Mahindra dorea sa cumpere Tractorul pentru ca vrea sa depaseasca concurentii CNH Global NV (detinut de Fiat), Deere si Agco pentru a deveni cel mai mare producator mondial de tractoare. Producatorul indian, cu sediul in Mumbai (ex-Bombay) si-a planificat cheltuieli de 90 de milioane de dolari in urmatorii doi ani pentru expansiune si dezvoltare de noi produse.
Dupa esecul privatizarii, Tractorul, alaturi de Rulmentul Brasov si Nitramonia Fagaras este in situatia de a intra in procedura de insolventa. Cu toate acestea, presedintele AVAS, Teodor Atanasiu, a dat asigurari, vineri, la Brasov, unde s-a intalnit cu reprezentantii celor trei scocietati, ca insolventa Rulmentul, Tractorul si Nitramonia va fi amanata, dupa modificarea legislatiei in domeniul privatizarii, dezaprobata, insa, de Ministerul Justitiei.
In urma intalnirii dintre Atanasiu si reprezentantii celor trei societati, nu s-a stabilit un calendar pentru privatizare si nici masurile de protectie sociala pentru cei care urmeaza sa fie disponibilizati. Pana la mijlocul lunii februarie, vor fi disponibilizati 250 de angajati de la Tractorul si alti 150 de la Rulmentul. Sindicalistii au declarat ca nu stiu daca va urma alt val de concedieri, dupa cele din luna februarie.
Atanasiu a declarat potrivit NewsIn ca modificarile la legislatia in domeniul privatizarii au plecat pe circuitul de avizare, dar s-au impotmolit la Ministerul Justitiei, care nu accepta prevederea referitoare la amanarea intrarii in insolventa cu sase luni in cazul unor societati cu impact economic si social.
Peste 80% dintre societatile cu capital majoritar de stat din portofoiul AVAS nu sunt atractive pentru investitori, iar din aceasta cauza 90% dintre ele indeplinesc conditiile pentru a intra in insolveta.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: