modul in care se simt angajatii tai;
  • ofera-le program flexibil sau posibilitatea de a munci de acasa.

Iata cum poti combate burnout-ul la locul de munca daca esti angajat:

  • deconecteaza-te de la tehnologie in timpul weekendului si iesi in natura;
  • stergeti emailul de lucru de pe telefon personal.

Feedback-ul este absolut necesar pentru tinerii din Generatia Z

Analizele de performanta si feedback-ul se faceau inainte o data pe an sau doar atunci cand lucrurile nu mergeau bine in companie. Pentru Generatia Z insa aceasta practica nu va functiona, in contextul in care 60% dintre tineri vor feedback saptamanal, daca nu chiar zilnic. Acest lucru poate deveni o povara majora pentru manageri, daca nu isi aloca timp si nu pun la punct procese din timp pentru a veni in intampinarea acestei nevoi.

Daca este nevoie de un contact zilnic, este posibil ca un email scurt sau un mesaj text care poate contine chiar o singura fraza sa fie suficient pentru a-i ajuta sa se simta contectati.

Sursa foto: Pixabay

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alice Gheorghe
Alice Gheorghe scrie pe domeniul Resurselor Umane (HR) si are o experienta de aproximativ sapte ani in presa scrisa. Pe Wall-Street.ro veti regasi sub semnatura ei stiri, reportaje si interviuri despre subiecte care variaza de la salarii, somaj la recrutare si tendinte in piata muncii.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri