Kaufland Romania si-a mentinut pozitia de lider autoritar al retailului romanesc in 2017, an in care a inregistrat o cifra de afaceri de peste 10 miliarde de lei (2,2 miliarde de euro) si un profit net de peste 670,3 milioane de lei (145 de milioane de euro), potrivit datelor de la Ministerul de Finante. Aceste cifre plaseaza reteaua germana de hipermarketuri la mare distanta de ceilalti retaileri – pe locul al doilea din perspectiva cifrei de afaceri din 2017 se situeaza Carrefour Romania, iar din punct de vedere al profitului net – Lidl. De notat este ca, anul trecut, sapte dintre cei zece mari retaileri din Romania au depasit pragul de un miliard de euro cifra de afaceri. In 2016, doar patru retaileri reusisera sa depaseasca acest nivel. In total, cei zece retaileri au inregistrat, in 2017, vanzari cumulate in valoare de 11,24 miliarde de euro, cu un miliard de euro mai mult decat in 2016, in vreme ce profitul net cumulat s-a situat la nivelul de 400,2 milioane de euro, in crestere fata de 322 de miloane de euro in 2016.

Kaufland Romania a inregistrat, in 2017, o cifra de afaceri de 10,086 miliarde de lei (2,208 miliarde de euro), cu 2,31% mai mare fata de valoarea in lei din 2016 si un profit net de 670,34 milioane de lei (146,74 milioane de euro), in crestere cu 0,87% fata de acum doi ani. Kaufland s-a numarat printre cei mai importanti contribuabili la bugetul de stat al Romaniei, directionand o suma de peste 680 milioane lei, potrivit reprezentantilor companiei. La finalul lui 2017, reteaua Kaufland numara 117 magazine, iar in 2018 au fost deschise inca doua.

Carrefour

Carrefour Romania s-a situat pe locul al doilea la capitolul cifra de afaceri in 2017, ajungand la nivelul de 6,74 milarde de lei (1,47 miliarde de euro) si un profit net de 209,7 milioane de lei (45,9 milioane de euro). Carrefour, care a ajuns la o retea de 320 de magazine in Romania – 32 de hipermarketuri Carrefour, 236 supermarketuri (214 magazine Market si 22 magazine Express Orange), 42 magazine de proximitate Express, 10 magazine de proximitate Contact) – a inregistrat, anul trecut, o crestere de 16,93% a cifrei de afaceri (in 2016 cifra de afaceri a Carrefour Romania a fost de 126 miliarde de euro) si 25,6% in cazul profitului net (acum doi ani, valoarea profitului net a fost 36,53 milioane de euro). Este important de notat ca, anul trecut, Carrefour a finalizat integrarea in retea a celor 85 de magazine Billa cumparate de la Rewe Romania.

Lidl

Citeste si:
Kaufland lanseaza prima colectie de articole sportive sustenabile
Kaufland lanseaza prima...

Reteaua de magazine Lidl a inregistrat, in 2017, al doilea cel mai mare profit net dintre cei zece mari retaileri straini prezenti in Romania, atingand nivelul de 352,76 milioane de lei (77,22 milioane de euro), in crestere cu 59,26% fata de 2016 si o cifra de afaceri de 6,51 miliarde de lei (1,42 miliarde de euro).Lidl are o retea de 227 de magazine in Romania, cele mai recente deschideri fiind magazinele Lidl din Brasov si din Bucuresti.

Auchan

Auchan a trecut pe profit in 2017, valoarea neta a acestui indicator situandu-se la 74,99 milioane de lei (16,4 milioane de euro).In 2016, reteaua de hipermarketuri Auchan inregistrase o pierdere neta in valoare de 5,33 milioane de euro. Cifra de afaceri a Auchan a ajuns in 2017 la 5,22 miliarde de lei (1,14 miliarde de euro), in crestere cu 4,88% fata de nivelul de 1,09 miliarde de euro inregistrat in 2016.

Mega Image

Citeste si:
Retrospectiva 2019: Principalele evenimente din retail & FMCG
Retrospectiva 2019:...

Reteaua de magazine Mega Image a avut o cifra de afaceri de 4,91 miliarde de lei in 2017 (1,074 miliarde de euro), in crestere cu 11,61% fata de 2016. Profitul net al Mega Image a inregistrat o crestere spectaculoasa, de 47,1%, atingand, in 2017, nivelul de 201,77 milioane de lei (44,17 milioane de euro), fata de 2016, cand valoarea a fost de 134,84 milioane de lei (30 de milioane de euro). Cele mai recente deschideri de magazine Mega Image au avut loc la Timisoara, parte a strategiei de extindere a Mega Image. Este vorba despre primele patru magazine ale retelei de supermarketuri din orasul de pe Bega – un supermarket si trei magazine Shop&Go. In fiecare an, retailerul isi propune sa deschida un numar mai mare de magazine fata de anul precedent. Bugetul anual al Mega Image pentru extinderea si modernizarea retelei este in valoare de aproximativ 50 de milioane de euro.

Profi

Profi Rom Food, compania care opereaza reteaua de magazine Profi, a inregistrat, anul trecut, afaceri in valoare de 4,73 miliarde de lei (1,035 miliarde de euro), in crestere cu 30,99% fata de 2016, cand nivelul a fost de 3,54 miliarde de lei (790,47 milioane de euro). Profitul net al Profi Rom Food a crescut si el, cu 1,41%, de la 126,84 milioane de lei (28,24 milioane de euro) la 130,86 milioane de lei (28,64 milioane de euro).

Metro

Citeste si:
2019, anul in care retailerii au intrat cu restaurantele in magazine
Retrospectiva: 2019, anul in...

Metro Cash&Carry incheie lista celor sapte mari retaileri straini cu vanzari de peste un miliard de euro in 2017, an in care cifra sa de afaceri s-a ridicat la 4,72 miliarde de lei (1,035 miliarde de euro), in crestere cu 6,71% fata de 2016. Profitul net al Metrou Cash&Carry a ajuns, in 2017, la 116,12 milioane de lei (25,42 milioane de euro), in crestere cu 10,3% fata de 2016. (sursa foto Metro: Dreamstime.com)

Selgros

Selgros Cash&Carry se situeaza pe locul al optulea in privinta cifrei de afaceri din 2017, cu un nivel de 3,64 miliarde de lei (797,94 milioane de euro), in crestere cu 8,69% fata de 2016. Profitul net al Selgros Cash&Carry se a crescut in mod spectaculos, cu 90%, in 2017 fata de 2016: 48,81 milioane de lei (10,68 milioane de euro) versus 25,25 milioane de lei (5,62 milioane de euro).

Penny

Rewe Romania, retea care opereaza magazinele Penny Market, a inregistrat, anul trecut, o cifra de afaceri de 2,99 miliarde de lei (656 milioane de euro), in crestere cu 2,81% fata de 2016. Profitul Rewe Romania a scazut in 2017 fata de 2016: 19,1 milioane de lei (4,18 milioane de euro) fata de 23,75 milioane de lei (5,29 milioane de euro).

Cora

Romania Hypermarche, compania care opereaza magazinele Cora, a inregistrat o cifra de afaceri de 1,77 miliarde de lei (388,12 milioane de euro). In 2016, cifra de afaceri a Cora a fost de 1,74 miliarde de lei (388,4 milioane de euro). Profitul net integistrat de Romania Hypermarche in 2017 s-a ridicat la 3,74 milioane de lei (819.055 euro). In 2016, compania a inregistrat o pierdere de 5,85 milioane de lei (1,3 milioane de euro).


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Carrefour intra pe piata livrarilor de mancare la birou in Franta