Costurile totale pentru o ora de munca au crescut in Romania, in medie, cu 23% in trimestrul al doilea din 2008 fata de perioada similara din 2007, fiind a doua evolutie din Uniunea Europeana (UE), potrivit datelor revizuite publicate de biroul european de statistica, Eurostat.

In intervalul aprilie - iunie 2008, cresterea costurilor pentru o ora de munca in Romania s-a accentuat fata de cea de 19,6% inregistrata in primul trimestru din acest an.

Statistica pe ramuri de activitate nu releva discrepante prea mari intre sectoarele economice in trimestrul al doilea din acest an comparativ cu acelasi interval din 2007. Astfel, in industrie, costurile orare cu salariile, precum si cu celelalte cheltuieli non-salariale s-au majorat cu 25,3% pe an, in constructii, cresterea anuala a fost de 25,7%, in timp ce in sectorul serviciilor s-a raportat o crestere anuala de 20,3%.

La nivelul UE, Eurostat a estimat pentru aprilie - iunie 2008 o marire, in termeni nominali, cu 3,4% a costului cu forta de munca, in timp ce in zona euro, cresterea a fost de 2,7%. Procentele au fost mai mici decat in ianuarie-martie 2008, cand s-au inregistrat cheltuieli suplimentare pentru plata muncii de 4,4%, respectiv 3,5%.

Dintre statele membre ale UE, costurile cu ora de munca din Letonia au crescut cel mai mult in trimestrul al doilea, respectiv cu 24,8% in medie, fata de intervalul similar din 2007. Pe pozitia a doua s-a clasat Romania, cu o crestere anuala medie a costurilor pe ora de munca de 23%, iar pe locul al treilea s-a situat Bulgaria, unde cheltuielile de acest tip au avansat cu 21,9%.

Pe ramuri de activitate, in zona euro costurile cu ora de munca s-au marit cu 3% in industrie, cu 3,8% in constructii si cu 2,3% in servicii, pe cand in UE, costurile respective au fost cu 3,8%, 4,6% si, respectiv, 3% mai mari.

Dintre statele membre pentru care au fost publicate date, cea mai mica evolutie anuala a costurilor pe ora de munca s-a remarcat in Germania, de 0,7%.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Cariere »



Citeste si
Viitorul industriei de moda: peste hotare, fara oameni in tara