Compania globala de produse de nutritie Herbalife a inregistrat pe piata din Romania cifra de afaceri de peste 60 milioane lei in 2017 si estimeaza ca anul acesta veniturile vor fi in continuare in crestere. In Q1 compania a inregistrat o crestere de 16,6% a vanzarilor nete, comparativ cu cele obtinute in aceeasi perioada a anului trecut.

Produsele Herbalife sunt prezente pe piata din Romania inca din anii ’90, insa, oficial, primul birou al companiei a fost deschis in Bucuresti in iunie 2008. Compania are in acest moment trei puncte de vanzare in Romania: Cluj, unde este cel mai mare spatiu logistic Herbalife si de unde pleaca produsele in centrele de vanzari din Bucuresti si Brasov.

“Herbalife este inca in mintea consumatorilor nostri o companie care ofera produse pentru controlul greutatii, iar noi incercam prin tot ceea ce facem sa schimbam acest lucru. De curand ne-am schimbat si denumirea companiei, nu mai este simplu “Herbalife” ci “Herbalife Nutrition”. In continuare, partea de control al greutatii/weight management joaca cel mai important rol in portofoliul Herbalife Nutrition, aici existand o gama larga de produse, de altfel si cele mai vandute. Ceaiul instant pe baza de plante si bautura concentrata Herbal Aloe, impreuna cu suplimentele alimentare, reprezinta o treime din vanzarile companiei. Produsele dedicate nutritiei externe (ingrijirea corpului) si gama dedicata personelor care fac sport vin in completarea acestora”, a precizat, intr-un interviu acordat wall-street.ro, Romeo Cazanescu, country director Herbalife Romania, Moldova si Ungaria.

Afacerile companiei Herbalife se bazeaza pe sistemul de multilevel marketing, care face parte din categoria vanzarilor directe.

“Produsele noastre nu se gasesc pe niciun raft din magazine, ci doar prin intermediul unor distribuitori (membri Herbalife), care sunt de ordinul miilor in Romania. Trebuie sa stii cum sa folosesti produsele noastre daca vrei sa ai rezultate bune si de cele mai multe ori daca nu ai un membru bun care sa te indrume, nu obtii rezultatele la care te astepti. Este ca si cum ai merge la sala, fara un antrenor rezultatele sunt diferite. Studiile arata ca distribuitorii reprezinta acel factor principal care face diferenta cand vine vorba de promovarea vanzarilor. Tocmai de aceea investim continuu in formarea si educarea distribuitorilor, facilitandu-le accesul la cele mai noi informatii despre nutritie si vanzari directe, astfel incat clientii nostri sa beneficieze de cele mai bune practici dobandite”, a spus Romeo Cazanescu.

In ultimii ani, compania a investit puternic in cercetare si dezvoltare. Toate produsele sunt supuse unor teste stricte si au in spate studii stiintifice conduse de o echipa de savanti.

"Piata de vanzari directe din Romania (conform www.seldia.eu) este de aproximativ 350 milioane euro, ceea ce reflecta o crestere de doua cifre in ultimii ani. Totodata, datele arata ca numarul persoanelor implicate in vanzari directe la nivel local este de aproape 385.000. Cu siguranta compania noastra va fructifica aceasta oportunitate in Romania si vedem o perspectiva la fel de pozitiva si in tarile vecine, Moldova si Ungaria, in anii urmatori,” a adaugat Cazanescu.

Herbalife Romania estimeaza ca isi va dubla afacerea in 5 ani