“Pe tipuri de produse este notabila evolutia deosebita in unitati a segmentului de OTC-uri (medicamente eliberate fara reteta medicala – n. red.), care prin adaptarea politicilor comerciale si a promovarii in mass-media intensive a reusit sa obtina o crestere volumica de peste 12% in primul trimestru din 2011 fata de perioada similara a anului trecut”, potrivit raportului IMS Health. In cifre, IMS indica pentru segmentul de OTC-uri o valoare de 322 milioane de lei in primul trimestru.
In ceea ce priveste segmentul medicamentelor eliberate pe baza de reteta medicala (Rx), specialistii companiei de cercetare au remarcat o evolutie pozitiva sustinuta de ofensiva genericelor, care au inregistrat o crestere de 15% versus avansul de 2% raportat de originale. Astfel, valoarea pietei de Rx-uri a ajuns la circa 2,4 miliarde de lei.
“Pe finele lui 2010 si inceput de 2011 si pe fondul expirarii patentelor unor blockbustere (medicamente cu vanzari foarte mari – n. red.), au fost inregistrate lansari agresive de produse generice ale jucatorilor de profil de top”, conform IMS Health.
Analiza pe clase terapeutice indica faptul ca segmentul medicamentelor din cardiologie si-a domolit avantul, crescand intr-un ritm sub cel al pietei, pe cand tratamentele din oncologie (anticancer) au raportat, in premiera, un declin de aproape 5% in valoarea exprimata in euro. Explicatia rezida in disfunctionalitatile din programele speciale (nationale – cele destinate bolilor cronice) si ale platilor in regim compensat.
Liderii pietei raman fermi pe pozitie. Schimbari, doar in esalonul al doilea
In consecinta, jucatorul afectat de scaderea inregistrata pe segmentul medicamentelor oncologice este compania Roche, cea care ramane pe locul al doilea, in spatele liderului pietei – Sanofi-Aventis.
Astfel, Sanofi-Aventis (inclusiv Zentiva) a inregistrat, in perioada analizata, vanzari de 245,6 milioane de lei, iar numarul doi din piata, Roche (fara cooperarea cu Terapia) a obtinut vanzari de 214,7 milioane de lei. Pe urmatoarele locuri se claseaza GlaxoSmithKline (inclusiv Europharm), cu 188,5 milioane de lei, Novartis (inclusiv Sandoz), cu 181 milioane de lei si Pfizer (inclusiv Wyeth, exclusiv Actavis), cu 156,6 milioane de lei.
Topul primelor 20 companii farma din Romania dupa vanzarile obtinute in Romania include, in ordine, jucatorii Merck Sharp & Dohme, Servier, AstraZeneca, Terapia Ranbaxy, Abbott, Eli Lilly, Krka, Antibiotice, Bayer, Johnson&Johnson, Labormed, Menarini, Reckitt Benckiser, Gedeon Richter si Bristonl Myers Squibb.
Clasamentul primilor 20 de jucatori din farma romaneasca in T1
Sursa: IMS Health Romania.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: