Starea de alertă în care se află România permite antreprenorilor din industria turismului, dar și din HoReCa să concretizeze planuri de redeschidere a afacerilor, respectând noile norme de igienă, dar și de distanțare socială. ”Chiar dacă vine un al doilea val, nu va mai fi un lockdown”, a declarat Dragoș Anastasiu, antreprenor și președintele Camerei de Comerț Româno-Germane, în cadrul unui webinar realizat de Smartbill.ro.

Dragoș Anastasiu nu crede într-o a doua ”rundă de închideri”, deoarece, spune el, ”politicienii și-au dat seama că factura nu va mai putea fi achitată”. În plus, Anastasiu atrage atenția asupra importanței pe care oficialii o vor acorda sistemului de sănătate defectuos.

Privind în retrospectivă, președintele Camerei de Comerț Româno-Germane a mărturisit că se simte norocos că a vândut agenția de turism Eurolines, în toamna anului trecut.

”Tot ce a însemnat earlybooking se distruge acum. Agențiile muncesc să-și distrugă munca anterioară, practic. Sunt norocos că am vândut agenția de turism către Dertour. Nu ar fi fost neapărat o plăcere să gestionez atâtea agenții, cu un număr mare de agenți”, a adăugat Anastasiu, în cadrul webinarului Smartbill.ro.

”Noi ne plângeam, ei se plângeau”

Cu toate acestea, antreprenorul Dragoș Anastasiu a menționat că business-ul său actual a fost afectat 100%. Acesta a declarat că ”se pregătește de noua normalitate”. A continuat discuțiile cu colaboratorii săi, a investit în cultura organizațională internă a afacerii, a folosit parțial șomajul tehnic și a pregătit zona hotelieră, prin noi standarde de igienă, dar și de comunicare.

Citește și: Sorin Stoica, CEO Eturia: În 2020 industria turismului va înregistra o scădere de până la 40%

”Ultimele generații de antreprenori români au încercat să găsească soluții fără bani în această țară. Noi am înțeles că guvernul nostru nu este unul cu resurse și că România nu este Germania”, a adăugat Anastasiu.

În plus, președintele Camerei de Comerț Româno-Germane a descris eforturile pe care le-au făcut în încercarea de a găsi soluții împreună cu oficiali români.

”În prima săptămână de criză, am adunat la discuții guvernul, partidele politice, antreprenorii etc. Am zis sa renunțăm la orgolii și să găsim, solidar, soluții. Nu am rezolvat nimic. Noi ne plângeam, ei se plângeau”, a comentat Anastasiu.

Te-ar putea interesa și: Se întâmplă și lucruri bune în piața muncii: mulți angajatori au crescut valoarea tichetelor în plină criză

Cu experiența din Germania, Dragoș Anastasiu a propus o primă măsură pe care guvernul german o adoptă în momente de criză. Măsura se rezumă la o combinație între șomaj tehnic și muncă, despre care Anastasiu spune că este foarte utilă pentru antreprenori.

”Ca antreprenor, eu decid cum împart șomajul și munca, astfel încât să îmi fie de folos acest ajutor guvernamental”, a explicat Dragoș Anastasiu.

Prezentată încă de la prima întâlnire guvernului României, acesta din urmă a refuzat punerea acesteia în practică.

Vezi și: Şomajul tehnic se va prelungi până la 1 iunie în toate domeniile

În ciuda lipsei unui acord între antreprenori și guvern, Dragoș Anastasiu a mărturisit că e necesar de recunoscut acest ajutor al statului, indiferent de forma în care a venit. Măsura șomajului tehnic a fost și continuă să fie una dintre manifestările sprijinului guvernamental.

”Nu mă mai împingeți! Așteptați-vă rândul!”

Nu în ultimul rând, Dragoș Anastasiu a ținut să menționeze că distanțarea socială nu ar trebui privită ca pe un aspect negativ. Într-adevăr, modifică mult din conduita noastră sau din mersul afacerii, însă aceasta rectifică regulile de bun simț, de care nu ținem cont de multe ori, cum ar fi statul la coadă.

Hai să privim distanțarea socială ca pe un lucru de bun simț. Gândiți-vă la statul la coadă, când persoana aflată în spatele tău este mult prea apropiată. Un alt exemplu ar fi cafenelele acelea în care mesele sunt atât de înghesuite, încât nu poți purta o conversație fără ca celălalt să nu audă”, a conchis Dragoș Anastasiu, în cadrul webinarului realizat de Smartbill.ro.

Dragoș Anastasiu a fondat grupul Eurolines în 1995, iar astăzi este alcătuit din 20 de societăți. Are peste 650 de angajați și deține cea mai mare rețea de distribuție a produselor turistice din țară, 4 agenții francizate în Germania, o flotă de 15 autocare și aproximativ 800 de autoturisme.

Din 2011, rețeaua de agenții a grupului a funcționat în regim de franciză sub brandul TUI TravelCenter, iar din 2017 grupul Eurolines a început dezvoltarea unui al doilea brand de agenții de turism, TravelBrands.

În 2015, grupul Eurolines a preluat complexul Green Village din Sfântu Gheorghe, Delta Dunării, marcând astfel debutul intr-o noua arie a turismului, cea a hotelăriei.
În toamna lui 2019, Anastasiu a cedat către DER Touristik Group, parte a Grupului german REWE, toate activitățile de turism: turoperare, retail, business travel și incoming care se derulează pe trei companii distincte (Touring Europabus, Danubius Travel si Nova Travel).

DER Touristik Group este una dintre cele mai mari companii de turism din Europa. Cu sediul central în Germania, grupul deține 130 de companii cu peste 10.500 de angajați în 15 țări, care cumulează o cifră de afaceri de 6,7 miliarde euro, generată de circa 9,9 milioane de turiști anual. În țara noastră, DER Touristik a fost prezent din anul 2004 prin compania Dertour Romania.

Sursa foto: Agerpres FOTO

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristina Marin
Cristina Marin s-a alăturat redacției la începutul anului 2020, cu puțin timp înainte de declanșarea pandemiei. Coincidență sau nu, cei peste trei ani petrecuți în cadrul rețelelor private de sănătate din România au ajutat-o să înțeleagă mai bine relația dintre pacient și sistemul de sănătate autohton despre care scrie în prezent la publicația Wall-street.ro. Cristina se află în permanentă legătură cu medicii din spitalele românești și...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri