In 7 ani de activitate, compania Benefit Seven, cea care detine serviciul 7card, a ajuns la o acoperire nationala aproape completa. 7card s-a extins rapid si are in prezent peste 600 de sali in toata tara si in jur de 35.000 de abonati activi. Pentru acest an, compania estimeaza o cifra de afaceri de 7 milioane de euro, in crestere cu 50% fata de anul 2017.

Nevoia romanilor de a face miscare a determinat multe companii sa ofera abonamente sportive printre beneficiile extrasalariale. Intre iulie 2017 si iulie 2018, numarul firmelor care au acordat abonament 7card cu acces la reteaua de centre sportive si de recreere din tara a crescut cu 46%. Peste 1.400 de angajatori ofera, in prezent, acest beneficiu. Dintre acestia, 40% acopera integral costul lunar al abonamentului 7card si 12% partial.

"Reteaua 7card a depasit 600 de locatii in peste 40 de orase. Avem acoperire la nivel national completa, mai este foarte putin potential de dezvoltare. Pentru piata din Romania suntem la o maturitate deplina. Este cam tot ceea ce puteam noi spera din punct de vedere al retelei de parteneri afiliati. 1.418 companii ofera acest benefici angajatilor. 40-45% dintre parteneri au cifra de afaceri sub un milion de euro", a declarat Iulian Circiumaru, co-fondator 7card.

7card are, in prezent, circa 35.000 de abonati platitori, iar pana la finalul anului compania estimeaza ca numarul va creste la circa 40.000 de abonati activi. Peste 50% dintre abonati au intre 25 si 35 de ani, cu venit mediu si peste mediu.

Sporturile de nisa au cea mai buna evolutie

Principalele activitati sportive pe care le practica abonatii sunt fitness si aerobic, insa in ultimii ani a crescut cererea pe sporturile de nisa.

Kaufland lanseaza inca o...
Citeste si: Kaufland lanseaza inca o marca proprie

"70% din trafic vine din fitness si aerobic. In urma cu cativa ani, procentul era de 90%. Chiar si cei mai multi parteneri ii avem din zona de fitness si aerobic. Restul de 30% se impart in foarte multe nise, de la dansuri, escalada, yoga. Nisele au cea mai buna evolutie. Cumva isi fac loc si alte activitati, ceea ce ne ofera o diversitate mai mare in piata", a precizat Adrian Cretu, co-fondator 7card.

In Bucuresti, preturile abonamentelor variaza intre 120 de lei si 160 de lei. In tara, tariful este cuprins intre 90 de lei pana la 120 de lei. "Inca de la inceput am vrut sa democratizam accesul la sport si servicii sportive si atunci am incercat ca pretul sa fie cat mai accesibil. Pretul unui abonament 7card este ceva mai mic decat abonamentul la o singura sala medie si, in plus, ofera acces la 600 de locatii. De aici si cresterea numarului de abonati. Am mizat si pe accesibilitatea preturilor, dar mai mult pe varietatea de activitati", a adaugat Iulian.

Oamenii care fac sport nu doar ca sunt mai sanatosi, dar sunt si mai fericiti, sunt mai putin stresati, isi imbunatatesc capacitatea de invatare si memorare, se pot concentra mai bine si devin mai increzatori in propria persoana. Lucrul acesta s-a putut observa, in special, in companiile unde angajatii s-au incurajat reciproc si merg impreuna sa faca sport, mare parte dintre ei apreciind ca pot gasi o sala de fitness in apropiere de locul de munca sau de casa

Iulian Circiumaru, co-fondator 7card

Cum sa faci miscare ca un...
Citeste si: Cum sa faci miscare ca un miliardar: 3 sporturi apreciate de cei...

In urma cu cativa ani, cei mai multi abonati erau din Bucuresti - 80%, acum au ajuns la circa 40%. Insa o dinamica foarte buna o au orase precum Cluj, Timisoara si Iasi. Impreuna, cele trei centre captureaza inca 40% din baza de abonati.

In ceea ce priveste preferintele in functie de oras, angajatii din Bucuresti merg cel mai des la cross training, escalada si yoga, cei din Cluj-Napoca la piscina, cei din Timisoara la cross training si dansuri, cei din Iasi la kangoo jumps, yoga si tenis si cei din Brasov la dansuri. In acelasi timp, 1 din 4 utilizatori merge insotit la sala, fie de catre un coleg, fie de catre un prieten din afara companiei.

In functie de momentul zilei in care merg la o activitate sportiva, angajatii din Cluj-Napoca, Targu-Mures si Oradea aleg sa fie matinali, cei din Brasov, Craiova si Iasi prefera sa faca sport la pranz, iar cei din Bucuresti, Lugoj si Ploiesti sunt obisnuiti sa mearga la sala sau la o activitate recreativa dupa terminarea programului de munca. Spre exemplu, in 2017, cea mai activa zi din an a fost 27 februarie, cea mai activa zi din saptamana a fost marti, iar cele mai populare ore au fost 18.00-19.00 in cursul saptamanii si 10.00-11.00 in weekend.

Companiile din Romania, nu doar cele internationale, ci si cele locale, incurajeaza tot mai mult practicarea unui sport, fiind constiente ca angajatii care sunt activi fizic devin tot mai productivi, mai energici la locul munca si au o stare de spirit benefica mediului de lucru, ceea ce in mod indirect influenteaza pozitiv rezultatele pe termen lung ale fiecarui business. Totodata, introducerea unui abonament la o sala de sport printre beneficiile extrasalariale ajuta la atragerea si retentia angajatilor in companie

Romanii, tot mai interesati...
Citeste si: Romanii, tot mai interesati de sport: Hervis, afaceri de 53 mil. euro

Andrei Cretu, co-fondator 7card

"World Class, un concurent bun pe care ti-l doresti"

Piata de fitness din Romania se ridica la circa 300 de milioane de euro. World Class este cel mai mare jucator, 7card urmeaza imediat dupa, insa Iulian Circiumaru si Andrei Cretu nu il va ca pe un concurent direct, din contra.

"Nu ii vedem pe cei de la World Class ca pe niste competitori. Impreuna contribuim la cresterea pietei de fitness. Dupa cum spune directorul nostru de marketing, "e un concurent bun pe care ti-l doresti". E pacat sa gandim in termeni de concurenta cand suntem atat de departe din punct de vedere al industriei fata de unde ar trebui sa fim. Chiar daca se fac progrese in ultimii ani, romanii fac greu miscare. Mai avem de lucru la acest capitol", a adaugat Iulian.

Cat priveste o colaborare cu World Class, discutii au fost, dar nu s-au concretizat. "Ne suprapunem foarte putin. Ei vand retail, noi vindem corporate. Ca sa iasa o colaborare cu ei ar trebui fie ca noi sa facem un pas semnificativ catre segmentul lor, fie ei catre noi. Deocamdata este putin probabil", a precizat Adrian.

Bancile nu sunt prea deschise catre abonamente sportive

Cei mai multi angajatori care ofera abonamente la sala ca beneficii extrasalariale sunt din industria IT, retail, automotive. "In general, sunt industrii unde concurenta este foarte mare si simt nevoia sa se diferentieze cumva, fidelizandu-si angajatii", a spus Adrian.

Doar 1% dintre angajatii din banci fac sport cu 7card. "Acolo se suprapune si o lipsa de implicare financiara din partea companiilor. Nu sunt prea deschise. Mai este o problema acolo, parghiile de comunicare interna nu sunt bine puse la punct si atunci nu se distribuie foarte bine mesajul legat de beneficiile disponibile. Oamenii cateodata nu stiu ca au beneficii", a precizat Iulian.

Si bugetarii au acces la serviciul 7card, insa spre deosebire de angajatii din corporatii, abonamentele lor nu sunt subventionate. Fiecare angajat la stat isi plateste singur abonamentul. Recent, compania Benefit Seven a semnat contracte cu mai multe institutii publice din administratia publica, sanatate, educatie.

Aplicatie 7card, investitie de 200.000 de euro. Urmeaza un update

Anul acesta, compania a investit 200.000 de euro in aplicatia mobila. La mijlocul lunii septembrie, va fi lansata o noua versiune a aplicatiei, care le va permite abonatilor sa se inregistreze direct de pe telefonul mobil.

"7card este un produs complet digital. Totul se intampla pe aplicatie. Am migrat tot procesul de autentificare in sali si inscriere pe aplicatia de mobil. Avem propria noastra retea de terminale instalate in receptiile salilor", a explicat Adrian.

7card, preluat majoritar de Sodexo pana in vara lui 2019

In luna iunie 2018, Sven Marinus, Country CEO Sodexo Benefits and Rewards Romania, anunta ca Sodexo va prelua integral compania Benefit Seven, fara a precizat valoarea tranzactiei. Tot procesul urmeaza sa fie finalizat pana in vara lui 2019, au anuntat fondatorii 7card. "Modelul de business nu se va schimba. Ramanem autonomi", au precizat acestia.

Intre timp, 7card ajuta Sodexo sa implementeze modul de business si in alte tari. "In Bulgaria, serviciul 7card, sub brandul Sodexo, este oferit de un an jumatate si au ajuns la circa 15.000 de abonati. De asemenea, Sodexo a achizitionat un jucator similat cu 7card in Spania si a investit minoritar intr-unul din Franta", au precizat fondatorii 7card.

7card a avut, in primul semestru din 2018, o cifra de afaceri de 15 milioane de lei, in crestere cu 50% fata de 2017. Pana la finalul anului, compania estimeaza o cifra de afaceri de sapte milioane euro.

Sursa foto: Facebook / Seven Media

Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
Cardurile de masa detroneaza tichetele de masa traditionale