In anii de criza, piata de profil a scazut cu 20%, atat in Romania, cat si la nivel global, apreciaza medicul, care adauga insa ca, in cazul ProEstetica, efectele negative nu s-au resimtit prea acut. “Vom creste cu 10% in 2011 fata de 2010, cand cifra de afaceri a fost de 1 milion de euro, adica la fel ca in 2009”, precizeaza Jianu.
Potrivit acestuia, piata serviciilor de chirurgie estetica inca nu s-a dezghetat, in conditiile in care “oamenii vor amana ceea ce este costisitor, respectiv procedurile chirurgicale ample, ce presupun inclusiv perioade de recuperare mai lungi, preferand in schimb interventiile mai putin invazive, care se vindeca mai repede si care sunt mai ieftine”.
Printre procedurile cele mai solicitate de femeile care vin la ProEstetica se numara injectiile cu botox, care costa intre 200 si 400 de euro , implantele mamare, cu preturi intre 3.000 si 4.5000 de euro si lipoaspiratia asistata de laser, pentru care se platesc sume de la 1.000 pana la 2.000 de euro. In cazul barbatilor, pe langa injectiile cu botox si lipoaspiratiile, foarte cerute sunt si serviciile care presupun tratamentul ginecomastiei (hipertrofia glandei mamare la barbati), ale caror preturi variaza de la 1.000 la 2.000 de euro.
Cei mai multi dintre pacienti, in proportie de 80% sunt femei, iar restul – barbati. Din total, 5% sunt pacienti care vin special in Romania pentru interventiile de chirurgie estetica, intrucat aici preturile sunt mai mici fata de cele din Vest, diferentele fiind si de cateva mii de euro in cazul unei proceduri ca implantele mamare.
“Nu este vorba despre un adevarat turism medical in Romania (pe segmentul chirurgiei estetice – n. red.), pacientii nu vin la noi ca si in Thailanda sau Brazilia sa-si faca operatii estetice ieftine si riscante cu care sa imbine si distractia. Mai curand, este vorba despre pacienti din strainatate care cunosc competenta noastra si vin pentru operatii cu nivel inalt de reusita si siguranta, la un cost, ce-i drept, mai redus fata de tara de bastina”, argumenteaza managerul.
Stefan Jianu a infiintat, impreuna cu sotia sa, de asemenea medic primar chirurg, clinica ProEstetica in 1994, cei doi fiind unii dintre cei mai cunoscuti specialisti din domeniu. Intre timp, afacerile familiei s-au extins si cu trei centre de infrumusetare si relaxare, precum si printr-o participatie de 7,5% in cadrul spitalului Delta, unitate privata cu 50 de paturi, recent deschisa in Bucuresti.
[Citeste mai multe detalii: Investitie de 13 mil. euro in cel mai nou spital privat din Bucuresti.]
Medicul recunoaste ca pana acum a luat in considerare posibilitatea atragerii unui investitor in afacere, dar ca ipoteza vanzarii este exclusa. “Pentru noi nu intra in discutie o vanzare, ci o asociere prin intrarea intr-una din retelele puternice sau extinderea cu ajutorul unei infuzii de capital, cu purtator de stindard noul nostru brand – Clinica Pro, adica cea a profesionistilor”, mai spune Stefan Jianu.
In prezent, clinica de chirurgie ProEstetica, inclusiv spa-ul medical, are 30 de angajati. “Vom angaja in continuare medici specialisti si asistente, dar activitatea se va extinde si cu colaboratori”, afirma Jianu. In ceea ce priveste prioritatile pentru perioada urmatoare, chirurgul spune ca in afara de angajati, o preocupare este echilibrarea veniturilor cu cheltuielile operationale, astfel incat rezultatele sa permita o dezvoltare prin achizitionarea de noi echipamente si dotari.
Pentru anul acesta sunt bugetate investitii de 200.000 de euro, bani care vor fi folositi pentru cumpararea de echipamente medicale, dar si pentru modernizari de soft, mobilier si alte dotari.
Citeste aici:
Relaxare la spa: Cum au adus doi doctori la Cornu o parte din insula Bali
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: