URBB, compania care se ocupa cu vanzarea marcilor de bere Tuborg, Carlsberg, Skol si Holsten, a raportat in primul semestru din 2016 afaceri in crestere cu 25%. Presedintele URBB, Shachar Shaine, a pus cresterea pe seama reducerii TVA, a verii "nu asa ploioasa" si a cresterii numarului de turisti, dupe ce in lunile iulie si august fabrica URBB din Pantelimon a functionat fara oprire. Compania isi face deja planuri de crestere a productiei in 2017.

"Tot portofoliul nostru ne-a adus rezultate bune. In primul semestru, ne-a ajutat si campionatul mondial de fotbal, la care Carlsberg a fost sponsor. Lucram aproape de capacitatea maxima", a declarat Shaine intr-o conferinta de presa.

Exoporturile URBB au crescut cu 64%

In primele sase luni din 2016, cifra de afaceri a URBB a crescut cu 25% fata de perioada similara din 2015, ajungand la valoarea de 215 milioane de lei. In acelasi interval, profitul companiei a urcat cu 50%, la 8 milioane de lei. Marca de bere care a crescut cel mai mult este marca fanion a URBB, Tuborg, cu un plus de 20% in primele opt luni din 2016 in ceea ce priveste volumele comercializate. Apoi, exporturile companiei au crescut cu 64%, astfel ca acum URBB vinde in afara tarii cam 10% din ce produce.

"Acum cinci ani nu exportam nici 5% din ce produceam", a mentionat Shaine.

La aceste rezultate a contribuit si campania de marketing din timpul verii, la care s-au inscris, potrivit lui Shaine, 1,4 milioane de persoane, atrase de premiile puse in joc.

"E prima oara cand un berar da premiu un apartament", a spus seful URBB.

El a adaugat ca, in vederea castigarii de cota de piata, sunt necesare investitii in 2017. Potrivit lui Shaine, URBB are acum 8% din piata de bere romaneasca in ce priveste volumul. Planurile detaliate in privinta investitiilor de anul viitor vor fi finalizate insa in luna octombrie, a spus seful URBB.

"In iulie si august am lucrat la capacitate maxima, 24 de ore pe zi. In ultimele doua luni nu am oprit fabrica deloc", a spus el.

Shaine a adaugat ca, potrivit estimarilor URBB, piata berii este stagnanta, nemai inregistrandu-se cresteri ca in anii trecuti, insa exista o tendinta "foarte interesanta" de orientare a consumatorilor catre marcile premium, "asa cum nu a mai fost inainte".

"Marcile premium cresc mai mult decat cele locale, iar PET-ul e in scadere cu 4%. In acelasi timp, berea la sticla si la draft sunt in crestere. Oamenii au mai multi bani si cheltuiesc mai mult", a adaugat Shaine.

Credit foto: Razvan Baltaretu

Citeste si:
URBB: Obiceiul la romani este sa ai o sticla de 2 litri de bere in...
URBB: Obiceiul la romani este...

Sursa foto: URBB

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
Cum vrea Shachar Shaine sa recastige cota de piata pierduta de Tuborg