La doar o luna de la deschidere, mini-beraria deschisa de Ursus pe locul fostei fabrici de bere din Cluj-Napoca, inchisa definitiv anul trecut, este neincapatoare. Desi are o capacitate de 300 de locuri, daca te gandesti sa bei o bere Ursus nefilitrata seara sau in weekend, fara sa ai o rezervare in prealabil, poate fi o misiune imposibila.
Un proiect unic la nivelul grupului SABMiller, din care face producatorul parte Ursus Breweries, “Fabrica de bere Ursus” a fost inaugurata in urma cu aproximativ o luna, investitia initiala ridicandu-se la 1,1 mil. euro.

Situata pe locul fostei fabrici de bere Ursus din Cluj-Napoca, infiintata in anul 1878 si inchisa definitiv in 2010, locatia are o capacitate de 300 de locuri. Amenajarea sa a durat peste sase luni, in proiect fiind implicate aproximativ 100 de persoane. Unicitatea locatiei consta in faptul ca vizitatorii pot savura un pahar de bere in timp ce urmaresc “in direct” procesul de productie prin cele trei panouri de sticla in spatele carora se afla instalatia utilizata. In plus, mobilierul contine parti reconditionate din utilajele folosite in vechea fabrica.

Conceptul mini-berariei a fost realizat de o firma de design din Cluj-Napoca.

De asemenea, “Fabrica de bere Ursus” este momentan singurul loc din tara unde este produsa berea nefiltrata Ursus, sortimentul care a inregistrat vanzari peste asteptari, dupa cum afirma reprezentantii Ursus Breweries. Tot aici sunt produse diferite specialitati de bere.

Capacitatea de productie a mini-berariei este in prezent de 1.500 de hectolitri pe an, existand posibilitatea extinderii acesteia cu 30-40% anul viitor.

“Au existat zile in weekend cand la ora 19.00-20.00 nu mai aveam bere nefiltrata. Ii sfatuim pe clientii nostri, chiar si prin intermediul Facebook, sa rezerve o masa pentru a evita genul acesta de neplaceri. Cei trei angajati ai mini-berariei lucreaza aproape non-stop”, spune Grant McKenzie, vicepresedinte de marketing al Ursus Breweries.

In aceste conditii, reprezentantii companiei estimeaza recuperarea investitiei in mai putin de cinci ani, perioada obisnuita in cazul unor astfel de proiecte.

"O alta activitate pe care intentionam sa o realizam este sa oferim consumatorilor posibilitatea de a-si crea propria bere. Am putea avea in fiecare saptamana o bere care sa poarte numele celui care a produs-o. De ce nu, saptamana aceasta sa avem «berea lui Mihai» sau saptamana viitoare «berea lui Radu»?!", explica McKenzie.

Desi nu exclude posibilitatea dezvoltarii acestui concept si in alte orase, vicepresedintele de marketing al Ursus Breweries declara ca momentan locatia din Cluj-Napoca va ramane singura din tara. "Luam in considerare caracterul acestei beri: este o bere nefiltrata, nepasteurizata, care ar trebui consumata in 3-4 zile de la deschidere", subliniaza Grant McKenzie.

Berea la draft, doar 3% din piata din Romania

In prezent, 49% din vanzarile de bere sunt reprezentate de berea la PET, 32% de berea la sticla, 16% doza, iar 3% draught.

Piata de profil din Romania este estimata la doua miliarde de euro.

Vanzarile au scazut anul trecut cu 3,5%, la 17 milioane de hectolitri. In ultimii doi ani piata berii a scazut cu 16%, vanzarile atingand cota maxima, de 20,2 milioane hectolitri, in 2008.

"In Cehia ponderea berii consumate la draft este de 40%, la fel se intampla si in Marea Britanie. Cred ca asa ar trebui servita berea - la draft", sustine Grant McKenzie.

In ceea ce priveste evolutia industriei de bere in perioada urmatoare, managerul estimeaza un declin de 3-5% in volum. "Piata nu va mai creste in volum atat de mult, ci in valoare. Nu ne mai putem astepta la cresteri ca in trecut, de la 10 la 20 de litri per capita in zece ani", spune McKenzie.

Pe de alta parte, segmentul HoReCa va inregistra din nou cresteri odata cu finalizarea crizei financiare. Daca in anul 2008 ponderea acestuia in consum bere era de 30%, in prezent aceasta se situeaza la nivelul de 25%.

"Oamenii ies mai putin, insa volumul consumat este constant. Oamenii care ieseau de 4 ori pe saptamana, acum ies de 2 ori. In continuare consumam 3 beri, insa nu de 3 ori pe saptamana, ci o data. Oamenii inca au bani insa ezita sa ii cheltuiasca", sustine Grant McKenzie.

Ursus Breweries are sediul central in Bucuresti si detine 3 fabrici de bere in Timisoara, Buzau si Brasov, avand peste 1.000 de angajati. Marcile Ursus Breweries sunt: Peroni Nastro Azzurro, Ursus Redd’s, Timisoreana, Stejar, Ciucas si Pilsner Urquell.

Dupa ce in anul financiar 2009-2010 a raportat o scadere a vanzarilor de 13%, trendul a continuat si in perioada 2010-2011 cand Ursus Breweries a afisat o contractie de 8% a volumului de vanzari.

Nici primele trei luni ale acestui an nu au marcat o schimbare, vanzarile continuand sa scada cu 3% in primul trimestru fiscal (aprilie-iunie) pe fondul evolutiei pietei si a masurilor de austeritate luate de autoritati.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri