5 sfaturi utile pentru ca work from home să nu devină o povară pentru tine

Întreaga omenire ia parte la cel mai mare experiment de lucru remote din toate câte au existat vreodată. Pandemia generată de râspândirea rapidă a infecțiilor cu SARS-COV-2 s-a prelungit mai mult decât ne imaginam. Cel mai probabil, până la sfârșitul anului, mulți dintre angajați nu se vor întoarce la birou.

Un studiu realizat de FlexJobs și organizația non-profit Mental Health America (MHA) arată că peste 1.500 de respondenți ai studiului suferă de epuizare la locul de muncă, un fenomen cunoscut sub numele de burnout. Un alt studiu realizat la comanda The Office Group arată faptul că 59% dintre respondenți susțin că de când lucrează de acasă, volumul de muncă a crescut și mai mult. Iată câteva ponturi pentru ca face lucru de acasă mai ușor, în aceste vremuri tulburi la care asistăm.

Fixează un spațiu doar pentru muncă

Pentru că lucratul de acasă să nu devină o corvoadă, este esențial să stabilești un spațiu din casa ta pentru a te desfășura la lucru. Păstrează acel spațiu doar pentru muncă și nimic altceva.

„Dacă faci acest lucru, îți vei atenua din epuizare. Amintește-ți că epuizarea este contraproductivă. În final, vei ajunge la concluzia că epuizarea nu face nimic altceva decât să stea în calea fericirii și a sănătății tale”, spune Dan Schawbel, managing partner of Workplace Intelligence, potrivit Market Watch.

Menține relațiile de muncă

Un lucru esential pe care îl ratăm atunci când lucrăm o perioadă mai mare de timp de acasă este interacțiunea umană. Nu mai ai ocazia să râzi zgomotos la gluma colegului haios din dreapta ta, la fel cum nu mai ai ocazia nici să-l vezi pe tipul enervant de la departamentul tehnic. Nici pauzele de cafea și de țigară nu mai există. Prin urmare, poate nu ar fi rău ca din când în când să te întâlnești la prânz sau la o cafea cu un coleg care locuiește în apropiere de tine. Nu ar fi rău nici să mai ieșiți la o bere din când în când, chiar dacă deadline-urile te presează de multe ori sau volumul de muncă este foarte mare. Important este să îți stabilești din când în când câteva pauze.

Citeste si:
Soluția care verifică dacă angajații lucrează de acasă: ce spun...
Soluția care verifică dacă...

Nu uită să mănânci sănătos

Cu toții cădem pradă mâncatului impulsiv și avem tendința să mâncăm dulciuri sau chipsuri între mese. Însă, important este să nu sari mesele și să mănânci regulat pentru a avea energie suficientă să te reîntorci apoi la treabă. Cel mai bine ar fi să înlocuiești dulciurile cu fructe. Totodată, nu uita să bei multă apă că să rămâi hidratat, cafeaua în exces nu ajută.

Menține ordinea

Menține biroul sau masa de lucru într-o ordine pentru a nu te simți compleșit de obiectele din jurul tău. Dacă ai impresia că spațiul și obiectele din jurul tău nu te influențează, ar fi bine să meditezi mai mult asupra acestui aspect. Scapă de obiectele din jurul spațiului tău de lucru de care nu ai nevoie.

Fixează un alt spațiu de lucru

Dacă muncă ajunge să te copleșească, ceea ce este foarte probabil de multe ori, e bine să ai în vedere să îți schimbi la un anumit interval de timp locul în care lucrezi. Dac simți că fixarea unui spațiu de lucru strict pentru muncă nu te ajută neapărat, ia în calcul posibilitatea de a schimba mai des masa sau biroul la care lucrezi. Dacă ai o casă mare și spațiul îți permite, mergi să lucrezi la un alt etaj sau la terasa de afară. Dacă nu, bibliotecile, cafenelele sau spațiile de coworking s-ar putea să te ajute aici și să îți ofere spațiul de lucru de care ai nevoie, în afara locuinței tale. Fii atent însă să păstrezi distanța minimă implementată de autorități între mese.

Citeste si:
Încă un vaccin anti-COVID-19 primește undă verde pentru faza a treia
Încă un vaccin anti-COVID-19...

Sursa foto: Shutterstock


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri