Tendința cofetăriilor în vreme de pandemie: scurtarea listei de produse. Ana Consulea, Zexe Braserie: Peste noapte, a dispărut 60% din motivul existenței noastre

Industria ospitalității a suferit o criză fără precedent în urma impactului Covid-19. Iar pentru a putea rezista presiunii, antreprenorii români au regândit modul de funcționare a business-urilor, eliminând cheltuielile suplimentare. În această perioadă incertă, tendința deținătorilor de cofetării este ca lista produselor vândute să fie mult mai scurtă, limitându-se la cele care sunt foarte căutate și la cele care nu necesită o manoperă amplă.

Din acest nou cadru face parte și Ana Consulea, cofetar și fondator Zexe Braserie, care s-a văzut în situația de a închide laboratorul Zexe Braserie în perioada 19 martie - 14 mai, deoarece restaurantele, prin intermediul cărora reușea să facă vânzare și cele cu care colabora, s-au închis. În prezent, laboratorul funcționează, susține producția produselor din Braserie, comenzi individuale (torturi etc.). Chiar dacă activitatea a scăzut pe fondul anulării evenimentului, nunților, botezurilor etc. și comenzilor pe care le făceau și alte restaurante, laboratorul este funcțional.

”Dacă pe 9 martie aveam în jur de 400 de oameni în magazin, pe 11 martie, maximum zece erau cei care ne treceau pragul. A fost un șoc. Peste noapte, a dispărut 60% din motivul existenței noastre”, a declarat Ana Consulea, într-un webinar realizat de Horeca Insight.

Nu s-a îmbogățit nimeni doar din afaceri cu restaurante. Presupune mult timp. Facem asta pentru că ne place să gătim pentru oameni.

Criza: pericol sau oportunitate

Privită din două unghiuri, criza economică, survenită în urma răspândirii noului virus, poate avea și părți bune, exploatabile pentru antreprenorii din România.

Citeste si:
La o înghețată pe trotuar. Cum s-au adaptat românii noilor măsuri...
La o înghețată pe trotuar....

Nu ne-am pregătit pentru un Paște în care să nu facem față în trei oameni. Am fost 10 la muncă și am vândut mai mulți cozonaci decât anul trecut.

Ana Consulea este unul dintre aceia care privește pandemia ca pe un moment de reorganizare a business-urilor și de regândire a strategiei de funcționare.

”Toate eforturile de regândire și de reorganizare sunt făcute pentru a păstra oamenii. Însă, este de la sine înțeles că, dacă vor fi disponibilizări, vor pleca cei care sunt mai puțin productivi. Bineînțeles, va conta și de cât de mult timp se află omul respectiv lângă noi. În acest sens, vom investi mai mult în oameni.

În plus, e posibil să avem mai puține produse, dar mai atent lucrate. De asemenea, vom face livrări cu livratorii noștri, cu timp de livrare până la 2 ore de la momentul primirii comenzii”, a explicat Ana Consulea.

Citeste si:
Cum au evoluat vanzarile de prajituri si patiserie din brandul Zexe
Cum au evoluat vanzarile de...

În această perioadă dificilă pentru întreaga industrie HoReCa, gama de produse Zexe Braserie a fost restrânsă, pentru a se adapta contextului: o cerere mai scăzută, livrări etc. Această restrângere de gamă este una minoră și este valabilă doar pentru această perioadă, până când lucrurile vor reveni la normal, adică redeschiderea teraselor (preconizată pentru 1 iunie) și redeschiderea restaurantelor (preconizată, conform autorităților, după 15 iunie).

De asemenea, pot exista unele variații, în funcție de zile. În acest sens, o prăjitură poate fi disponibilă într-o zi, iar în altă zi, nu.

Vezi și: Simona Pope, Cofetăria Alice: Noi plăteam salariile din încasările din weekend-uri

Acestea de mai sus sunt doar câteva dintre direcțiile pe care fondatorul Zexe Braserie și le-a propus de la 15 mai. Pentru o evaluare mai bună a situației, Ana Consulea este de părere că autoritățile trebuie să intervină, nu neapărat cu sprijin financiar, cât mai degrabă cu un set de norme bine stabilit.

Citeste si:
Sejur în Grecia: șezlonguri la 5 euro și cod de bare pentru comanda...
Șezlonguri la 5 euro și cod...

Sursa Foto: zexebraserie.ro

Cum arată viitorul apropiat pentru HoReCa?

Momentul 15 mai a sosit, însă lucrurile au rămas relativ incerte pentru marea majoritate a afacerilor. Restaurantele sunt încă închise, terasele nu funcționează, iar cafenelele pot funcționa doar în regim de to go. Antreprenorii români așteaptă acum data 1 iunie, când terasele se vor putea deschise, respectând normele de distanțare socială și igienă.

Chiar dacă circumstanțele noului virus sunt necunoscute, iar evoluția sa este incertă, lipsa de siguranță, poate chiar de viziune, a oficialilor români înfrânează eforturile de menținere pe linia de plutire a business-urilor din România.

”Noi ținem legătura cu furnizorii străini, încercăm să aflăm păreri obiective, dacă pot fi numite așa. Ca antreprenori, ne aflăm în punctul în care am deschis sau vrem să deschidem, dar nu avem habar care vor fi pașii. Sunt doar supoziții, încercăm să ne salvăm singuri. Ne-am dezvoltat mult mai repede decât statul și autoritățile, aceasta este marea noastră problemă”, a declarat Consulea, în cadrul webinarului realizat de HoReCa Insight.

Citește și: Dragoș Anastasiu: Chiar dacă vine un al doilea val, nu va mai fi un lockdown

Nu în ultimul rând, fondatorul Zexe Braserie, este de părere că atât autoritățile române, cât și antreprenorii nu trebuie să treacă cu vederea peste această perioadă, care a pus la încercare întregul organism statal românesc (guvern, parlament, afaceri din privat etc). În mod cert, e necesar ca toate aceste segmente să își corecteze erorile, să rezolve lacunele sistemice și să dezvolte mijloacele necesare depășirii unei viitoare noi crize.

”Chiar dacă suntem optimiști, suntem și realiști, iar lucrurile sunt foarte grave. Ceea ce cred că este foarte important e să nu uităm toată această perioadă. Am un vag sentiment că vom uita rapid impactul și efectele acestei crize. E necesar să corectăm greșelile făcute până acum, greșeli care abia acum s-au văzut. Avem nevoie de un plan de dezvoltare la nivel național și pentru aceasta nu trebuie să uităm perioada coronavirus”, a mai spus Consulea.

Citește și: Radu Savopol, 5 to go: Cu 85 de locații deschise din 153, atingem o cotă de 30% din vânzările normale pentru această perioadă

În 2012, la întoarcerea din Franța, unde a studiat cofetăria în cadrul Școlii de Cofetari din Montbeliard, Ana Consulea a fondat un laborator de cofetărie. Antreprenoarea își vindea prăjiturile în cadrul restaurantelor Zexe, deținute de părinții săi. La patru ani, în 2016, a luat naștere și Zexe Braserie, în urma unei investiții de 100.000 de euro. Împreună, cele două centre de profit au înregistrat vânzări de peste 360.000 de euro, în primul an de activitate.

Echipa Zexe este formata din 30 de persoane, atât în cadrul Braseriei, cât și în laborator. Ana Consulea colaborează cu furnizori locali de legume, fructe, ouă, carne și făină.

Din 15 mai, odată cu ridicarea stării de urgență, Zexe Braserie s-a redeschis, funcționând după cum urmează:

  • take away – clienții pot cumpăra produse din magazinul deschis de luni până duminică, între 9:30 și 20:00.
  • pick-up point – clienții plasează comanda și o ridică personal de la Zexe Braserie, din Aviatorilor 65. Există și varianta ridicării comenzii prin Glovo (secțiunea Orice/Anything).
  • delivery - livrăm noi comanda direct acasă. Avem două tipuri de livrări: livrări Express: 1 - 2 ore de la plasarea comenzii de minimum 150 lei (doar în sectoarele 1 și 2, pentru comenzile plasate până în ora 15:00) și livrări 24h: livrare a doua zi pentru produsele ce necesită pregătire (de exemplu, torturi). Comanda minimă este de 150 lei, livrare gratuită sectoarele 1 și 2, taxă 20 lei pentru celelalte sectoare.

Sursa foto: Ana Consulea

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Citește și
Vascar, parteneriat cu eMAG: conservele vor fi disponibile online
Setari Cookie-uri