Pentru industria ochelarilor de soare, brandingul reprezinta elementul-cheie al succesului. Desi brandingul este vital oricarui business, cand vine vorba despre ochelarii de soare, el este cu atat mai important. Iata cateva motive pentru care succesul acestei industrii este atat de legat de notiunea de branding:

Calitatea conteaza

Intr-o era in care dezvoltarea tehnologiei este tot mai rapida, calitatea si inovatiile de pe piata ochelarilor de soare au devenit elemente cruciale. Brandingul are valoare doar atunci cand este sustinut de calitatea produsului promovat, iar companiile care au succes la vanzari sunt acelea care au reusit sa isi multumeasca clientii tocmai prin calitatea exceptionala a produselor vandute. O pereche de ochelari de soare de calitate trebuie, in primul rand, sa fie rezistenta si sa iti protejeze vederea de razele UVA si UVB. Atunci cand lentilele nu sunt polarizate si nu ofera deloc protectie impotriva acestor raze, ochelarii de soare devin doar niste banale accesorii, cu care iti poti risca sanatatea ochilor.

Un brand puternic inseamna o companie puternica

Multe companii vand ochelari de soare similari ca design si beneficii oferite cumparatorilor, asa ca brandingul este cel care face diferenta intre o companie de succes si una care se lupta sa ramana pe piata. Notorietatea producatorului poate creste pretul chiar si cu 500 de dolari, chiar si in conditiile in care costul de fabricatie al ochelarilor de soare este de 25 de dolari. Aceasta poate fi o lectie importanta despre ce poate insemna marketingul si brandingul pentru o companie: in momentul in care logo-ul firmei este recunoscut si apreciat la nivel mondial, este normal ca acest lucru sa se reflecte si in pretul produsului. Oamenii stiu ca, desi platesc mai mult, au garantia unui produs de calitate, fabricat de un brand de incredere.

De exemplu, aproape toate ramele ochelarilor de soare vanduti de firme renumite precum Prada, Dolce&Gabbana, Tiffany, Versace sau Oakley sunt produse de o firma italiana numita Luxottica. Aceasta a inceput sa produca si Google Glass, un gadget sub forma unor ochelari, care functioneza practic ca un computer portabil. Se estimeaza ca aproximativ 500 de milioane de oameni din intreaga lume poarta ochelari de soare cu rame fabricate de Luxottica. La mica distanta in spatele acestei companii se afla Safilo Group, o alta companie care fabrica rame pentru branduri precum Fendi, Dior, Celine sau Marc Jacobs, urmata de De Rigo, Marchon Eyewear si Marcolin, care produc pentru Calvin Klein, Chloe, Salvatore Ferragamo si Valentino.

Nu mai este suficient ca ochelarii de soare sa arate bine

Industria modei a avut un impact semnificativ asupra succesului ochelarilor de soare in trecut, insa acum nu mai este suficient ca o pereche de ochelari sa arate bine si sa se potriveasca formei chipului cumparatorului. In schimb, in industria actuala se pune accent pe calitatea lentilelor, a caror principal rol este sa protejeze vederea, dar mai mult decat atat, sa nu cauzeze leziuni la nivelul ochilor. Studiile citate de Forbes arata ca razele UVA si UVB sunt factori de risc pentru aparitia cataractei, o boala degenerativa care poate duce la pierderea vederii, dar si pentru aparitia cancerului la nivelul pleoapelor.

Mentinerea unei calitati inalte a produselor a devenit mai mult decat o promisiune a brandurilor, ci o conditie pentru a ramane competitivi pe piata si a tinti spre primele locuri in vanzari. Si cand marketingul de brand si calitatea produselor se imbina asa cum au reusit sa o faca in cazul ochelarilor de soare, toate companiile producatoare au de castigat.

Sursa foto: Shutterstock/Copyright:Ann Haritonenko