Programul Rabla la mașini a fost de succes ani de-a rândul, apoi s-a extins și către electrocasnice, iar în prezent a ajuns și pentru mobilier. Astfel, pentru a încuraja românii să recileze produsele vechi, care, de cele mai multe ori, ajung într-un depozit de deșeuri, IKEA le propune clienților să aducă mobilierul vechi și să îl vândă în schimbul unului nou.

Serviciul de buy-back a fost lansat odată cu campania Green Friday care se va sfârși pe 3 decembrie 2020, însă retailerul asigură clienții că acest serviciu va continua să existe în magazinele din Pallady și Băneasa și după campania Green Friday.

„În loc să ajungă la un depozit de deșeuri, piesele vor primi un nou proprietar, în timp ce vechiul său proprietar va primi un card de retur încărcat cu suma stabilită pe care să o cheltuie în magazinori de câte ori dorește în următorii trei ani”, spun reprezentanții IKEA.

De la introducerea serviciului din 2019, compania a cumpărat mai mult de 200 de piese de mobilier în magazinele din Pallady și Băneasa.

Cum pot vinde clienții mobilierul folosit înapoi către IKEA

Clienții pot alege să-și aducă mobilierul folosit fie în magazinul din Pallady, fie în cel din Băneasa. Pentru a se alătura inițiativei, clienții trebuie să urmeze câțiva pași simpli.

În primul rând, consumatorii sunt sfătuiți să facă o estimare a piesei lor de acasă, prin intermediul formularului de pe website, care utilizează o matrice de preț specifică, în funcție de starea articolului.

După acest pas, toate articolele trebuie aduse la magazin complet asamblate, în departamentul de schimb și returnare, unde un angajat IKEA va verifica starea fizică a piesei de mobilier și clientului i se va oferi o estimare finală a prețului pentru articol, în timp ce articolul va fi donat sau revândut.

Consumatorii vor primi un card de retur încărcat cu suma stabilită pe care să o cheltui în magazin. Acest card este valabil 3 ani.Mobilierul adus va fi apoi revândut în zona dedicată articolelor uzate la același preț cu care l-a răscumpărat IKEA de la clienți, la care se adăugă TVA.

Carduri de rambursare pentru clienții care reciclează mobila uzată

În perioada campaniei Green Friday, din 24 noiembrie până pe 3 decembrie, membrii IKEA Family care își revând mobilierul către IKEA vor primi valoarea dublă înapoi în comparație cu prețul normal de răscumpărare a produselor. Această valoare va fi emisă pe un card de rambursare, pe care clienții îl pot folosi la IKEA oricând doresc în următorii trei ani.

Pentru a putea fi vândute, produsele trebuie să îndeplinească următoarele condiții: să fie articole IKEA, să fie complete (fără componente lipsă), să fie asamblate și funcționale și să fie în stare fizică bună sau foarte bună.

Pe baza stării articolelor, clienții IKEA pot primi carduri de rambursare echivalente cu 30%, 40% sau 50% din prețul inițial, care este evaluat pe baza a trei criterii: „stare nouă”, „foarte bună” sau „uzată”. Potrivit reprezentanților companiei, din moment ce membrii IKEA obțin o valoare dublă înapoi în timpul campaniei Green Friday, acest lucru înseamnă că aceștia au șansa de a recupera înapoi până la 100% din valoare.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Nicolae
 Raluca a studiat Jurnalism la Universitatea Hyperion din București și a urmat un master în Comunicare mediatică și publicitate, în cadrul aceleiași instituții. Ea și-a început activitatea în presă în 2019, în departamentul economic al grupului Mediafax. În perioada 2019-2020, Raluca a acoperit domeniile start-up și fintech în cadrul Adevărul Financiar , publicație care face parte din grupul Adevărul . S-a alăturat echipei...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri