Deschiderea unei afaceri vine întotdeauna cu provocări pentru orice antreprenor. Chiar și cu un plan de afaceri bine pus la punct, există întotdeauna nesiguranța și grija că businessul nu va merge ca pe roate.

Totuși, există câteva sfaturi practice care te vor ajuta să îți creezi o imagine mai clară despre obiectivele pe care le stabilești, despre cum să îți promovezi afacerea, dar și despre deciziile care îți vor fi de folos în ceea ce privește buna gestionare a serviciilor, a produselor sau a angajaților. Iată care sunt acestea:

Absoarbe cât mai multe informații

Unul dintre cele mai utile lucruri pe care trebuie să le faci este să asculți ceea ce spun alții și să ții cont de părerile acestora, fie că e vorba de modul în care îți promovezi produsele, fie că e nevoie să creezi noi produse. Nu ignora sfaturile celor care sunt în acest domeniu de mai mult timp și încearcă să îți creezi cât mai multe contacte.

Evenimentele de networking te pot ajuta să intri în contact cu persoane care au experiența antreprenoriatului, dar și să înveți lucruri noi despre modul în care trebuie să îți gestionezi afacerea. Pe măsură ce afli informații noi, notează-le pe cele care îți vor fi de ajutor.

Gestionează eficient resursele financiare

Orice afacere depinde de sumele de bani pe care le încasează și, cu atât mai mult, de modul în care sunt gestionate aceste sume. De aceea, este important să știi cât și cum să investești, astfel încât să ai o marjă de profit cât mai ridicată și, în același timp, să aloci eficient resursele de care dispui.

În acest sens, este important să ții cont și de cheltuielile cu salarizarea, astfel încât venitul angajaților să nu fie afectat de diferite situații neprevăzute. Poți opta pentru un program de salarii care te va ajuta să calculezi ușor aceste sume și care îți oferă acces la documente și rapoarte legate de salarizare, dar și la experți în legislație.

Analizează constant competiția

Un mod prin care îți poți dezvolta afacerea este să fii mereu cu ochii pe competiție. De altfel, multe afaceri se bazează în prezent pe analiza competiției. Această analiză are rolul de a afla care sunt punctele forte și punctele slabe ale competitorilor, astfel încât să îți dai seama cum să fii cu un pas înaintea lor.

În același timp, poți observa care sunt strategiile de promovare ale competitorilor, care sunt produsele și serviciile pe care se bazează și ce anume îi ajută să rămână activi pe piață.

Gândește-te la soluții

În loc să te gândești la ce poți face pentru a vinde mai mult, gândește-te la problemele pe care produsele tale le pot rezolva și începe din acest punct. Este mult mai ușor să îți crești baza de clienți când ideea ta de business oferă soluțiile de care aceștia au nevoie. În plus, acest lucru te va ajuta să știi cum să îți creezi discursul pentru promovarea produselor tale.

Gândește-te de ce vrei să deschizi o afacere. Înțelege care e motivația ta pentru a crea produsele sau serviciile respective. Află care sunt problemele consumatorilor și oferă-le soluțiile de care au nevoie.

Orice antreprenor care se află la început de drum se poate confrunta cu diferite provocări. Important este să înveți cât mai multe despre domeniul respectiv, să creezi produse și servicii care să rezolve probleme, să analizezi competiția și, nu în ultimul rând, să gestionezi eficient resursele financiare, în special când vine vorba de veniturile angajaților. În acest fel, vei reuși să creezi un echilibru și să îți dezvolți afacerea în mod constant.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri