Industria de textile si confectii din Romania este in prag de alerta. Cu toate ca este unul dintre principalii angajatori si exportatori ai tarii, industria usoara se confrunta in prezent cu dificultati majore, cauzate de cresterea costurilor de productie, lipsa fortei de munca si preturile mici oferite pe manopera de retailerii straini.

In acest context, Dialog Textil organizeaza pe 18 aprilie, la hotelul Capital Plaza din Bucuresti, evenimentul Fashion Connect, care va aduce impreuna manageri, jucatori de top, proprietari de fabrici si furnizori de solutii pentru o dezbatere interactiva ce va aborda oportunitatile si provocarile din zona de productie a confectiilor textile.

“Fashion Connect pune intrebarile momentului in industrie si incearca sa gaseasca impreuna cu profesionistii domeniului raspunsurile adecvate. Dincolo de dezbatere si de informare, e un exercitiu de solidaritate pentru industria textila si de confectii din Romania,” declara Andrei Pena, Publisher Dialog Textil.

Principalele teme de discutie vor face referire la tendintele din industria globala de textile si la cat de pregatite sunt companiile romanesti sa faca fata schimbarii, precum si la educatia si formarea profesionala a angajatilor. Cine vine din urma? Cat de interesanta este pentru tineri munca intr-o fabrica de confectii, cum ii putem atrage, motiva si pastra? Dintre speakeri se numara Sorin Chiriac (Grupul Caremil), Cecilia Stanciu (Tiger of Sweden), Razvan Ionele (consultant Gherzi International), Ioana Avram (Uniunea Artistilor Plastici) si altii. Partenerii principali ai evenimentului, Lectra, CGS si Duerkopp Adler vor prezenta cele mai noi solutii disponibile in eficientizarea proceselor de productie.

“Lectra, partenerul tehnologic al companiilor din industria modei, pionier si promotor al Industriei 4.0, se asociaza evenimentului “Fashion Connect” si vine alaturi de clientii sai pentru a discuta despre schimbarile care se produc in piata si despre modul in care tehnologia revolutionara propune noi oportunitati de business,” puncteaza Anca Matei, Lectra Sales Account Manager – Fashion Industry, Romania & Rep. Moldova.

Citeste si:
Romanii, pe primele locuri la achizitiile online din magazine locale
Romanii, pe primele locuri in...

Cu o veche traditie in Romania, industria usoara insumeaza in prezent aproximativ 191.000 de angajati, in cadrul a peste 8.500 de companii. Efectivul salariatilor este insa in scadere in ultimii zece ani, iar trendul este mai pregnant in cazul productiei de confectii. Astfel, in luna decembrie 2018, efectivul salariatilor in industrie a fost de 136.810 persoane, din care 39.700 in textile si 108.300 in industria de confectii. In decurs de doar un an de zile, efectivului de salariati a scazut cu 7% in industria de confectii si cu 0,6% in cea textila, adica aproape 10.000 de angajati care au parasit zona manufacturii textile.
Si nivelul livrarilor de produse textile a fost mai mic cu 2,9% in anul 2018 fata de 2017, in timp ce pentru industria articolelor de imbracaminte scaderea a fost de 17,7 % in anul 2018 fata de 2017.

Cifrele reflecta realitatea cu care se confrunta producatorii, in marea lor parte furnizori ai retailerilor de fashion din strainatate. Cresterea costurilor de productie din tara noastra impinge tot mai multe branduri internationale spre platforme de productie din tari cu costuri de manopera mai scazute, precum Republica Moldova, Bulgaria, Ucraina sau nordul Africii.

7 speakeri, 2 paneluri, 2 prezentari, parteneri si specialisti asteapta reprezentantii productiei de moda din Romania pe 18 aprilie la Capital Plaza.

Lansata in 1995, Dialog Textil este singura revista dedicata industriei de textile si confectii din Romania. Cu un concept editorial dinamic, concentrat pe oameni si noutatile din domeniul textilelor si modei locale si internationale, Dialog Textil face analize, prezinta statistici, participa la cele mai importante targuri de profil, descrie noi tehnologii si aplicatiile acestora, evidentiaza tendintele din moda si intervieveaza personalitatile industriei. Dialog Textil ajunge luna de luna la intreaga comunitate de afaceri din domeniul textilelor si confectiilor: manageri, specialisti, tehnicieni, retaileri, furnizori de servicii, designeri de moda, studenti ai facultatilor de textile si design vestimentar.

Citeste si:
Un nou magazin Marks & Spencer in Romania
Marks & Spencer deschide un...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
Un brand romanesc lanseaza haine din tesaturi 100% vegane