Dupa ce la inceputul anului a luat calea antreprenoriatului si a deschis casa de vinuri Domeniul Muntean, Dan Muntean a lansat luna trecuta propriul brand de vinuri, Zana, care este comercializat momentan doar in HoReCa. Antreprenorul a vorbit la Profesionistii in Retail despre achizitia cramei si a podgoriei din Dealu Mare si cat de greu intra un jucator mic in retelele de retail.

Prima gama de vinuri produse de Domeniul Muntean include trei sortimente - Zana Verde (Sauvignon Blanc), Zana Roza (Merlot Rose) si Zana Purpurie (Cabernet Sauvignon) - si a fost produsa in zona Dealu Mare, unde Dan Muntean intentioneaza sa cumpere o crama si o suprafata de 70 de hectare de vita de vie.

“Inca nu am finalizat achizitia cramei din cauza birocratiei cu care vanzatorul se loveste, avem un precontract in baza caruia producem gama de vinuri Zana, cu ajutorul unei alte companii care imbuteliaza vinul, speram ca intr-o luna, doua sa finalizam tranzactia”, a povestit acesta la Profesionistii in Retail.

Investitia in achizitia suprafetei de vie, a cramei si retehnologizarea acesteia se ridica la 2,5 milioane de euro si provine din fonduri europene.

Momentan, vinurile Zana se comercializeaza doar in HoReCa, urmand ca incepand cu 2018 acestea sa fie introduse si in oferta marilor lanturi de retail. “Vindem in HoReCa pentru ca este zona in care ne putem face mai repede cunoscuti cu brandul Zana. Asa se incepe”, a adaugat antreprenorul.

Casa de vinuri Domeniul Muntean a inceput ca importator de vinuri, cele mai mari piete de import fiind Italia, Franta si Spania, iar o parte din acestea se regasesc deja in retele de retail, pentru inceput in Mega Image si in OMV.

“E greu ca un jucator mic sa vina sa bata la poarta si imediat sa i se deschida mai ales cu vinuri de import. Asta este cu atat mai dificil cu cat multe dintre lanturile noastre fac importuri proprii”, a explicat Dan Muntean.

Antreprenorul a adaugat ca se afla momentan in discutii cu mai multe lanturi mari de retail, “insa toti ne asteapta sa venim cu vinuri romanesti”. “ Vinurile romanesti sunt mai acceptate in retail, dar exista aici o complementaritate pentru ca noi paradoxal ca producatori suntem si importatori, ori aceste importuri creeaza o diversitate care este foarte importanta pentru consumator”, a explicat Dan Muntean.

Citește și
Cine ne poate scoate din cercul vicios al populismului?
Setari Cookie-uri