Cemacon SA (CEON), al treilea producator de blocuri ceramice din Romania, ia in calcul deschiderea unei noi facilitati de productie in urmatorii doi ani, dupa finalizarea actiunii de restructurare a creditului de 30 de milioane de euro incheiat cu BCR in 2007.

“Ultimii trei ani au insemnat pentru Cemacon un proces continuu de restructurare pentru companie, perioada in care principalul nostru focus a fost acela de a acoperi datoriile creditului contractat in 2007. Din 2014 vom intra practic intr-un nou ciclu de viata, ceea ce ne va permite sa fim deschisi catre noi investitii, iar pasul firesc in aceasta directie va fi construirea unei noi fabrici in Romania”, a declarat in exclusivitate pentru wall-street.roLiviu Stoleru, directorul general si presedinte al CA in cadrul Cemacon.
El a precizat ca in acest moment fabrica de la Zalau functioneaza la capacitate maxima, iar cererea este mult mai mare decat volumele vandute.
“In urma restructurarii business-ului ne-am orientat in primul rand pe dezvoltarea de noi produse in portofoliu si cooptarea in echipa a unui management bine pregatit si cu tinte comune cu viziunea grupului. O data cu restructurarea si reesalonarea creditului de 30 de milioane de euro incheiat cu BCR avem in plan ca in 2016 sa inauguram o noua facilitate de productie in tara”, spune seful Cemacon.
El nu a oferit date concrete privind locatia viitoarei fabrici, dar a precizat ca va fi mai mica decat cea de la Zalau.
“In viitoarea facilitate de productie vor fi necesare investitii cuprinse intre 15-18 milioane de euro si vor lucra pana la 100 de angajati, iar capacitatea de productie nu va depasi 300.000 de metri cubi pe an. Este nevoie de o astfel de fabrica pentru a ne extinde business-ul si pentru a creste intr-o perioada de criza”, apreciaza Stoleru.
Intrebat de wall-street.ro ce regiune a intrat in vizorul companiei, seful Cemacon a precizat ca analizeaza mai multe variante, insa cea mai viabila spune ca este regiunea Munteniei.
Reprezentantul companiei a precizat de asemenea ca de anul viitor isi va canaliza activitatea pe dezvoltarea de noi produse , dar si pe o prezenta mai ferma in toate colturile tarii.
“In ceea ce priveste business-ul Cemacon prognozam pentru anul care urmeaza un rulaj in crestere cu cel mult 15%. Practic fabrica din Zalau nu mai poate face fata cererii de blocuri ceramice la nivelul intregii tari, astfel ca o noua investitie devine absolut fireasca si necesara”, mai spune Liviu Stoleru.
Cemacon a raportat rezultate in crestere pe trimestrul al treilea din 2013. Volumele vandute au crescut cu 38%, comparativ cu aceeasi perioada a anului 2012, respectiv cu 34% in primele 9 luni ale anului 2013, fata de 2012.
Cresterea Cemacon s-a datorat lansarii unei noi game de blocuri ceramice – denumita EvoCeramic - si strategiei de consolidare a retelei de distributie.
Cemacon estimeaza pentru intregul an o evolutie de 40% a business-ului, la peste 50 de milioane de lei (cca. 12 mil. €).
Cemacon este al treilea jucator pe piata producatorilor de blocuri ceramice din Romania, fiind clasat in urma austriecilor de la Wienerberger si a iesenilor de la Brikston (Ceramica Iasi).

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri